Gå til innhold

Clay & lube....


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Regner med at de fleste her har prøvd litt forskjellig clay og lube, så hvilken er deres favoritt?

Jeg har ikke prøvd så mange typer hittil, så blir Megs sin med Megs QD som lube.. Chemical Guys sin er innkjøpt nå sammen med No Rinse, og har også 3M sin liggende.. Så vi får se om det kommer en ny favoritt snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

De fleste settene (clay/lube) jeg har testet er bra syntes jeg, lite forkjell, men den gule Meguiars clayen lagde bra merker på lakken, men tror den var gammel. mye clay er samme greia da det er ett firma som har mye rettigheter på clay produksjonen, ikke så ille som i USA, men mye er nok fra samme fabrikk bare i forskjellige farger, jeeg kan i allefall ikke skille mange av de fra hverandre, unntatt Riccardo da, den er mer tyggis i konsistens

Meguiars quick clay kit er bra

Pinnacle poly clay er bra

Pinnacle clay lube er bra

Riccardo er bra

Glare clay lagde noen merker i lakken, emn det mistenker jeg var forbruker feil ;)

har kjøpt NO RINSE nå til å blande ut til claylube, men benytter mye Prickbort, og da er det ikke bestandig en trenger claying etterpå (så fremt bilen er nogenlunde ok) så den den clayinga jeg bedriver er med pinnacle eller riccardo clay..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax gul og blå er knall sammen med Swissvax Quick Finish, myk og lettarbeida clay og superglatt lube.

Har handla Riccardo clay og Chemical Guys Extreme Slick Synthetic Quick Detailer (for ett navn), clayen virker lovende så langt, luben er glatt og fin men noe 'tykk'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chemical Guys blue er min favoritt.

Pinnacle poly clay laget en masse skjolder i lakken på SAABen :blink:

Har nå ryddet i bilpleie skapet og det er kun Chemical Guys stuff og Menzerna der nå :D Alt annet er kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Meguiars med tilhørende QD og funket bra

Pinnacle Ultra Poly Clay med ONR funket bra

Swissvax Paint rubber set blå funket bra..

Swissvax er vel den jeg har vært mest fornøyd med... Pinnacle var mye for pengene....

ONR er blitt fast claylube...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Testa NoRinse i dag, og den er fast claylube fra nå av, den var super, 3 korker og ca 1 liter lunka vann på sprayflaske var en skikkelig høydare...Claya 2 biler i dag med NoRinse og Megs clay.. smooooth

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Meguiars med tilhørende QD og funket bra

Pinnacle Ultra Poly Clay med ONR funket bra

Swissvax Paint rubber set blå funket bra..

Swissvax er vel den jeg har vært mest fornøyd med... Pinnacle var mye for pengene....

ONR er blitt fast claylube...

ONR Hvilket produkt er det. Hvor kjøpes det.

Jeg har og så kjøpt den Swissvax clayen, men synes flaska med lubb er så liten, holder den til en bil? Har bare testa litt på no fugle dritt.

Ser foreksempel Paul Dalton nærmest bader bilene i lubb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONR = Optimum No Rinse

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...;products_id=16

Med denne kan du bruke så mye lube du bare vil, den holder til veldig mange liter!

Jeg har faktisk nesten tømt min første flaske, men jeg bruker den til veldig mye rart.

Claylube, quick detailer, lube for våtsliping og for vasking inni dører osv.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei flaske Swissvax QF holdt til 3 runder på min bil ca.

Så rundt 6 på normal bil vil jeg tippe.

Uhm ja, glemte i si at med 3 runder så mente jeg hele bilen, ja HELE bilen. fra tak til asfalt...

Endret av General Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

jeg regelrett FRÅTSET i lube i dag....var helt HÆRLIG... No Rinse er super når det kommer til fråtsing, den blir det som Virtual sier mange, menge liter av....

he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker virtual må vell sette sammen en liste til scandicshine snart.

Har sjekka nett shopen der og det er mye vill ha produkter.

Men eg har jo handla for noen kroner i produkter, mikrofiber, pads, børster, og div etter eg begynte å lese her.

Dette blir vell bare verre og verre. Hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...