Gå til innhold

Skifte baklys- Audi A3


hilli

Recommended Posts

Må få ut baklyset på min audi A3 2004, men finner ikke helt ut mekanismen. Har løsnet den svarte plastskruen som løsner litt av lyset, men virker som det henger i to ekstra skruer. Så hvordan løsner jeg de to siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Det er nok 3 skruer(?) eller muttere (?) på baklykten tror jeg. Det er mulig du må av med litt av stoffet i bagasjerommet for å se og komme til dem.

Edit:

Its not to hard to do! Inside the boot behind the light cluster there is a blank plug that you need to pop out about the size of a 50p (large coin). In there you'll see a long plastic hex nut with a slot in it. It easier to use the screw driver in your spare wheel kit (probably designed for the job!). Unscrew this nut BE CAREFUL not to drop it in inside! You then need to hold the rear cluster by the inside edge (boot/hatch open) and pull it out a bit to clear the thread you have just removed the plastic nut from. Move the front of the cluster sidewards which will pop the side of the light out of the side part of the bodywork. Its only held in by 2 plug style things in rubber gromets. Remove the black plastic covered nuts holding the grey plastic part and separate the grey from the red. The rest is simple, the bulbs are held on a circuit board like any other

car in the back of the cluster. I would use Phillips bulbs though, I put some cheap petrol station ones in and it kept blowing them! Hope this helps!

Kilde: http://wiki.answers.com/Q/How_do_I_replace_the_rear_light_on_Audi_A3

Endret av Meringdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Nå husker jeg ikke helt konkret på den aktuelle bilen men mener det bare er den ene skruen (som du har løsnet) som skal ut. Den sitter bakerst ikke sant ?

Så mener jeg det er 2 stk tapper med kulehode på lykta som er presset inn i gummiforinger i karosseriet. Prøv å lirke lykta både bakover og ut til siden, evt hjelp litt med WD40/CRC556 der det sitter så tror jeg det løsner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne luken på trekket i bagasjerommet ved lykta, og så skru ut de to klipsmutterene (10mm) som er merket med rødt på vedlagt bilde. Den skal være helt løs etter det.

post-976-0-61878500-1326669568_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SurreSnurre

Nå husker jeg ikke helt konkret på den aktuelle bilen men mener det bare er den ene skruen (som du har løsnet) som skal ut. Den sitter bakerst ikke sant ?

Så mener jeg det er 2 stk tapper med kulehode på lykta som er presset inn i gummiforinger i karosseriet. Prøv å lirke lykta både bakover og ut til siden, evt hjelp litt med WD40/CRC556 der det sitter så tror jeg det løsner. ;)

Nå husker jeg ikke helt konkret på den aktuelle bilen men mener det bare er den ene skruen (som du har løsnet) som skal ut. Den sitter bakerst ikke sant ?

Så mener jeg det er 2 stk tapper med kulehode på lykta som er presset inn i gummiforinger i karosseriet. Prøv å lirke lykta både bakover og ut til siden, evt hjelp litt med WD40/CRC556 der det sitter så tror jeg det løsner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er a3 8p 2-dørs, så funker det som på bildet over. fjern plastmutteren og trekk lykten ut i samme retning som streken på item 7 viser.

Endret av hc_Tk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...