Gå til innhold

Oppbevaring av produkter


RudiM

Recommended Posts

Hei godtfolk,

Er ganske fersk her og ny på dette med seriøs detailing, men lærer mye veldig fort takket være dette flotte forum.

Har allerede gått i fra en utslitt vaskebøtte med skitne svamper og gamle oppvaskkoster med noe ymse TW produkter som jeg ikke vet hva er for noe engang, til litt mer seriøse greier.

Nå har jeg bøtte med gritguard, ordentlige koster, forskjellige vaksehansker og børster til det meste. Har også handlet litt MF, men skjønner at 2 kluter og 1 tørkehåndkle var litt lite for en stor bil. Kjøpte nybil rett før jul, og bilen har ikke annen behandling enn hva den nå fikk før overlevering, den har vært vokset med noe i hvert fall.

Allerede handlet litt produkter, forskjellige typer avfettinger og såper. Planen er å handle litt scholl produkter og en DA maskin så jeg kan gi den nye bilen en skikkelig shine når temperaturen kommer seg til våren, har desverre ikke en oppvarmet garasje så lar seg vel ikke gjøre nå?? Er forøvrig veldig trangt, men går med veldig god vilje.

Men spørsmålet, hvordan oppbevarer folket produkter? Som såpe, avfetting, polish, sealere og voks osv? Voks og slikt kan kanskje stå inne om vinteren, men 10 liters dunker med avfetting, tar dere de også inn i varmen så det ikke skal fryse? Kan produktene skades av dette?

Ble mye fjas, men tenkte å fortelle litt når jeg først var i gang. Utmerket forum med mye hjelpsomme og dedikerte folk her inne.

2 Bilder av bilen, men skal låne samboers speilrefleks fra nå av!

post-3900-0-26030400-1326803280_thumb.jp

post-3900-0-89514500-1326803282_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen =)

har isolert utebod, der står alt av såper/avfetting/polish/pads ++++ trygt og godt, blir aldri frysekaldt der ute. Voks derimot står innendørs i romtemp.

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt i aluminumskasser som igjen står inne på soverommet. Helt sikkert ikke nødvendig, men gjør det uansett!

Så lenge du holder produktene over frysepunkt bør du vel være trygg uansett? Uten at jeg er helt sikker på dette, eller har noe vitenskapelig å vise til.

Off topic! Er du fra Lillesand du og? Synes jeg kjenner igjen vaskehallen!

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt i aluminumskasser som igjen står inne på soverommet. Helt sikkert ikke nødvendig, men gjør det uansett!

Så lenge du holder produktene over frysepunkt bør du vel være trygg uansett? Uten at jeg er helt sikker på dette, eller har noe vitenskapelig å vise til.

Off topic! Er du fra Lillesand du og? Synes jeg kjenner igjen vaskehallen!

Det stemmer, bor i Lillesand! YX vaskehallen det der vettu :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at det var så mange fra Lillesand her inne :-)

Fin bil ;-)

Jeg har mine produkter i isolert garasje, og noe inne i kjelleren.

Endret av Mcgyver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Lillesand er ikke den største plassen så det var litt artig! Jeg tror må planlegge en skikkelig garasje når jeg går i fra leilighet til hus om noen år! ;)

Enn så lenge pakker jeg godproduktene i en gjennomsiktig plasteske som står på garderobeskapet på soverommet, kan jeg titte opp dit når jeg ligger i sengen og drømme søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWDoktorn

Nice car!

Jeg hadde oppbevart så mye som mulig frostfritt. Har opplevd prdukter som har separert etter at de har frosset. Det er så godt som umulig å blande dem igjen og dermed er de ubrukelige. Gjelder sikkert ikke alle produkter, men "better safe than sorry"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...