Kim 625 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 (endret) Suzuki Liana 03' AWD Dag 1: Vask og Clay Vask: Dynket i PrickBort, 3-4 min Surfex HD 1:4 på toppen av PB, 3-4 min Avspyling med HT Elite Snow Foam blandet 5:95 / 1:19 Avspyling Carpro IronX ValetPro Bilberry Wheel Cleaner Elite Snow Foam med Surfex HD og Muc-Off Uber-Shine Noen bilder før vask John Emil, som var med på denne jobben for å lære litt hadde fått seg 30liter PB fra bilnerden.no dagen før jobben skulle utføres. Her legger han rikelig med PB. Det ser kanskje mer ut enn det er, siden det kom noen dråper regn i ny og ne. Etter 3-4 min ble det lagt Surfex over PB. Dette fikk på samme måte som PB virke i 3-4 min før avspyling. Her mangler det litt bilder, men vi ga nedre panel og andre utsatte plasser IronX og Elite Snow Foam (5:95). Dette ble litt i det tynneste laget, så vi spylte av og pumpet litt Muc-Off shampoo sammen med Surfex HD ned i beholderen på skumdysa mens felgene fikk seg litt Bilberry. Her legger jeg det siste laget skum før berøringsvask. Berøringsvask: 2x Gritguard-bøtter Uber-Shine shampoo Detailerkost Meguiars Washmit Her ble det brukt to-bøtte-metoden for å ikke gjøre ting værre enn de allerede var. Tørk: Chemical Guys Miracle Dryer; pålagt seksjon for seksjon Clay: Meguiars Claybar Quick Detailer som lube Claybaren, som var to stk 50gr sammensatt til en stk 100gr ble lagt i varmt vann i 4-5 min før den fikk møte lakken. Her var det ingen tvil om at Iron-X var et steg foran sammen med PB og Surfex. De mest utsatte plassene ble uansett clayet etter vi tok en "bag-test". Så forsikret vi oss om at Surfex HD (1:4) hadde tatt knekken på eventuell voks ved å sjekke sheeting og beading øverst i hjørnet på frontruta fikk jeg øye på denne karen. Shit just got real. Jeg hadde ikke med meg annet enn vaskeutstyret mitt, men vi tok en liten inspeksjon uten noe spesiell belysning før vi tok kveld. Dag 2: Korrigering Da var det på tide å starte med korrigeringen. Rupes Bigfoot Makita 9227CB Einhell BT-PO 1100E Vi startet med å maskere og våtslipe lyktene. Her ble det brukt: Scholl 4" bakplate Scholl S3+ Scholl S30 3M 800 grit 3M 3000 grit 3M Grønn, orange og blå pad 3M Scotch Green maskeringstape Så var det på tide med kombotesting. Panseret så ut til å være en passende plass å teste på. Etter å ha brukt 4 deler av panseret til testing endte det opp med: Steg 1: roterende Scholl S3gold, Lilla Scholl i M Steg 2: DA Scholl S30+, Sort Meguiars Finishing pad S30+ så ut til å etterlate seg en hologramfri overflate. Imponerende mtp kjøresporene S3 lagde. bilde På grunn av sticky lakk ble det litt støv av S3. Støv som ble liggende på ferdig polerte flater lot vi ligge til det var tid for avspyling. Etter å ha bekreftet S3gold/S30-komboen, fortsatte jeg å korrigere på taket og stolpene på venstre side. Så fortsatte jeg fra bak på bilen og jobbet meg fremover. S3 sine kjørespor ble lekende lett fjernet med Bigfooten. For å minske støvingen ble padden vasket ofte. Dørhåndtak fikk seg en runde med spotpad: Scholl 4" bakplate Grønn/Orange 3M med S3 Blå 3M med S30 / S40 S3 på gul Megs applicator innsiden av håndtak Det samme fikk speilene, bare at jeg avsluttet med Sort finishing-pad på DA. Venstre framskjerm hadde som resten av bilen også noen vaskestriper. Inspeksjon av lakken på høyre side: Den lange stripen langs dørene på høyre side ble fjernet med S3gold med mye press. 2-3 runder med flere pass. Diverse 50/50 fra resten av høyresiden Hengerfestet fjernes da bilen uansett ikke har motor til å dra mer enn en tom henger. Så ble det lagt på en grunning fra Wurth etter en liten omgang med stålbørsta og grovt papir. Denne stussen ble lakkert sort, noe som vil vises godt på ferdigbildene. Krinker og kroker ble rubbet ned med S3 for hånd og på spotpad etterfulgt av blå 3M med S30+ En skade på bakfangeren så ut til å forsvinne helt etter mange runder S3 og S30+ på DA. Da var korrigeringen helt ferdig og bilen ble kjørt ut for en dynk i 1:4 Surfex HD. Dette gjorde vi for å fjerne alt av oljer og støv før vi skulle legge voks. Dag 3: div og voks Skilt fikk Surfex HD 1:4 og IronX, denne blandingen ble lett jobbet utover overflaten mens det lå ute å virket. Etter avspyling var det ingen nupper whatsoever igjen på skiltet, så vi benyttet sjangsen og la 2 lag med Chemical Guys Wheel Guard Plast fikk polytrol, skiltholdere fikk den samme behandlingen. Dekk fikk Meguiars Endurace HighGloss og Chemical Guys Wheel Guard Vindu ble clayet og behandlet med ProVision Rain Clear. Voks: Vi hadde håpet på å få prøvd ut tre forskjellige Collinite-vokser i dag (476, 915 og 845) men disse hadde desverre ikke kommet fra shinearama når vi var klar til å legge på voksen. Da ble det brukt: Chemical Guys Pete's 53 2 lag, just in case Ferdigbilder: Takk for titten Endret 24 Januar, 2012 av KimT 32 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikTor 1 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Nice:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer H 257 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 For det første, skikkelig god jobb For det andre, meget gode bilder For det tredje, veldig god S&S!! Syke holos s3 gold lagde på denne lakken Men dere fikk ryddet godt opp i de også! Cred i laange baner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoda 1 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 veldig bra ss det ble BLANKT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 23 Januar, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Ser ut som en veldig fin jobb på slitt lakk. Cred! Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Så ut som denne fikk seg et bra løft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Kjempebra Ser strøkent ut! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Rimelig sliten i lakken, men dere fikset det knallbra Ble mye penere uten det rustne fæle hengerfeste....Cred! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 23 Januar, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Makan til utgangspunkt... og makan til sluttresultat! Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal ha hengerfeste på biler med strikkmotor Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are G 94 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Makan til utgangspunkt... og makan til sluttresultat! Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal ha hengerfeste på biler med strikkmotor Så de har et sted å hekte slepetauet når de skal opp av grøfta igjen og ikke vet at det finnes plastdeksler som kan tas av... hahaha Men flott jobb på denne bilen. For min del synes jeg bildene var litt rotete med disse effektene men det er kanskje en personlig greie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveInline 326 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 (endret) Veldig bra jobb! Det trengtes virkelig. Litt rotete med bildene slik, men det er vel en vanesak Cred gitt Endret 23 Januar, 2012 av FiveInline Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobiasW 323 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Ser ut som en veldig godt dokumentert jobb, på en slitt bil! Siter 2008 Audi A6 Allroad - solgt 2016 BMW X5 40e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth O 3 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Bra utført jobb! Ble jo nybil av denne Siter '09 Mazda 6 Sport 2.2 MZR-CD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 (endret) Veldig bra! Er dette din første S&S forresten? Isåfall må jeg si WOW. Forresten så synes jeg avfettingene tar mye bedre om du spyler av PB før du sprayer på Surfex, deretter få den så tørr som mulig (f.eks. Håndvaske og tørke bilen) før IronX. Endret 23 Januar, 2012 av Simen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim 625 Skrevet 23 Januar, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Takk for tipset, IronX er definitivt mye bedre på helt tørre flater, angående Surfex så har jeg ikke prøvd begge deler, men før LSP ble den dynket i Surfex mens den var helt tørr og det var great success Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Christian 26 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Må bare bøye seg i støvet for dette, kjempejobb, kjempebilder.....bare den tiden det tar å lage tråden!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meringdal 2 086 Skrevet 23 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2012 Bra resultat! creds! Siter Liste over Show N´ Shines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 24 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 24 Januar, 2012 Surfex HD er genialt til polishvask ja - særlig kombinért med HT med ganske varmt vann. Forresten, ble dekkene avfetta og skrubba før dere hadde på dekkfornyer? Synes det så litt skittent ut.. Ingen av bildene over har blitt att etter bruk av IPA. Que? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim 625 Skrevet 24 Januar, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 Januar, 2012 (endret) Må ha rota det til når jeg endra linkene til komprimerte bildefiler. Det var jo ikke mulig å loade denne tråden før jeg endra filstørrelsen. Det skulle rett å slett stå det at bildene ble tatt etter buffing uten IPA. Dekksidene fikk VP Billberry 1:5 sammen med felgen, de ble ikke prioritert denne gangen. Dette var forresten en gratisjobb på dama til en kompiss av meg sin bil. Et ungt kvinnemenneske som ikke kan fordra meg, så hun får greie seg med møkk i gummien og Meguiars sinnsykt unaturlige gloss Endret 24 Januar, 2012 av KimT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 24 Januar, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 24 Januar, 2012 Dette var forresten en gratisjobb på dama til en kompiss av meg sin bil. Et ungt kvinnemenneske som ikke kan fordra meg, så hun får greie seg med møkk i gummien og Meguiars sinnsykt unaturlige gloss Tviler på at jeg hadde lagt ned noe arbeid i å shine bilen til noen som ikke kunne fordra meg... men kudos til deg for at du gjorde det likevel Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.