BChris

Spor etter visker i forseglet rute, hjelp

Hei!

Har Hatt Gtechniq G1 på rutene rundtom og er KJEMPE fornlyd med resultatet, er like god no som for 3 mnd siden men har ett problem; Blir spor av høgraviskerblad midt på ruta... som om den graver seg ned i forseglingen på ein måte :P Denne "gropen" gjør at den andre viskeren ikkje får fjernet alt vann og det blir liggende igjen "striper" med vann på ruta når eg har visket. Tips til hvordan man "fjerner" dette eller m eg rett ogslett ha ny forsegling på på område der viskeren har laget "grop"? Har bittelitt G1 igjen, men ville spare dette til fars motorsykkelhjelm, + at om eg må gjøre dette en gang hver 3mnd så kan det jo bli litt slitsomt :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok du har litt til overs for fars sykkelhjelm selv om du tar ruta på nytt. Det er ikke mye produkt som skal til :)

Jeg fikk det samme med et annet produkt, og jeg gikk over frontruta med fin polish på DA, deretter gjentok jeg forseglingsprosessen på ruta. Like fint nå..

evt. kan jo du prøve å rense viskerbladene med litt rødsprit eller noe..? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som over.

Svært skitne eller utslitte vindusviskere vil slite gjennom forseglingen og også lage riper i ruten. Så lenge man er litt påpasselig med rens av viskerne vil det ikke være noe problem :)

Du kan også prøve en rask runde med G4 der du sliter med "gropen" og legge et nytt lag med G1 kun på dette området.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet viskere samme kvelden som eg satte ruta inn med G1, så er litt rart, pleier også å ta litt trafikkfilm fjerner på et papir og dra over viskerene når eg spyler av eller vasker bilen, så der er jo ganske ofte :P Får prøve å Gjøre ruta skikkelig rein også ta G1 kun på området der sporet er, 2-3 lag til har eg nok igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har latterlige mengder G1, så jeg kan avse noen dråper til deg hvis du går tom :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt spor vil det alltid bli uansett, og spesielt midt på ruta som du nevner da viskerne drar over hverandre der..

Glassforsegling har vesentlig kortere levetid når vi har vintere som vi har hatt hittil iår..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er liksom spor ette høyrevisker hvor den stopper mitt i ruta ;/ Får prøve å ha i et lag eller 2 meg G1 om eg har nok..

Jeg har latterlige mengder G1, så jeg kan avse noen dråper til deg hvis du går tom :)

Ellers kommer eg nok innom og tigger litt Christer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er liksom spor ette høyrevisker hvor den stopper mitt i ruta ;/ Får prøve å ha i et lag eller 2 meg G1 om eg har nok..

Ellers kommer eg nok innom og tigger litt Christer ;)

:thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive