Gå til innhold

meguiars 3 trinns


leistrand

Recommended Posts

Hei

Jeg har Meguiars 3 trinns rens, polering og voks

Det jeg lurer på er hvordan framgangsmåten er..

Skal alle trinnene tørkes av med en gang? ingen som skal stå å tørke før det gnikkes bort?

Bruksanvisning bak på flaskene er dårlig beskrevet....

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell kun voksen som skal stå til den er tørr? Deretter herde i 24 timer?

Resten kan du sikkert tørke av med en gang.

Endret av MikaelØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Riktig som Mikael sier her, lakkrens, polish skal tørkes av med en gang.. tar panel for panel :) Voksen kan du legge på hele bilen, for så starte buffingen der du startet med å legge voks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! og velkommen til DCN får eg vel si! :D

Mitt tips til meguairs 3 steg er; Bruk gjerne engangshansker når du bruker produkt 1 og 2 iallefall ;) Disse er litt strek for huden, går nok fint, men mer behagelig med hansker :)

Og som Simen nevner over; forarbeidet gir 90% av slutt resultatet ;)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle produktene påføres med håndpad. (kan bruke da poleringsmaskin, men til maskinpolering ville eg ha brukt andre produkter med slipemidler)

Alle produkten tørkes vekk med mf. (mikrofiberklut)

Du skal ikkje bruke same mf og pad for dei forskjellige produktene. Dvs at du må ha 3 stk mf og pads. (kan selfølgeligt vaskes og tørkes, men dette tar litt tid)

Kan være greit med iallefall litt fleire pads. Detter den i bakken, so bytt! Ved bruk av rensen, kan den fort bli full av dritt, so da bytter du! (so eg ville iallefall ha 2 stk 4-pakninger liggende)

Lakrensen jobbes in på eit lite område og tas av før den er tørr. Eg har brukt den ein del, so eg jobber ofte med eit område på ei halv dør. Er du uerfaren, so bruker du eit mindre område om gangen. Tørker den og blir vanskeligt å ta av: rens området ei gang til. Tas av umiddelbart.

Polishen skal brukes akkurat likt som lakkrensen. Er vel ikkje nødvendigt å jobbe den so godt inn.

So er det voksen. Den legges på heile bilen. (tyyynt!) Den skal berre legges på og du trenger ikkje å slite deg ut med å jobbe den inn. La den tørke, so tar du den av. Er den tørr etter 10 minutt, so tar du den av etter 10 minutt, eller du kan vente 1 time eller 2.

Når voksen er tatt av, starter herdetiden. For ein voks er den på ca 3-4 timer. Da bør den ikkje få vann osv på seg og temperaturen bør være grei. Dette er for å få mest mulig holdbarheit.

Etter dette er det tut og køyr, eller du kan legge på eit nytt lag. (for å være sikker på at du har fått lagt på voks på alle områder)

Er ingen grunn til å sløse med produktene. er vel ein av feilene nybegynnere gjere. (bruker for masse produkt)

Lykke til med å få den blankeste bilen i nabolaget! :) (viss ikkje det bur ein DCN tulling der ifra før! ;) )

Endret av todleif
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg 3 trinn selv, med Meguiars Tech Wax som le grand finale. De er på vei i posten, pads er kjøpt inn, og en hel haug med MF ligger klart, jeg gleder meg!

Kan du poste ett bilde av hvordan det ble med dette 3'trinns oppsettet? :)

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg 3 trinn selv, med Meguiars Tech Wax som le grand finale. De er på vei i posten, pads er kjøpt inn, og en hel haug med MF ligger klart, jeg gleder meg!

Det blir blankt og fint etter 3-step`n, men det er ingen korrigerende effekt i produktene, kun kjemisk rens og oljer.

Dvs. at de renser og beskytter lakken, men riper/defekter fjerner de dessverre ikke men skjuler de greit en liten periode.

Husk at Tech wax da blir steg 3, og at hvis du skal bruke den "originale" step 3 voksen skal denne isåfall oppå tech wax.

Dette fordi Tech wax er en sealer med en lett rensende effekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke bruk UC med roterende da dette fort kan gjøre vondt værre, men den korrigerer greit med DA maskin.

SwirlX var vel ment for å polere opp glans etter UC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UC og Swirlx kan brukes for hånd med appl.pad, men skal du fjerne riper på en hel bil for hånd blir du syk og gal leeeenge før du er halvveis. 2 hodet DA maskin fra biltema og et par cyclo eller über pads gjør ting mye enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...