Chrisjs

Collinite 915 Marque d'Elegance Wax

50 innlegg i emnet

Den har fått gode omtaler på britiske forum. Billig og ikke minst har god holdbarhet.

Etter å ha lest gjennom denne tråden: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=79747 Frister det veldig med å slenge inn en bestilling på CC :D

Lurer på om noen her har erfaring med Collinite 915?

Eller er dette en Collinite "fanboy" voks siden jeg ikke kan se att den er nevnt/brukt i noen særlig grad i DC norway sitt forum?

Sheeting:

th_2008_0727WaxTest50232.jpg

Endret av Chrisjs
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest litt om den. Skal være veldig holdbar, men gir ikke like mye glød og dybde som andre vokser i den klassen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mer i lakkforsegling klassen ja. Vurderer å ta inn collinite..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har lest litt om den. Skal være veldig holdbar, men gir ikke like mye glød og dybde som andre vokser i den klassen..

Har du läst hela testet? Enligt mig så spöar 915 många andra vaxer med hästlängder på många områden. Enda nackdelen med vaxet är att det kan vara lite Swissvaxår att applicera.

Inte lika mkt glöd och djup som andra vaxer i den klassen, talar vi om vaxer för $20 så är den totalt överlägsen på alla områden. Även dyrare vaxer har Swissvaxårt att mäta sig med 915. Testet som är med i länken visar även att det är inte bara jag som tycker det.

Glansen kommer från poleringen, vaxet skall skydda den nypolerade ytan. Jag tror att många vill se att ett dyrare vax ger ett mera djup i lacken, bara för att det är dyrare. Det tror jag iaf, men jag kan säkert ha fel.

Slutsatsen då? Collinte är ett grym vax, finns många handlare på ebay som säljer dem för under $20, köp 2 st så kostar frakten bara $11. 2 Burkar collinte 915 för $51 räcker till måååånga bilar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite får jo MASSE skryt på DW forumet, så må jo være noe! Hvis du kjøper, så husk å lage en liten review ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SÅNN vil jeg at vannet skal oppføre seg når det treffer lakken min !!!!

skal prøve lusso oro snart da , er spent på den

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har du läst hela testet? Enligt mig så spöar 915 många andra vaxer med hästlängder på många områden. Enda nackdelen med vaxet är att det kan vara lite Swissvaxår att applicera.

Inte lika mkt glöd och djup som andra vaxer i den klassen, talar vi om vaxer för $20 så är den totalt överlägsen på alla områden. Även dyrare vaxer har Swissvaxårt att mäta sig med 915. Testet som är med i länken visar även att det är inte bara jag som tycker det.

Glansen kommer från poleringen, vaxet skall skydda den nypolerade ytan. Jag tror att många vill se att ett dyrare vax ger ett mera djup i lacken, bara för att det är dyrare. Det tror jag iaf, men jag kan säkert ha fel.

Slutsatsen då? Collinte är ett grym vax, finns många handlare på ebay som säljer dem för under $20, köp 2 st så kostar frakten bara $11. 2 Burkar collinte 915 för $51 räcker till måååånga bilar :)

Forhastet meg litt der ser jeg. Takk for info :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannet ble ganske fort borte fra lakken ja.. Ikke akkurat slik det er på min nå....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite er bra saker det har jeg skjønt, men jeg endte opp med Duragloss selv da det var mange som anbefalte det i steden for Collinite, holdbarheten på de to skal være bra like, er vel liquid fra Duragloss og paste generelt fra Collinite mener jeg.

Ang utseende på Collinite har jeg ikke så mye å tilføye desverre da jeg ikke har testet serien fra Collinite

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan Meguiar's#16 er mot Collinite 915?

Tre, fire lag med 915 skal vist holde fint over en sur vinter..

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite går på båten. Holder så godt som hele sesongen, og alger og rur fester seg ikke.

Desverre ser den ikke så bra ut på lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For hva ser best ut på lakken Christer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på ett lag Collinite 476 på min bil i helgen. Ble veldig fornøyd, men kan jo ikke sammenlignes med Pinnacle Souveran feks. Regnet idag, og vannet forsvant ganske fort fra lakken da jeg kjørte en liten tur. Så hvis denne holder vinteren, så er dette min nye vintervoks!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips porta :)

2 "burkar" er bestillt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for gode tips porta :)

2 "burkar" er bestillt

Your welcome :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører forskjellen mellom 915 og 476 skal være marginal, 915 bedre på mørke farger, 476 bedre på lyse, og at 476 har lenger holdbarhet en 915, men flere motstrider også dette og sier de ikke klarer å se forskjell på holdbarhet og utsenede på de to. Noen sier og at 885 som er ment for båt er den samme voksen som 476. Etter alt hypen rundt denne voksen så har jeg bestillt 2 stk 885 12oz fra ebay til 252 nok. rett i postkassen. Det er jo grisebilligt og uansett har jeg noen store gelcoat flater på båt den skal få kost seg på, men leker og med tanken og legge den mellom noen lag med Klasse og et lag med Pinnacle Souveran.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har allerede 3 lag med klasse Sealant på bilen, skal toppe den med Collinite 915 imorgen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne voksen kommer i nettbutikken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helvete :P Hva vil prisen ligge på? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive