Kim

Noen som har prøvd både Bigfoot og Flex XC 3401?

21 innlegg i emnet

Noen som her som har erfaringer med begge som kan si meg hva de mener er det beste kjøpet?

Da tenker jeg på en maskin som jeg skal ha så lenge den fungerer.

Prisen er såpass lik at den spiller ingen rolle. Om dere har noen tips til andre maskiner som er bedre så er det bare å skrike ut.

Roterende har jeg, så det trenger ikke nevnes her

Rupes Bigfoot vs Flex XC 3401 !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg likte Bigfoot best.

Men det går helt på smak og behag, den er ihvertfall genial på sticky lakk..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har flex XC 3401, men har testet bigfoot og jeg også liker den best.

Så om du kjøper bigfoot og er missfornøyd kan vi bytte :)

Jeg syntes den korrigerer mye og er lett og fin i bruk. god ergonomi og lite støy.

rister litt gjør den selvfølgelig med det gjør alle DA. den er nok også litt tryggere og enklere å ungå hollos med på de "super" leie lakkene da den ikke har tvungen rotasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for RUPES sin BigFoot her, er noe snillere en Flex sin da den ikke har tvingende rotasjon.

Er også magisk på vannskelig lakk, dette fordi den har 21mm utslag sidelengs, mens flex sin har 10mm eller noe.

Hvis du skulle stått med korrigering dagen lang på en DA maskin så ville Flex hatt en fordel fordi den har tvingende rotasjon

som da gjør at du kan legge så mye press på den som du vil uten at det går utåver sideveis bevegelsen.

"Ulempen" om jeg skal si det sånn er at du er avhengig av stor pute på BigFoot, mens du kan få småe bakplater til Flex sin maskin.

Men det er min mening... :thumbup:

Endret av Tom Christian/Scandicshine
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut dette da, siden jeg venter på en Rupes Bigfoot som jeg har bestilt :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mye bra info her! Takk til alle. Gleder meg til bigfooten kommer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk bigfooten i dag!

Min går relativt sakte i 2-3 sekunder før den går opp på valgt speed, er dette slik det skal være? Den har en litt "skranglete" lyd også synes jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er soft-start og er veldig deilig. Den "skranglete" lyden er noe som er på min maskin også, skal være så freidig å gjette at dette ikke er mer enn mekanisk støy :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg fant en video på youtube. Hørte litt lyder der også.

Softstarten var fin så snart jeg fikk prøvd den med pad, på en flate :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk bigfooten i dag!

Min går relativt sakte i 2-3 sekunder før den går opp på valgt speed, er dette slik det skal være? Den har en litt "skranglete" lyd også synes jeg

Det er litt av grunnen til at jeg solgte min Bigfoot. Jeg haddet FlexDA fra før, og når den er utslitt skal jeg sannsynligvis ha nok en Flex.

Bigfoot har også en uferdig RPM-styring, som gjør at densvinger/varierer i turtall under bruk.

FlexDA virker bedre bygd og fremstår som et mer utprøvd, ferdig produkt. Med FlexDAs to ulike bakplater kommer en lettere til på trange steder.

Til virkelig sær følsom lakk, har jeg en DoDo Juice Buff Daddy. Men FlexDA skaper sjelden hologramproblemer. Den er rett og slett en komplett allround maskin som fikser det meste av skavanker på lakk.

Men mange er mer fornøyd med Bigfoot enn FlexDA, så du får sikkert stor glede av Bigfootmaskinen ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må jo løfte av lakken for at den skal starte å gå normalt. Om ikke står den bare å vibrerer og kødder seg på lav rpm...? Tror kanskje det er noe galt med maskinen jeg har fått tilsendt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet min nye Bigfoot i dag og må si det var en opplevelse. Veldig lite vibrasjon og merket ikke noe spesielt skranglelyd? Men det som imponerte meg mest var jo resultatet. Korrigerte mye bedre enn forventet og selvsagt ingen hologrammer. Veldig fornøyd er jeg, men jeg har jo ikke prøvd Flex. En-stegs korrigering med den medfølgende blå puta og Menzerna Power Finish Funka topp på Mercedesen min for å fjerne lette swirls.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det definitivt noe galt med maskinen min.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det definitivt noe galt med maskinen min.

Bare gjetting, men kan det være pga at polish og pad ikke liker seg sammen? Prøvd flere polisher og pads? :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde S17+ på Orange og blå Scholl-pad, gul Rupes og sort Meguiars. Ingenting funka på samme måte som man kan se om man søker opp maskina på youtube.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger bakplata ordentlig fast?

Kjenner ikke til maskina men tenkte kanskje om den står løst vil den bare gå når maskina er i friluft.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakplata sitter som bare rakkern den ja :o

Om jeg ikke starter maskinen i friluft og venter til den starter å gå normalt. Så vil den gå på softstart helt til jeg løfter den av overflaten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du starter maskinen skal den gå sakte med noen sekunder før turtallet øker. Du må ikke legge noe trykk på maskinen da, bare holde den stødig. Når turtallet har økt kan du legge mer press på. Men er det slik med din at den ikke vil gå om du legger den mot lakken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går bare... Sakte og hopper, vibrerer. Umulig å holde den i ro. Uansett pad, produkt og mengde produkt. Om den kommer seg opp på det turtallet den skal gå i, så er det ingen problem! Men da må jeg som sagt starte den i friluft, vente til softstart er over, og sette den ned.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt slik disse maskinene, er jo 21mm sideveis slag...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive