Gå til innhold

Nanoteknologi på telefoner!


Anaxyd

Recommended Posts

Leste en spennende artikkel her nå, ang å legge et lag med vannrepelerende nanolag på mobilen, for å gjøre den vanntett!

http://www.vg.no/tek...?artid=10075182

Spennende å se at nanoteknologi kommer mer og mer frem, er jo nesten det samme som ruteforsegling dette :)

Link til nettsiden dems, med litt mer videoer osv: http://www.liquipel.com/

Endret av Anaxyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentlig ikke skjønner er at det er sterkt nok til å holde unna ved ladepunktet til mobilen. Der er det jo forholdsvis åpent.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

De åpner telefonen og legger belleg på all elektronikk. og utvendig.

samme som blir gjort på en del "indstri" elektronikk (med vanlig lakk) for at den skal tåle tøffere omgivelser.

Nano laget blir da en tett forsegling av all elektronikken slik at det ikke blir direkte kontakt mellom elektronikk og vann.

Ser prinsippet, men om det funker like bra som de påstår..........

og hva med garanti fra produsenten? telefonen er jo åpnet og tuklet med.....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Det er mulig de ikke åpner den men at de legger den ned i et "bad" av noe slag. Det er også integrert i noen produksjonslinjer.

klippet fra hjemme siden deres:

Liquipel penetrates the entire device as a whole, including all of the vital components inside and out to provide optimal protection against accidental contact with liquids

Ikke helt godt å få mer info ut av de om prossesen. enten duppes den i bad eller så demonteres den og sprayes.

Ingen som har en gammel Iphone eller ann "smart" telefon som kan legge den i f.eks rain-x eller nanolotus forsegling for å teste da?

batteriet bør nok ut før dupping/spraying

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto også noe om at på Iphone ville ikke høyttalerne fungere ordentlig før all væsken hadde tørket opp, så det er godt mulig den blir lagt i et slags bad(?).

Men den eneste garantien man fikk var denne:

We warrant that the coating will be applied to your device in accordance with our design specifications and that neither the coating material nor the application process will damage your device.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ladekontakten da?

Står denne "filmen" imot den mekaniske slitasjen som blir av at kontakten plugges inn og ut?

Høres spennende ut, men føler litt sånn tror det ikke før jeg ser det.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladekontakten forsvinner nok med årene, "trådløs strøm" er jo på vei inn nå, og trådløs lydoverføring er jo allerede implimentert. så det å lavær å ha noen form for kontkat i telefonen er jo en mulighet etterhvert, da kan eg sjå for meg at noe sånt som dette vil funke, men ikkje før den tid er kommet at alle har et bord med "trådløs strøm" i heimen til å legge mobil, kamera osv. oppe for å lades induktivt.

Blir spennende å se tekologien utvikle seg i 2012, kommer nok mye rart i år, og ikkje minst i alle våre leveår framover :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...