Gå til innhold

Tips til "ren lakk" etter polish?


AndreasDaaland

Recommended Posts

AndreasDaaland

Etter jeg polerte bilen i dag, med Scholl S3 Gold, blir det mye skjolder i lakken. jeg tok ikke århundrets polering, men tenkte bare å få fjerna en del riper og å få glatt lakk uten skjolding osv. burde jeg kjøre over med S40 etter S3 gold? Eller er det kanskje fordi microfiber kluten blir for "bløt" eller får i seg for mye polish. Bruker DA maskin, og noen vanlige blå microfiber.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid finere polish etter bruk av grov polish ja. Med en medium polish KAN man slippe unna uten å gå over med noe finere, alt ettersom hvordan lakken er. Og når du har for mye polish i kluten så bytter du. Du bør ha minst 10 kluter reservert for en jobb :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasDaaland

Okei. Da skal jeg få kjøpt flere kluter :) Men S40 er vel like grei å bruke den? har s17 også, men den er jo "heavy" i forhold til fin polish vel? hvilken pad burde jeg bruke hvis jeg skal bruke s17 til fin polish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve med S40, men den er ganske fin så det spørs om den tar alle ulumskhetene etter S3G. Kommer an på lakken.

Hvis ikke kan du kjøre et mellomsteg med S17 for så S40 for maks bling. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har gått bort med en ekstra runde, men skjønner ikke hvordan de oppstår eller hva jeg gjør feil når det skjer.

Regner med det ikkje er kjørespor? Grov polish skal jo ikkje avslutte fint heller, så at du må gå over med eit finere steg er vell normalt. Det varierer nok mellom hvilke typer lakk du korrigerer på? Bilde hadde jo vert det beste, men siden det blei bra etter strafferunden så er nok alt som det skal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjørespor. Jepp det var ikke noe problem annet enn at det kunne vært greit å slippe strafferunder. ;)

Sorry litt OT, men følte at det var litt relevant for TS også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl S30+ på orange Scholl pad fikser nok biffen :)

Det du beskriver tipper jeg er hologrammer, som kommer av kjørespor etter den grove polishen. Dette er helt vanlig på de aller fleste lakk typer med mindre du kjører refining steps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Da skal jeg få kjøpt flere kluter :) Men S40 er vel like grei å bruke den? har s17 også, men den er jo "heavy" i forhold til fin polish vel? hvilken pad burde jeg bruke hvis jeg skal bruke s17 til fin polish?

Jeg bruker stort sett sort Scholl pad med S17, men det er bare å prøve seg frem til man finner en kombo som funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjørespor. Jepp det var ikke noe problem annet enn at det kunne vært greit å slippe strafferunder. ;)

Sorry litt OT, men følte at det var litt relevant for TS også.

Hvis du har brukt DA maskin er det ikke sikkert det ser ut som vanlige spøkelser, men mer som skjolder, som sagt er dette helt normalt hvis du brukte grov polish og pad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasDaaland

Jeg bruker stort sett sort Scholl pad med S17, men det er bare å prøve seg frem til man finner en kombo som funker :)

Jeg brukte først Gul HEX pad. og s3 gold. har svart Scholl pute som jeg også prøvde. men er ikke svart mer til lakkforsegling/voks? eller er den bra til å få et bra cut? Jeg får prøve med s17+ og se om det blir noe bedre :) kjøper vel inn s30 og snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S17+ og svart Scholl fungerer bra. Dette tar nok og litt riper og avslutter bra.

Kjøper du s30, so fungerer den vist ikkje so bra med svart Scholl. Da må du bruke oransje Scholl. (litt grovere pad)

Eller ein pad av eit annen merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl S30+ på orange Scholl pad fikser nok biffen :)

Det du beskriver tipper jeg er hologrammer, som kommer av kjørespor etter den grove polishen. Dette er helt vanlig på de aller fleste lakk typer med mindre du kjører refining steps.

Matte felter er noe helt annet enn hologrammer. Fikk dette på avensisen da jeg fjernet riper på denne, og på en volvo jeg tok også. Løste seg på begge med å gå over med mildere kombo (og også gå fra roterende til DA for avensisens del, den likte virkelig ikke varme).

Den sorte vaffelputa til Scholl skal ikke brukes med fineste polishen, den passer til mellomskiktet (S17 og A15).

Til S30 og S40 som finishing step passer orange pute

(OT: hva skal vi kalle den nye orange vaffelen fra Scholl? Etter at jeg fikk den blir jeg stadig litt i stuss når folk sier orange pute, bare fordi jeg vet har to ulike orange fra Scholl. Og er vaffel dekkende? Synes de som kalles Spider ser mer ut som vafler... Ja, jeg liker å bruke norsk. Språket vårt utvikler seg aldri hvis vi bare hiver oss over utenlandske begreper og bruker dem rått "fordi vi ikke har noe som dekker på norsk". Sånn som alltid å snakke om beading, når det faktisk er fullgodt og allerede integrert i norsk å snakke om at en substans kan perle oppå en annen)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...