Gå til innhold

Bilskade - ser det dyrt ut? :)


bjooern

Recommended Posts

Jeg er bortreist på jobb men skal snart hjem til denne skaden på bilen min :(

Kolisjon der en bil kom fort ut av vei til høyre, uoversiktlig kryss.

Ut fra bildene har dør, skjerm og fronten fått seg en knall, men hjulet har tatt smellen.

Den andre bilen fikk most alt på fronten.

Sikkert en ekspert som kan utale seg om det ser dyrt ut?

post-2811-0-51989500-1326632938_thumb.jp

post-2811-0-45713200-1326633004_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Ødegård

Maza 6?

Er ingen ekspert, men det vil jo koste litt å bytte skjerm og annet eksteriør. Det som virkelig kan påvirke prisen er jo om forstillingen eller noe bærende konstruksjon/ramme(?) er skadet.

Ekspertene får komme med prisantydning og nærmere diagnose.

Lykke til hvertfall!

Endret av Aleksander Ødegård
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at hjulet har tatt smellen, da vil jeg tro forstilling etc. er rimelig skjevt også.

Burde kanskje hatt bilen på en jigg for å sjekke ramma.

-n

Jeg bruker nok forsikringa på denne skaden, må jeg da presse frem at alt dette må sjekkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nok forsikringa på denne skaden, må jeg da presse frem at alt dette må sjekkes?

Vil tro de sjekker alt, men du kan jo snakke med verkstedet som skal gjøre jobben.

Er det nok skade, så kan det jo hende bilen blir kondemnert.

(Avhengig av verdi på bil, og % av verdi skaden utgjør).

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dør, skjerm (og evt.beholdere på innsiden av skjermen), frontfanger, felg (og muligens dekk) og sikkert en og annen del i forstillinga.....alt er relativt men jeg vil mene at dette blir dyrt.

Ville ihvertfall passet på at denne tar takst på et verksted og ikke av en takstmann som går et par runder rundt bilen og sier hmmmm og klør seg i skjegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjulet tattsmellen, er nok mye i fortillinga også forskjøvet endel som nevnt over. Dette er vel en framhjulstrekker også? Da kan jo girkassendin fått seg en smell om du har vært maks uheldig, da drivaksling nok har blitt slått lenger inn i kassen :/ Skader på eksteriøret lyger ofte om resten av bilen, kan bare såvidt vise på eksteriøret men være et helvete for understell ol.

Lykketil med fiksing husk no å hør litt rundt før du får det fikset, kan spare flere tusen på å høre litt rundt.

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykketil med fiksing husk no å hør litt rundt før du får det fikset, kan spare flere tusen på å høre litt rundt.

Han skal bruke forsikringa og da har det egentlig ikke noe å si, de har som regel avtale med et eller flere verksted, men bileier påvirkes ikke av prisdifferansen mellom disse verkstedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Kanskje litt off topic men prøver..

Jeg var ute for akuratt samme skade på bilen. Den skal inn til oppretting nå, bare venter på en del. Det som er , er at når han skulle inspisere skaden, gikk hann rundt bilen, tok opp panser, klødde seg i skjegget og rablet ned noe. Skal ta 4-hjulskontrol, men det skjer kanskje når de har den inne. Når vi innspiserte så jeg at også andre siden av bilen(fører) ikke var helt i "vater" etter min mening. Han var ikke enig og mente det skulle være sånn...! Har rexton, og når jeg kjørte derfra stoppet jeg å så på en tillfeldig parkert rexton. Der var det ikke sånn:( ringte han og sa ifra, og han mente de så bedre når de skulle begynne på den. Men skaden er foreløpelig takstert til ca 31000 av hann. Han har jo bare bestilt deler til den siden som er krasjet, så om det dukker opp noe hva gjør han da? Jeg må si jeg har en dårlig følelse på hele greie og gruer meg til å levere bilen... Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å finne noe som jeg ikke er fornøyd med. Har tenkt på å få et annet verksted til å se på, men har ikke fått gjort det. Burde jeg stole på verkstedet og heller ta en sånn Naf ettertest? som are foreslo? takker for ev innspill.

P.s andre parten har fått all skyld.(om det har noe med saken å gjøre..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var synd :(

Min onkel hadde nesten lik ulykke på en bmw e46, forskjerm, dør, forstillings kontroll osv måtte byttes. han fikk beskjed av forsikkrings selskapet om å ta med bilen til mekonomen for å fikkse den den. det kosta fort litt over 45 000kr. og dette er for et år siden, men heldigvis hadde han full kasko. så det ble dekket det meste.

Håper det ordner seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mazda 6 2007 modell, den var strøken :)

Jeg har topp-kasko på bilen, men vil vurdere om jeg skal ta skaden av egen lommebok dersom det ikke koster 3 månedslønninger.

Ut fra de tilbakemeldingenej jeg har fått ser det ut som skaden er rimelig dyr :(

Så var det spørsmålet om skyld i slike kollisjoner. Greit at fører hadde høyre regel, betyr det at biler fra høyre bare kan buse på ut av kryssene? Forkjørsrett er vel ikke påkjørsrett. Jeg bynner å tro at det er en sjangs for at skylden ikke ligger på min bil.

På bildet representerer rød linje min bil, grønn linje den andre bilen.

Kolisjon i kryssen, min bil blir dunket av veien og treffer nesten gran treet.

kryss.png

Uploaded with ImageShack.us

Endret av bjooern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha en rimelig dyr forsikring eller lav bonus for at det ikke skal lønne seg å bruke den. Dette kan nok også selskapet finne ut for deg hvor mye det vil koste deg i økt premie en tid fremover. Du taper litt bonus men dette er ikke en bil som ligger i noen risikogruppe som ville skutt premien din i været. Regner med at det var sjåføren på din bil som hadde skylden siden du må ta det på egen kappe ellers ville det jo bli dekket av motpartens forsikring (ansvar)

Endret av redline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra bildet så ser det ut som det er en p-plass.Er det en vei eller er det kun p-plass der?

Det er en bolig blokk, og parkeringsplassen, men parkeringsplassen går ut i en offentlig gate. i krysset møtes 2 offentlige gater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis det kan bringes 100% på det rene at det er definert som privat parkeringsplass, og at påkjører (A) kom fra parkeringsplassen, så har A skyld da man har vikeplikt ut fra parkeringsplass.

Finnes masse juss og mas rundt dette her, men jeg ser for meg at skylddeling blir utfallet i beste fall; i verste fall må du dekke det selv.

For skadens del ser det i utgangspunktet ut som en 30-40-tusen-kroners jobb, men hvis forstillingen har tatt mesteparten av støyten må det nok byttes stag og endeledd på begge sider av bilen, muligens en drivaksling og i verste fall girkasse. Tror nok det havner på rundt 50k før du får summet deg...

Jeg hadde en liten dult i hekken på en Volvo V40 med min bil der jeg klarte å skrote panser, fanger, grill og lykter. Det så ikke så ille galt ut helt til jeg ikke fikk opp panseret og innså at frontrammen var bøyd også. 52k kom gildet på og huhei hvor det gikk fint på forsikringen.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det der kan bli dyrt dessverre. Er bilen kjørbar, og åssen gikk det med girkassa? Den ene (!) gangen jeg lånte bort gamlebilen (Carismaen) til fattern, sovna han bak rattet og krasja i ett autovern. Bilen fikk da den verste støyten ved hjulet, slik som her, og da røk hele girkassa og måtte ha ny. Mange deler av understellet ble også bytta, i tillegg til ny forskjerm og lakkering. Fikk takst på 90.000,- og det var ikke langt unna kondemnering her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...