Gå til innhold

GoPro Hero2 problemer... Noen flere?


_Makki_

Recommended Posts

_Makki_

Hei

Litt småirritert her nå da jeg opplever diverse problemer med kamera :(

Først så døde LCD skjermen etter noen dager. Søkte litt på diverse forum og fant ut faktisk at flere har samme problem som meg.. :thumbdown:

Altså plutselig er det ingen bilde på LCD skjermen. Knappen på siden fungerer fint, man kommer inn i menyene men ingen bilde.

Så fikk jeg svar fra GoPro idag ang dette problemet:

"We're sorry to hear you are having some issues with your LCD BacPac.

If you are unable to power on the LCD BacPac with your HD HERO2 and a fully charged battery, then unfortunately there could be a communication failure between the camera and BacPac. We have recently discovered a fault in the camera's firmware that can cause this issue. Our developers are currently working on a fix, and we hope to release a firmware update for the camera within the next several days to address this fault. Once this update is available, we'll be sending you a follow up email to provide you with instructions to complete the update.

Our apologies for this temporary inconvenience, but we will do our best to get everything back up and running for you as quickly as possible.

Thank you for your patience"

Så oppdaget jeg i dag problemer med lyden.

Det kan man godt høre her:

Man hører det ikke før fila er kopiert over til PC.

Leste litt om dette og eneste som hjelper er å ta ut batteri og sett inn om noen sekunder.. huff

Virker som Hero2 software er ikke helt FERDIG utviklet ennå.

Kjedelig ass

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er hw issues, så er det jo en god ting :)

Kan det fikses med ny firmware, så er det heldigvis bare plagsomt en periode.

Sikler veldig på et slikt kamera selv, spesielt med wifibac som kommer snart.

Live stream fra kamera til f.eks iphone er jo gull :)

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også HD2'en og har ingen problemer med verken lcd backpack eller lyd.. har også hd men det henger langt etter i både lyd å bilde..

har du sjekket at du har siste versjon av firmwaren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Typisk meg å være uheldig da :P

Nå har jeg prøvd å oppdatere firmware 2 ganger, formatert minnekortet, sette tilbake til fabrikkinstillinger og fortsatt ingen bilde på LCD skjermen.

Og denne merkelige lyden kommer kun når LCD skjermen er montert. Uten skjerm på er det ingen problemer med lyden :(

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Typisk meg å være uheldig da :P

Nå har jeg prøvd å oppdatere firmware 2 ganger, formatert minnekortet, sette tilbake til fabrikkinstillinger og fortsatt ingen bilde på LCD skjermen.

Og denne merkelige lyden kommer kun når LCD skjermen er montert. Uten skjerm på er det ingen problemer med lyden :(

Garantisak! :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Garantisak! :)

Jada, men tingen er at jeg har prøvd en LCD skjerm til å det skjer akkurat det samme. Men som GoPro nevnte i mailen så kommer det en fix med neste firmware update.

Ellers er jeg blitt god venn med kamera. Testet mye rart i helgen og er kjempe fornøyd. Må nok jobbe litt med fester osv men kvaliteten på video er digg. En liten test her:

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Glad melding fra GoPro support! :P

"Hi Kristoffer

We're happy to announce that we have now released the latest firmware update for the HD HERO2 cameras. This firmware will allow you to repair your LCD BacPac, and will also enable 3D functionality with two HD HERO2 cameras and our 3D HERO system."

Sitter og leser mye om video redigering for tida og fant ut at jeg må ha ny kraftig PC og :(

Betalte ca 2500kr for Motorsport pakken med Hero2 og mener kamera er verdt penga.

Kjempe moro dinks :P

For meg som er video og foto amatør er kvaliten på video helt konge, f.eks

- nattkjøring:

http://vimeo.com/35684202

og noen time lapse:

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
_Makki_

Hvor mye måtte du ut med for alt sammen?

Kamera med motorsport pakke+ LCD skjerm + ekstra batteri = ca 3500kr

Så kjøpte jeg i Polen Head Strap, Tripod adapter, Chest Mount Harness og XSories Silikontrekk ca 30% billigere.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Matzimillian

Hei. Ny både på denne siden og som GoPro bruker og har allerede støtt på en problem!

Super fornøyd med kamera, men får INGEN lyd når jeg spiller av filmer i Windows Media Player. Spiller jeg derimot av i VLC får jeg kun lyd! Dette er vel mer et PC problem enn et GoPro problem, noen forslag? Kodek? HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Det er codec problemer det er snakk om her ja.

Får du riktig codec så er det ingen problem i VLC.

WMP er noe tull... :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Christer aanestad

Hei har hatt hero 2 siden sommer 2012 og er superfornøyd og har nettopp kjøp wifi back pack og etter oppdatering av kamera gopro hero 2 låser det seg innimellom og jeg må da ut med batteri og starte kamera på ny. Får heller ikke opp bilde\ video på nettbrett eller telefon med gopro appen ellers så virker appen suverent til å endre innstillinger og andre ting

Har ikke hatt noen problemer med kamera før dette

Andre så har fått tilsvarende problemer etter oppdatering?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Admins
truhaa

Har oppdattert og det funker supert her. Det er dog ikke testet over lang tid

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vil bare komme med et godt tips fra meg her. Har dere iPhone eller en Samsung, med godt kamera ville jeg ha plassert den under nakkestøtten foran på passasjersiden. Slik ble resultat hos meg! Veldig fornøyd iallefall! ;)

På videoer liker jeg å få med meg litt av dashbordet og speedometeret ;) Takk for titt! ;)

Endret av kriss66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Hei har hatt hero 2 siden sommer 2012 og er superfornøyd og har nettopp kjøp wifi back pack og etter oppdatering av kamera gopro hero 2 låser det seg innimellom og jeg må da ut med batteri og starte kamera på ny. Får heller ikke opp bilde\ video på nettbrett eller telefon med gopro appen ellers så virker appen suverent til å endre innstillinger og andre ting

Har ikke hatt noen problemer med kamera før dette

Andre så har fått tilsvarende problemer etter oppdatering?????

Fikk lignende problemet med mitt kamera etter siste oppdatering.

Formaterte da minnekortet i pc-en og la inn ny firmware manuelt istedet for å oppdatere med CineForm Studio.

http://gopro.com/support/articles/hd-hero2-manual-firmware-update-instructions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...