Gå til innhold

-Kristian- sine produkter og utstyr


-Kristian-

Recommended Posts

-Kristian-

Etter å ha vært aktiv leser på detailersclub, har jeg vel sakte men sikkert blitt rimelig avhengig for å si det mildt. Har tidligere brukt produkter som turtlewax og autoglym, men fikk etter hvert lyst til å prøve mer profesjonelle produkter ettersom jeg leste flere og flere "Show And Shine". Ikke minst fikk jeg lyst å prøve maskin!

Det hele endte med at jeg satte meg inn i litt produkter, fikk mye tips og triks fra medlemmer og satte sammen en "handleliste" der jeg satte opp ca. alt jeg trengte som nybegynner :)

Etter dette ble det sendt bestillinger til bilnerden, scandicshine samt to store bestillinger til shinearama. Ble også en liten tur til lokale forhandlere for prickbort, autosol, trykkanner++

Her er resultatet nå som nesten alle pakkene er kommet :)

IMG_5761.jpg

Litt gallons :) Surfex HD, Autofoam, Iron-X, CG citruswash+gloss og Meguiars APC.

IMG_5767.jpg

Kestrel DAS6 maskin, 2x orange Scholl pads, 3x gul Scholl pads, maskerinstape x2, applicators og Scholl S30+ og S3-Gold Edition (begge 1liters)

IMG_5764.jpg

Grit Guard bøtte, 3x miracle dryers og litt forskjellig microfiber

IMG_5768.jpg

CG Green clean, Autosol, litt forskjellige børster, Meguiars clay-pakke, Bilt hamber medium clay og Collinite 915 voks

IMG_5763.jpg

2stk trykkanner til prickbort og surfex, skumkanon til Kärcher høytrykksspyler og 5 stk flasker for å fylle diverse godsaker på.

IMG_5766.jpg

Nanolotus Bilglassforsegling ink. 100ml ekstra bilglassforseglingsflaske og Foma rensekit til tørr- og våtstøvsuger

IMG_0621.jpg

Tørr- og våtstøvsuger (1400w, 20l volum og blåsefunksjon)

Ellers venter jeg for øyeblikket på en pakke fra scandicshine som inneholder 2x mothers vaskehanske, 1x vaskehanske i Chenile og 1x CG tekstilbørste.

Blir vel snart sendt en bestilling til shinearama der jeg skal handle mer microfiber, korker til flaskene, mothers børste til felg og hjul, samt litt annet småsnacks.

Leter enda etter Owatrol Polytrol...

Bare spørs om min gamle Kärcher høytrykkspyler ikke snart blir byttet ut ganske raskt.

Gleder meg til våren!!! :)

Endret av Dennis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • -Kristian-

    39

  • Christer

    11

  • Roaas

    8

  • Anders_Aa

    6

Mest aktive i dette emnet

-Kristian-

En grei start i allefall :)

Har vært hos to forskjellige jerniaforetninger som ikke hadde + byggmakker ;p får finne en tredje jerniaforetning eller ta en tur på coop bygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

En grei start i allefall :)

Har vært hos to forskjellige jerniaforetninger som ikke hadde + byggmakker ;p får finne en tredje jerniaforetning eller ta en tur på coop bygg :)

Det er ikke det mest etterspurte produktet, men de bestiller gjerne inn hvis du ber dem om det.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kristian-

Den ligger på rundt 400,- fra shinearama, avhengig av kursen på pundet :) i tillegg kommer jo moms på 25% (100kr ca) frakta er latterlig lav(under hundrelappen for 20kg), leveringa og servicen er utmerket :) 300-350,- billigere enn i norge, så hvis man handler mye fra utlandet kan man spare en del penger. (skulle gjerne støttet norske forhandlere, men når prisen er nesten halvert på enkelte produkter og leveringstiden er calike lang er det vanskelig å ikke kjøpe fra utlandet)

Endret av -Kristian-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger på rundt 400,- fra shinearama, avhengig av kursen på pundet :) i tillegg kommer jo moms på 25% (100kr ca) frakta er latterlig lav(under hundrelappen for 20kg), leveringa og servicen er utmerket :) 300-350,- billigere enn i norge, så hvis man handler mye fra utlandet kan man spare en del penger. (skulle gjerne støttet norske forhandlere, men når prisen er nesten halvert på enkelte produkter og leveringstiden er calike lang er det vanskelig å ikke kjøpe fra utlandet)

Har du fått brevet og fakturaen fra tollbehandlinga enda? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kristian-

jepp :) Tror den var på rundt 450 kr :) Stemmer godt med at jeg handlet for rundt 1800 ;)

Det er jo momsen :) Fedex momser den inn selv, og sender regningen i ettertid :) Fikk min ca 2. uker etter jeg henta pakka.

Får vel sette meg å lage skikkelige etiketter til kannene og flaskene i helga ;>

Henter forsåvidt en pakke fra scandicshine imorra :P

Endret av -Kristian-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Dette ser veldig bra ut, du har jo skaffet deg mange riktige produkter, har nesten alt du trenger allerede. Collinite 915 er også en ålright voks, har den selv på bilen til min forlovede. Angående det rensekittet, så hadde jeg heller brukt Green Clean eller Meguiar's APC sammen med våtsugeren. Munnstykket er veldig kjekt dog. :)

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

doH! Hvor mye koster 5l iron-x? :)

Dæven døtte! Fikk lyst på den gallonen med iron-x! De småflaskene forsvinner raskt :S

Skal vise deg vm i sparsom på avfetninga når du kommer hit :) Til og med dere sunnmøringer kommer til å måpe ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

hmsilset: What's the secret? :P

Scholl sprayhode,kjøre bilen inn og trykke mange 1/4 pump inn på triggeren istedenfor hele veien :) Har brukt 0,5 l på alle bilene jeg har brukt iron x på siden i sommer :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Disse? Tilfeldigvis har jeg faktisk ett par sånne, og den ene inneholder IronX! Takk for tipset, HM. :thumbup:

Akkurat disse ja :) Synes de er best.Sprer produktet godt.kjenner det godt i hendene med denne metoden da, men det tåler vi :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...