Gå til innhold
Skovdahl

Biler man lurer på å kjøpe - DCN vurdering.

Recommended Posts

magne
26 minutter siden, Madas skrev:

Da er kanskje Vitara eller Forester beste alternativ ja! 

Med Forester får du hvertfall 50/50 4WD og best plass. 

Skal dra med fruen på prøvekjøring av forester og levorg iløpet av uka :) Så får vi se hva vi lander på.

1 time siden, alexanderst skrev:

ASX har 4x4 ja. Onkel kjøpte en ny i 2011 og har den enda. Ikke et feilslag :) Kjedelig bil da, men det har jo en sammenheng med utgifter. 

Tydeligvis bare med diesel. Ingen bensin og 4x4 på den. Så da utgår den.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
xref

Jeg har i dag en Tesla Model S som det snart er på tide å bytte ut. I den forbindelse har jeg utrolige vansker med å finne ut hva jeg skal kjøpe. 

Livet med Teslaen har vært prima til tross for alt for mange besøk til servicesenteret for diverse småfeil som dukker opp i tide og utide. Den amerikanske presisjonen i byggekvaliteten har jeg bare lært å lukke øynene for. Dessverre er den nå såpass dyr at å blåse avgårde 800-900k på en ny blir vanskelig å forsvare.

Samtidig ser jeg ingen andre elbiler som som gir meg rekkevidden jeg trenger så da lurer jeg fort på hvor mye jeg kommer til å angre på å kjøpe en bensinbil.

Jeg er ganske glad i bil og blir nok litt styrt av følelser når jeg velger bil. Har sett en del på Honda Civic Type R som jeg synes er dritkul. Har prøvekjørt den også og synes den var konge! Gøy å være involvert i kjøringen igjen etter så mange år med elbilens nærmest autonome føring. 

Jeg bor i Oslo og kjenner litt på usikkerhet rundt hvordan regler, avgifter og fordeler utvikles i årene fremover. 

Noen som har noen tips eller perspektiv? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth82

Jeg bor i gamlebyen, er ingen ekspert på politikk og har ikke spåkule. Men jeg har nå bestilt ny Volvo S90 Hybrid og er ikke særlig bekymret for fremtiden til bensinbiler de neste 10 årene.

Jeg valgte en hybrid med lang nok rekkevidde så vi kunne bruke den til og fra jobb og bykjøring med kun el motor, vi har også noen kommunale ladestolper 60 meter utenfor døra vår som stort sett alltid er ledig.

Så hvorfor ikke hybrid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prinsen

Hvis du bare sonderer markedet akkurat nå, men ikke har en konkret plan? Bare pass på at du ikke venter for lenge med å bestemme deg og bestill bil som leveres/betales før 1. januar 2019. Da kommer de nye målemetodene til å gjenspeiles i avgiftene. Ny målemetode = høyere forbruk på papiret = høyere avgift.

Det vil ikke overraske meg om samtlige biler som har en forbrenningsmotor (spesielt hybrider på grunn av høyst urealistiske utslippsdata p.t.) vil få vesentlig økte avgifter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar

Ligger an til bytte av Golf`en da vi har behov for større plass i baksetet. 3 barn, minste i bakovervendt sete, mellomste i forovervendt sete og eldstemann i midten uten barnesete :P Budgettet er opp til 300k og 4x4 er et krav. 

Det som overrasker meg til nå er hvor smal Skoda Superb er. Golf`en vi har nå (mk6) har like god plass i bredden som Superb.

Prøvde en Passat Alltrack i dag, men usikker på om den er bred nok, neste trinn opp er V70/XC70.

Noen som har erfaringer å dele?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas
1 time siden, Reidar skrev:

Ligger an til bytte av Golf`en da vi har behov for større plass i baksetet. 3 barn, minste i bakovervendt sete, mellomste i forovervendt sete og eldstemann i midten uten barnesete :P Budgettet er opp til 300k og 4x4 er et krav. 

Det som overrasker meg til nå er hvor smal Skoda Superb er. Golf`en vi har nå (mk6) har like god plass i bredden som Superb.

Prøvde en Passat Alltrack i dag, men usikker på om den er bred nok, neste trinn opp er V70/XC70.

Passat og Superb er vel ganske like i bredden vil jeg tro. Samme med V70. Ikke god plass for to seter og et barn i midten. 
Tradisjonelle stasjonsvogner har dårlig plass i midten og er ofte en mye vondere plass å sitte for barna. 
Skal du ha god plass må du dessverre gå for en mer praktisk bil som S-max f.eks. Da har alle barna et eget sete å sitte på og god plass til alle 3. 
Happy kids, happy parents. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey

Som tidligere S-Max eier kan jeg i alle fall bekrefte bredden i den bilen. Hadde er barnesete i hvert yttersete (et forover og et bakover) hvor det var plass til en medium pluss drage (hun leser ikke forumet her) i midten på langtur uten klaging fra noen. Tror Mondeo er i nærheten mht bredde. E-klasse er vel også litt bredere enn V70/Superb/Passat.

Hvorfor 4x4? Har det selv nå(x-drive) men må si jeg tross unormalt kald vinter ikke hadde behov en eneste dag. Men er jo ikke umulig at det kan finnes s-Max med 4x4 ned mot ditt prisleie

Edit: ser at s-Max med 4x4 begynner på ca 450k...

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW

BMW 3-Serie GT får mye skryt for bredden og plassen i baksetet. Mange fornøyde eiere på bimmers.no.

Selv med xDrive er den omtrent innenfor ditt budsjett. Da får du relativt ny bil med garanti og

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey
BMW 3-Serie GT får mye skryt for bredden og plassen i baksetet. Mange fornøyde eiere på bimmers.no.

Selv med xDrive er den omtrent innenfor ditt budsjett. Da får du relativt ny bil med garanti og

Den er overraskende stor inni. Vurderte den selv da jeg kjøpte F11’n. Men er (selvsagt) en liga under s-Max i bredden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel

Det må være ganske mye å hente på type og modell av barnesete..

Jeg har de to til venstre her på hver side bak i min 2016 V70 til henholdvis en fire- og en seks-åring. Fireåringen bakovervendt. Det er fremdeles grei plass til fruen på 180cm (høyde da..) mellom dem.

Samme konfigurasjon gikk i gamle 1.generasjons V70en vår også, men det var ikke veldig komfortabelt i midten på langkjøring.

Jeg er selv 190cm og har relativt lange bein så 4åringen må sitte bak på passasjersiden. e9ba8fae5ddb5bb92d10f376adf472f2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar

Fikk teste plassen i baksete på Passat'en i går med alle ungene som skal inn der og samme test i en V70 i dag. Eldstemann som skal sitte i midten følte det var ganske likt mellom de to bilene. I følge testen til NAF på barnestoler i baksetet skal V70 være 3 cm bredere enn Passat'en. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
-Håkon

Hvis man spør på facebook gruppen "bilstoler", så er det garantert noen som har prøvd f.eks 3 bakovervendte i forskjellige biler. Har også litt å si på hvordan stoler man bruker osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken
11.5.2018 - 14.46, Reidar skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=116302322

Bruttern har en BMW 2-serie Gran Tourer. Tre barneseter med isofix baki. To foroverlent i sidene og et bakoverlent i midten. Hundebur i halve bredden av bagasjerommet og fortsatt god plass til mer bagasje ved siden av. Og skiboks på toppen for å toppe "hele driten". :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar

Med to bakover vendte seter i sidene er det ikke noe problem med plassen i midten, selv i Golf`en. Problemet kom når han i midten fikk et forover vendt sete ved siden av seg :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
håk

Hei!

Jeg ser etter en Audi S4 B8 (2010-2013)

Finnes det noen eiere av en slik her på forumet? Jeg er interessert i fallgruver og hjelp ved handel.

Lurer også litt på hva man kan forvente av videre prisfall? Mindre viktig, men økonomen i meg liker å budsjettere inn årlig tap på bilhold.

Er disse "kjedelige men raske biler" "lite glede, høy fart" etc, eller kan man kose seg litt med disse?

Jeg ser for meg en med lav km som skal rett inn til tuning...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig