Gå til innhold

Biler man lurer på å kjøpe - DCN vurdering.


Skovdahl

Recommended Posts

Vurderer ny bil selv. Imprezaen har blitt litt for liten. Vurderer en 2010 VW touran R-line 170hk DSG. Noen som har erfaring med en slik en?

Er frelst i 4x4. Så det blir litt nedtur med FWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra den er nydelig EU-godkjent iallefall! Det må jo være bra saker.

haha :D

Men det er jo alltid et pluss om ikke annet...

Ikke fått noe svar på eposten min ennå i alle fall, forundrer meg forsåvidt ikke veldig mye om jeg ikke får noe svar da det kan være en del av grunnen til at den ikke selges...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er veldig mange av våre nye landsmenn med sporadiske norskkunnskaper som kjøper biler billig, snekrer litt på dem for å få dem EU-OK og selger dem videre til ~20k over det de kjøpte den for. I og for seg legitimt, men det legges merke til, og i mange tilfeller er ikke reparasjonene bedre enn at bilen såvidt går gjennom EU med et nødskrik, og så venter det en 25-tusenkroners reparasjon før neste EU-kontroll igjen...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ja det kan være, har ikke fått noe svar på epost i alle fall så vi får se.

Tenkte kanskje de ville ta innbytte i audien, men ser de har ikke så dyre biler til salgs så spørs det.

Er nok et "soveromsfirma", registrert på 2 stk 23 og 25 år, med samme etternavn (Gift/søsken), Irakere ser det ut som.

Interessant nok er det annet navn på eiere av firma og i annonsen, og de opererer med to mobiltelefonnummer og et navn..

Lukter dette NAF-test før kjøp? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32688192

Noen som har noe formening om denne? Grei pris synes jeg. Usikker på om jeg liker interiøret helt, men det er nok til å leve med. Hva synes dere?

Var å prøvekjørte 116i igår, og det synes jeg var noe tregt.

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Jeg vil ikke tro du syntes 120i går tregt ihvertfall. Her er det nok krefter til å leke seg i snøen osv. Dessuten er det ikke så mange av 120i på markedet, så det er jo mer eller mindre sjeldent.

Jeg er enig i at interiøret kanskje ikke var det fineste, men utifra bildene virker det som om bilen ellers er i god stand.

Endret av Anders_Aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg "ny" VW Touran her for 2 uker siden... 2009 mod exclusive 2.0tdi dgs...

Jævla fornøyd med bilen, sinnsykt god...

MEN!.........

Rust :wacko:

Har sinkslepp og begynnende rust på taket, kanaler, panser, bakluke :(

Dette kom jo selfølgelig ikke frem før jeg hadde hatt en sykt nøye vask med tilhørende grov gjennomgang...

Panser å bakluke har vært omlakka fra ført da det viser høye tall på ptg...

så vær nøye ved gjennomgang, spesielt i karosseri skjøter, her alt ligger på min ser det ut som. utenom kanaler....

Bilen har forøvrig gått som leasing, med tilhørende 100% servicehefte og alt gjort hoss den "o store vag forhandler"...

lakk/interiør tilstand generelt er også veldig fin på hele kuba, så det er ikke manglende vedlikehold som har tatt den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg "ny" VW Touran her for 2 uker siden... 2009 mod exclusive 2.0tdi dgs...

Jævla fornøyd med bilen, sinnsykt god...

MEN!.........

Rust :wacko:

Har sinkslepp og begynnende rust på taket, kanaler, panser, bakluke :(

Dette kom jo selfølgelig ikke frem før jeg hadde hatt en sykt nøye vask med tilhørende grov gjennomgang...

Panser å bakluke har vært omlakka fra ført da det viser høye tall på ptg...

så vær nøye ved gjennomgang, spesielt i karosseri skjøter, her alt ligger på min ser det ut som. utenom kanaler....

Bilen har forøvrig gått som leasing, med tilhørende 100% servicehefte og alt gjort hoss den "o store vag forhandler"...

lakk/interiør tilstand generelt er også veldig fin på hele kuba, så det er ikke manglende vedlikehold som har tatt den...

Vil ikke du få fikset dette på garanti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind A S

Kjøpte meg "ny" VW Touran her for 2 uker siden... 2009 mod exclusive 2.0tdi dgs...

Jævla fornøyd med bilen, sinnsykt god...

MEN!.........

Rust :wacko:

Har sinkslepp og begynnende rust på taket, kanaler, panser, bakluke :(

Dette kom jo selfølgelig ikke frem før jeg hadde hatt en sykt nøye vask med tilhørende grov gjennomgang...

Panser å bakluke har vært omlakka fra ført da det viser høye tall på ptg...

så vær nøye ved gjennomgang, spesielt i karosseri skjøter, her alt ligger på min ser det ut som. utenom kanaler....

Bilen har forøvrig gått som leasing, med tilhørende 100% servicehefte og alt gjort hoss den "o store vag forhandler"...

lakk/interiør tilstand generelt er også veldig fin på hele kuba, så det er ikke manglende vedlikehold som har tatt den...

En kollega har nettopp fått utbedret rust på sin Touran, 6 år gammel. Det var Møller som fant det på service og dem selv som tok det på garanti, så det burde jo være kurant å få det fikset eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med møller ja, skulle ikke være noe problem sa han... tok bilder å styra jævlig med en ptg fra 19pil å bue.

Tok litt tid sa han, men bare bilen er ferdig lakka og god som ny til sommeren blir jeg happy :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes bruktbil har blitt så utrolig dyrt her til lands, så heretter kjøper jeg bare nytt. Kjøper man brukt må det bare dukke opp problemer. Greit om det er brukt med garanti, men 10år gammel bil til 150k syntes jeg bare blir tullete. Ser man på totale kostnader er det få kroner å spare på å kjøpe 'ny' bruktbil. Regavgift på 10-20k, kortere garanti, høyere utgifter på vedlikehold osv.

Bare min OT mening :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes bruktbil har blitt så utrolig dyrt her til lands, så heretter kjøper jeg bare nytt. Kjøper man brukt må det bare dukke opp problemer. Greit om det er brukt med garanti, men 10år gammel bil til 150k syntes jeg bare blir tullete. Ser man på totale kostnader er det få kroner å spare på å kjøpe 'ny' bruktbil. Regavgift på 10-20k, kortere garanti, høyere utgifter på vedlikehold osv.

Bare min OT mening :P

Henger jo sammen med nybilpris da.

Min bil kosta 7-800 000 kr ny, og når får du den for 100 k.

Det er et betydelig verditap som har blitt tatt og det er klart at kjøper du en bruktbil type A6/8, E/S-klasse 5/7-serie til 200k får du en langt mer komfortabel bil enn om du kjøper nybil til samme pris.

Men hver sin smak, jeg liker store komfortable biler og de jeg vil ha får du ikke for under 500k ny, samtidig er jeg student så da blir det brukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...