trogha

Dekkfornyer på gummistøvler?

Fruen har noen forholdsvis dyre gummistøvler i naturgummi som begynner å bli litt sliten, hun har kjøpt noe silikonbaserte greier på skobutikken som skulle gjøre de fine igjen, men jeg har jo selvfølgelig litt lyst til å teste med noe sånn som Pneu Matt eller lignende, som også skal være vannbasert(?).

Noen som vet hvordan naturgummi "reagerer" på dekkfornyer kontra bildekk som i disse dager knapt inneholder naturgummi? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama har noen Hunter-støvler som jeg skulle få lov til å legge dekkfornyer på når de ble slitt..

Så jeg tror nok du kan bruke det med god samvittighet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fruen synes det er mer en greit hvis støvlene blir like fine som dekkene, derfor lurte jeg på om noen har erfaring med å bruke dekkfornyer på naturgummi :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv da vel? :P Tror ikke det blir noe verre hvertfall, og om det ser rart ut er det jo bare å fjerne det igjen, eller vente på at det blir slitt bort. Det er jo bare ett lag som legger seg utenpå. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro mye trekker inn i gummien også. Det er jo det det reklameres med fra produsentene av dekkfornyere. Sannsynligvis har det ingen negativ effekt men man vet aldri. Jeg ville brukt naturlig lærfett/skofett som fungerer utmerket på naturgummi :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummi trekker nok til seg en del ja, derfor jeg var nysgjerrig på om noen hadde testa på naturgummi. Prøver med disse silikongreiene som var anbefalt fra skosjappa, så får vi se etterhvert om man evt. prøver noe annet når støvlene ligger på dødsleiet. Er bare naturlig skeptisk til silikon ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive