Gå til innhold

-Kristian- sine produkter og utstyr


-Kristian-

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Jeg skulle sende noen bøker i retur til Amazon og fikk beskjed fra Posten om at det kom til å koste 660 kroner... bøkene inkl frakt fra USA kostet 333 kroner. De sa det gikk greit og noterte dem som returnert, og bøkene står fremdeles i esken sin i gangen og fungerer som kaffekoppstativ når jeg skal ut på terrassen :)

Har ingen problemer med å tro at det koster 530 kroner å sende en poleringsmaskin på noen kilo til England, med andre ord...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • -Kristian-

    39

  • Christer

    11

  • Roaas

    8

  • Anders_Aa

    6

Mest aktive i dette emnet

Det er vel det som er poenget med å kjøpe elektronikk i Norge da det blir skrekkelig dyrt å reklamere..

En voks er en voks men der går grensa ;)

Har gått på en smell der før også, riktignok ikke elektronikk men angrefrist fra nettbutikk som opererer fra Danmark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er vel det som er poenget med å kjøpe elektronikk i Norge da det blir skrekkelig dyrt å reklamere..

En voks er en voks men der går grensa ;)

Har gått på en smell der før også, riktignok ikke elektronikk men angrefrist fra nettbutikk som opererer fra Danmark..

Ja, det er akkurat det... men nå var han griseheldig siden Shinearama tilbød seg å dekke returen. De aller færreste gidder det :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
Kom gjerne med tilbakemelding på denne :) Har vurdert sterkt en stund nå å kjøpe.

Det burde vel strengt tatt ikke være noe å lure på?

Det er såpass mange her nå som har DAS6 Pro-maskiner i en eller annen form og som er storfornøyde med dem. Tatt i betraktning hvor billige de har blitt etterhvert også er det hvertfall ingen grunn til å ikke kjøpe en. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal komme med tilbakemld :) Men det blir ikke for til våren når jeg har mulighet til å stå i garasje :/ Men grunnen til at jeg kjøpte den er fordi svært mange bruker den på forumet, og har lest bare bra ting om den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål egentlig (har lest mye om dette på forumet), men holder det å vaske vekk olje og annen dritt fra poleringen med en sterk surfex HD/prickbort blanding - skumlegg med BH autofoam og CG CW&G før en håndvask med CG CW&G? Eller må/burde man bruke isopropanol?

Hvordan er det med kontrollspray. Er dette en spray som viser om det ligger oljer igjen? ;p Hva er den egentlig god for? Hvis ja, anbefaler folk 3M kontrollspray?

Mange dumme spørsmål fra en nybegynner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Okei, her var det mye på en gang og hulter til bulter.

Polering: korrigering av lakk for å fjerne riper og andre lakkdefekter; gjøres som regel med maskin og slipende poleringsmiddel.

Isopropanol: Brukes i IPA, også kjent som wipedown. IPA brukes for å fjerne oljer etter bruk av poleringsmidler for å se om det fremdeles er defekter i lakken.

Beskyttelse: Også kjent som LSP; som regel en voks eller syntetisk lakkforsegling som legges etter polering og wipedown.

3M Kontrollspray: Dette er et wipedownprodukt som er laget for bruk med 3Ms poleringsmiddelserie, og som er særlig effektivt til å fjerne oljer etter 3M UltraFina SE (finpolering).

Så over til avfetting og vask.

Hvis bilen er beskyttet med voks eller lakkforsegling bør du ikke bruke for sterk Surfex HD-blanding, da denne tærer mye på beskyttelsen. Hvis bilen er møkkete kan du spraye på Prickbort og deretter Surfex HD i ca 1:30-1:50-blanding og la dette virke. Hvis du ønsker kan du i tillegg skumlegge bilen; det har blitt debattert hardt om hvorvidt dette faktisk har noe for seg eller ikke og meningene er like mange som antallet debattanter. Alle er hvertfall enige om at skum er gøy. :)

Etter avfetting og evt skumlegging er det tid for spyling med rent vann, og deretter tid for håndvask. Etter håndvask er det spyling igjen og så tørk.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke sånn ment (takk for svar forresten ;p ) men lurte på om kunne bruke vaskeoppskriften jeg kom med ETTER polering som en erstatning for IPA, og om dette tar alt av oljer++. Eller om jeg MÅ bruke ipa? Hvis du skjønne? ;)

Skjønner jo at denne kraftige vasken tar livet av lsp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Du kan jo bruke en sterk blanding av Surfex Hd etter polering for å fjerne oljer osv. Men litt av grunnen med kontrollspray er å fjerne oljer under poleringsprosessen, for å spotte holos eller riper man evt. ikke har klart å fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Går vel greit å vaske som du nevner, men uten pricbort. Om du bruker en sterk blnding sufex, f.eks 1.5 og skum etterpå, tror jeg det skal holde så du slipper IPA..

Om noen er uenige, er det bare å korigere meg:)

P.S kom putselig flere like innlegg, så kanskje litt smør på flesk, men da er dt jo bare å druse på med surfex:)

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
-Kristian-

FIkk tilbud på en Nilfisk E130. 2-9 PAD X-TRA med terassevasker til 2300,- Er dette noe å gå for? eller burde jeg vurdere noe annet. Har tenkt på FOMA 747. Noen forslag til hva jeg skal velge? (tror egentlig jeg har mest lyst på 747`en) ;p

Andre forslag til høytrykksspyler en pris mellom 2 og 3000? :)

Endret av -Kristian-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kristian-

Da kom det plutselig en ny høytrykksspyler i boks!! FOMA 747 ;D

Da trengs det bare en skumkanon! Noen som selger sin?

Endret av -Kristian-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kristian-

Litt nytt ;)

IMG_5805.jpg

17x Chemical Guys Sasquatch Maximus Microfiber og Chemical Guys Wheel Guard!

IMG_5807.jpg

FOMA 747!

Venter på en pakke fra bilnerden med 10liter Prickbort og Foamlance m/ fomakobling! :):)

Endret av -Kristian-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...