Tom Christian

Scholl Consepts (KOMMER)

40 innlegg i emnet

Har nå fått litt info om hva som skal komme av Scholl iløpet av første 3mnd 2012! :))

:thumbup:

W9 Carnubawax - Antihologram med høyt carnuba innhold, kjøres på orange pad.

SW40 Speedwax - Høyt carnubainnhold, lengre holdbarhet en SW20

S20 Blue - High end medium cutting, one-step på orange pad.

S30+ Easy Wipe - Funker bedre og jobbe lengre med en den gammle, enkel og tørke av.

ORANGE - High end silicone free vinyl/dekk fornyer, vannbasert, kan påføres våte dekk.

PREMIUM WOOLPAD - 100% naturlig ull, ikke syntetisk, vaskbar på 30 grader, høy kvalitet.

Scholl Consepts er en av verdens beste på utvikling av bilpleieprodukter, de er også meget stor på OEM kunder verden over. Følg med utviklingen! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det pyseflasker, dvs 250ml, med S2 Orange?

Jeg er sugen på å prøve, men har literflasker stående av S3 Gold, S17+, A15, S30+ og S40 allerede, så jeg føler jeg har nok polish til et helt liv. I tillegg er ikke noen av 250ml-flaskene mine helt tomme enda heller, så en literflaske til med S2 Orange vil ikke akkurat hjelpe til med å bli kvitt noe av det gamle jeg har.

Og - er S2 Orange så mye bedre enn S3 Gold at jeg trenger S2O? Fikk inntrykk av at dagens S3 Gold var den gamle S02, og så utviklet Scholl en ny S02 og kalte denne S2+ for nå å rote det ytterligere til og lansere S2 Orange... argh! :P

SW40 ser jeg forøvrig frem til, for SW20 er et knallprodukt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro med nye produkter! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kommer de nye "krukke" voksene til Scholl på markedet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det pyseflasker, dvs 250ml, med S2 Orange?

Jeg er sugen på å prøve, men har literflasker stående av S3 Gold, S17+, A15, S30+ og S40 allerede, så jeg føler jeg har nok polish til et helt liv. I tillegg er ikke noen av 250ml-flaskene mine helt tomme enda heller, så en literflaske til med S2 Orange vil ikke akkurat hjelpe til med å bli kvitt noe av det gamle jeg har.

Og - er S2 Orange så mye bedre enn S3 Gold at jeg trenger S2O? Fikk inntrykk av at dagens S3 Gold var den gamle S02, og så utviklet Scholl en ny S02 og kalte denne S2+ for nå å rote det ytterligere til og lansere S2 Orange... argh! :P

SW40 ser jeg forøvrig frem til, for SW20 er et knallprodukt.

Kommer ikke enda nei, ikke som jeg vet, bare 1kg med S2 orange.

S2 orange har mere cut en S3 Gold, men kan avslutte med S20/S30/S40 eller lignende.

Dagens S3 gold er ikke som gammel S02 nei, det er et helt annet produkt.

S02 har nesten ikke vi hatt på lager i år, den er ute nå når S2 orange har kommet.

S2 Orange er super på harde lakker som f.eks Audi.

Det er nye produkter som tar over for gammle, eks : s3 gold tok over for s3+, s2 orange tok over for s2, s30 easy wipe for s30 OSV. Vi skal ikke ha alle, er nye versjoner som kommer.

Når kommer de nye "krukke" voksene til Scholl på markedet?

Håper å få de nå i januar egentlig! :)

Endret av Tom Christian/Scandicshine
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke enda nei, ikke som jeg vet, bare 1kg med S2 orange.

S2 orange har mere cut en S3 Gold, men kan avslutte med S20/S30/S40 eller lignende.

Dagens S3 gold er ikke som gammel S02 nei, det er et helt annet produkt.

S02 har nesten ikke vi hatt på lager i år, den er ute nå når S2 orange har kommet.

S2 Orange er super på harde lakker som f.eks Audi.

Det er nye produkter som tar over for gammle, eks : s3 gold tok over for s3+, s2 orange tok over for s2, s30 easy wipe for s30 OSV. Vi skal ikke ha alle, er nye versjoner som kommer.

Grunnen til at jeg spurte (som jeg ikke klarte å få frem i forrige innlegg) er den at jeg fikk omlakkert bilen for et års tid siden, og har en del appelsinskall-effekt her og der (men ikke over hele bilen). Jeg har også sett enkelte pinholes her og der, samt en liten forsenking på panseret. Ut fra det jeg har lest om vidundermiddelet skal S2O klare å fjerne/dempe dette uten å skrelle for mye lakk av rundt de affekterte områdene, og det virker jo derfor veldig forlokkende å kjøpe produktet for å få bort disse defektene.

Jeg har dog ikke hatt maskin på lakken enda, og vet derfor ikke hvor hard eller myk lakken er, men ut fra hvor mye juling den har fått med snøkost forrige vinter og antallet riper og swirls som er til stede, så vil jeg anta ca medium hardhet.

Som nevnt har jeg allerede rikelige mengder poleringsguffe stående, så jeg sitter og debatterer om det er verdt å kjøpe enda et middel eller om det er mulig å fjerne slike defekter med det jeg allerede har, primært S3 Gold, da dette er det groveste middelet jeg har. Jeg har også våtslipeutstyr (1500-2000-2500-3000 grit papir), så om nødvendig får jeg våtslipe litt for så å polere bort defekter etter våtslipingen etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville da gått på med lett våtslip og s2 orange:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville da gått på med lett våtslip og s2 orange:)

Neineinei, feil svar! Du skulle si at "litt våtslip etterfulgt av S3 Gold vil gjøre susen" :)

Du prøver bare å selge meg flere produkter, du, lokkemannen! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neineinei, feil svar! Du skulle si at "litt våtslip etterfulgt av S3 Gold vil gjøre susen" :)

Du prøver bare å selge meg flere produkter, du, lokkemannen! ;)

Hahaha, forbanna selgere! ;):D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha, forbanna selgere! ;):D

Jeg burde jo vite bedre enn å spørre en selger om råd når det gjelder produkter... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neinei, sparer tid med S2 orange vettu;))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når ventes den nye orange pad inn på lager?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 4-5 på lager, men kommer ikke på nett før jeg har mere!

Kan sende om ønskelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bestiller jeg en :) Ta det videre på pm el?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neinei, sparer tid med S2 orange vettu;))

Mulig det, men jeg sparer ikke penger med mindre du har lyst å sende meg en for testing purposes ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bestiller jeg en :) Ta det videre på pm el?

Jepp, send meg pm du:)

Mulig det, men jeg sparer ikke penger med mindre du har lyst å sende meg en for testing purposes ;)

Penger er for å brukes de;)

Men om du skal handle noe fremover så kan jeg sende med en skvett til deg, så kan du teste på noen panel;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Penger er for å brukes de;)

Men om du skal handle noe fremover så kan jeg sende med en skvett til deg, så kan du teste på noen panel;)

Akkurat som omreisende selgere av tepperensere som kommer inn og demonstrerer hvor fantastisk maskinen deres er ved å rense halve teppet ditt..... :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så scholl blue er utgått og orange kommer inn som erstatter??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så scholl blue er utgått og orange kommer inn som erstatter??

Nei, Scholl Blue er ment for andre formål, uten at jeg husker hva det var...

Orange (altså S2 Orange) erstatter dagens S2+ (S2+ Extra Heavy Cut), altså grovpoleringsmiddel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han tenker sikkert på gummi/dekk fornyeren....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive