Gå til innhold

Er prickbort frostsikker?


grenness

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Anders_Aa

    15

  • Roaas

    15

  • trogha

    11

  • Christer

    10

Mest aktive i dette emnet

  • 2 weeks later...

OT: Prickbort fryser ikke! den stod ute over natten her for noen dager siden da det var rett over 20 kalde, flasken frøys ikke, den lakk ikke, og jeg kan ikke si at jeg så noen merkbar forskjell på effekten av PB heller!

Konklusjon:

Det finnes ingen problemer med å ha PB i bilen over natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Her om dagen når jeg hadde spylt av bilen på en lokal bensinstasjon, klarte jeg å glemme prickbort-flaska. Jeg kom på det litt seinere, og kom tilbake 1 time etter jeg hadde dratt derifra. Den eneste forskjellen da, var at flaska hadde svellet litt inn, men det var nok fordi flaska hadde stått i inne temperatur rett før den kom ut i kulda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig greit om noen med litt erfaring om hva som tåler de kalde blå..

Kanskje laget en sticky på det?

Hva kan trygt lagres i garasjen i vinter?

Jjeg er værtfall usikker på dette og madammen hadde blitt glad om jeg hadde halvert mengden produktert i leiligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg måtte ikke logge inn?

Edit: jaokei, noe har skjedd der og de vil ha innlogging...

Edit2: http://misc.csj.no/MAC124PrickbortDatablad.pdf (hvis dette plutselig strider mot et eller annet får en moderator heller fjerne denne linjen)

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Holthe

Jeg har også hatt problemer med PB og lavtrykkskanne fra biltema, type gul. Helte over og satt i skapet i boden. 1stk frue som var litt arg dagen etter, da boden stinket PB...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv, men det var fordi jeg ikke hadde sluppet ut luften som var igjen etter bruk, og da hadde trykket blitt såpass høyt at det lakk en god del.. Dette var en biltema kanne, på sommerstid .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er vel generelt ikke så smart å la trykkanner stå med trykk når de ikke er i bruk... :)

Jeg skrur opp mine sånn at de er lukket, men hvis det blir temperatur- og trykkendringer, så utjevnes det av seg selv. Hvis litt produkt fordamper, så får det heller være.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 (gule) jeg har prøvd fra biltema klarte fint å ødelegge seg selv uten hjelp fra meg, vet noen her har vært fornøyd med de men jeg er ikke en av dem. Som sagt må man slippe ut trykket når de ikke er i bruk, uansett om de er av bra eller dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema er enten success eller skandale, har jeg erfart

Personlig føler jeg at Biltema er enten umiddelbar skandale eller skandale på vei til å inntreffe...

Tror det er svært få ting kjøpt der som tilfredstiller forventningene..

Hammeren funker forsåvidt ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig føler jeg at Biltema er enten umiddelbar skandale eller skandale på vei til å inntreffe...

Tror det er svært få ting kjøpt der som tilfredstiller forventningene..

Hammeren funker forsåvidt ennå :)

Jeg er svært skeptisk til å kjøpe noe der, ettersom kvaliteten er svært varierende. Men jeg har kjøpt ting der som har vart lenge og hatt kvalitet, men det hører til sjeldenhetene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig føler jeg at Biltema er enten umiddelbar skandale eller skandale på vei til å inntreffe...

Tror det er svært få ting kjøpt der som tilfredstiller forventningene..

Hammeren funker forsåvidt ennå :)

X2

Jeg har prøvd mye rart derfra, og det eneste som ikke har vært umiddelbar skandale er syrefaste skruer og senger til kattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Biltema har mye bra de. En tommelfingerregel er at jo færre bevegelige deler noe har, jo større er sjansen for at det fremdeles funker når du kommer hjem. :)

Verktøyet de har med 10 års garanti på, er for eksempel knall. Hvis noe skulle ryke tar man med verktøyet til nærmeste avdeling og sier "den gikk i stykker, kommer fra et sånt sett", og så får man ny på stedet, no questions asked (jeg har prøvd).

Men at kvaliteten på store deler av sortimentet i beste fall er høyst varierende er helt sant. :)

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...