elmof

Hvor kan jeg kjøpe produktene?

Hei,

Jeg har i det siste lest mange flotte guider på siden deres, og jeg får virkelig lyst til å prøve dette selv.

Jeg har i grunn kun biler av aldre årgang, men kanskje jeg kan oppnå noen resultater selv om :)

Har noen få spørsmål som jeg håper at jeg kan få svar på angående bilvask og produkter.

Jeg lurer først og frems på hvor dere kjøper disse produktene som dere forteller om i guidene.

Kan være at jeg ikke har lest godt nok, men jeg finner ingen beskrivelse :/

Kan tenke meg at dere ikke finner alt på biltema? :)

( Har veldig lyst til å prøve clayen som dere skriver om )

Mitt andre spørsmål.

I noen av guidene kommer det tydelig frem store forandringer fra før og etter. Flere av bilene ser HELT nye ut og jeg lurer på om det ligger mere bakom enn det dere skriver. Altså har dere pusset og lakkert eller " bare" pollert til dere har blitt blå og grønn i trynet?

PS: Er det noen i Bergens området som driver med dette?

Jeg har stort lokale ( med vaskehall )og lurer på om det er noen som er villig til å løre bort :)

På forhånd, takk for alle svar.

Mvh Chris

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen få spørsmål som jeg håper at jeg kan få svar på angående bilvask og produkter.

Jeg lurer først og frems på hvor dere kjøper disse produktene som dere forteller om i guidene.

Kan være at jeg ikke har lest godt nok, men jeg finner ingen beskrivelse :/

Kan tenke meg at dere ikke finner alt på biltema? :)

Scandicshine

Swissvax

Det fnnes mange fler, men her er i hvertfall to nettbutikker.

Mitt andre spørsmål.

I noen av guidene kommer det tydelig frem store forandringer fra før og etter. Flere av bilene ser HELT nye ut og jeg lurer på om det ligger mere bakom enn det dere skriver. Altså har dere pusset og lakkert eller " bare" pollert til dere har blitt blå og grønn i trynet?

Ikke noe lakkering nei.

De fleste her bruker polish/rubbing med slipemidler i, man sliper vekk deler av klalakken for å fjerne riper og død lakk :)

Endret av Bilpleie gærning
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen :) Forhandlere av det meste som brukes av produkter finner du linker til hvis du scroller ned på hovedsiden av forumet.

Med maskin og slipemiddel poleres riper i overflaten vekk. Til slutt legges det på en voks eller lignende som beskyttelse og lettere rengjøring.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo:) I Show n shine står det som regel hvilke produkter som er brukt. Det er det som blir brukt og ikke noe mer, lakk etc..

Nederst på forumet er det flere nettbutikker som er kjempebra og de som gjelder her i landet:) Anbefaler deg å ta et scandicshine kurs om du vil lære mye kjapt.. Men det er vel noen flere i Bergensområdet her på dcno? Er jo ikke noe hokus pokus, men krever jo litt tillvenning og kunskap. Men det er jo ved polering med maskin o.l

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: Er det noen i Bergens området som driver med dette?

Jeg har stort lokale ( med vaskehall )og lurer på om det er noen som er villig til å løre bort :)

Mvh Chris

Mange Bergensere her inne, og sikkert flere, herunder Christer, vil løpe i sirkel rundt seg selv om de får låne en hall i vinter mot å lære bort gnukking :D

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du finner alt du måtte trenge på Scandicshine, blankbil og bilnerden :)

Der finner du også "bilpleiepakker" I disse pakkene får du som regel med deg det viktigste :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt kan du scrolle deg ned å finne nettbutikker men jeg har god erfaring med både Scandicshine å BlankBil..Super service :thumbup:

Endret av Stigtm
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre bergensere er det, meg, norfoc76, lexgtturbo og sikkert flere :)

Vaskehall høres forlokkende ut :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for den varme velkomsten og ikke minst for den nyttige informasjonen som dere deler :)

Jeg skal først og frems gjøre klar en handle-liste og ikke minst bilen for en skikkelig fullpakket vask :)

Jeg kan gjerne stille med stort lokale og vaskehall med inne-temperatur hvis noen av dere ønsker å lære bort og hjelpe meg litt i starten.,men ser helst at vi ikke blir mer en 4-5 stykker den første gangen iverfall.

Send meg en Pm ( går utifra at det går ann ? ) Hvis dere kunne tenke dere å være med.

Jeg kommer iverfall til å gi en lyd når produktene er komt i posten.

Takk for gode svar

Chris

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på èn ting til folkens ! :)

Hva er " IPA wipedown "

Forstod det slik at du kan blande det 50/50 med kondensfjerner og batteri vann for å få Wipedown? Dette "kliner" du rett på lakken? ( høres ikke så forferdelig bra ut for bilen )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er for å fjerne alle polishrester så du ser or mye du har polert vekk, en del polisher er full i oljer som skjuler riper o.l

beklager dårlig setning, begynner å bli trøtt her

Endret av fregje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange Bergensere her inne, og sikkert flere, herunder Christer, vil løpe i sirkel rundt seg selv om de får låne en hall i vinter mot å lære bort gnukking :D

Hørte jeg hall til låns?!

Hvor!? Hvor?!

Ellers likte jeg at du skrev "Bergensere" på riktig måte; altså med stor B. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på èn ting til folkens ! :)

Hva er " IPA wipedown "

Forstod det slik at du kan blande det 50/50 med kondensfjerner og batteri vann for å få Wipedown? Dette "kliner" du rett på lakken? ( høres ikke så forferdelig bra ut for bilen )

IPA bruker du underveis mens du korrigerer for å sjekke om du har oppnådd ønsket resultat, spray på lakken og tørk av.

Brukes også etter finishing polish for å sjekke om det endelige resultatet er uten hologrammer.

Kan blande selv med isopropanol og deionisert vann (batterivann) eller kjøpe noe av de "ferdigproduktene" produsentene har å tilby :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive