Gå til innhold

EZ glaze/VB - Wolf's Bodywrap - CF - SV Shield?


BChris

Recommended Posts

Hei!

har klart å anskaffe meg den omtalte Bodywrapen til Wolf's, og har også Shield liggende. Lurer derfor på om det går ann å legge dette i en slik rekkefølge;

Glaze/Vertua Bond - Bodywrap - Cleaner Fluid - SV Shield

Så mine spørsmål:

Er Vertua Bond en glaze som EZ glaze, eller er dette heller noe lignende Cleaner Fluid bare for sealer, at den hjelper på å hefte sealeren?

Gir f.eks Ez Glaze/Vertua Bond betydelig mere glans eller dybde i lakken? Er en bedre enn den andre på dette området? Binder begge sealeren bedre til lakken eller er dette kun Vertua Bond?

Vil Cleaner Fluid fjerne Bodywrapen? Vil Shield hefte godt nok til lakken 24 timer etter Bodywrapen eller er Cleaner Fluid et must?

Har Shield noe for seg oppå Bodywrapen? Bedre beskyttelse? Bedre finish?

Akkurat nå har eg Shield på bilen, denne ble lagt etter god vask, lett rens, cleaner fluid også shield. Har jo hørt at cleanerfluid hefter voksen bedre, men om den fjerner Bodywrapen er jo det bortkastet :/

Skal ta skikkelig vårshine til våren, då tenker å få kjøpt inn alle produkter eg trenger nå, har MYE men trenger en glaze for å få opp shine og dybde enda mer :P Vil iallefall prøve på det. Men lurer da også på om Vertua Bond er bedre om eg skal bruke sealer enn EZ glaze? Og om voksoppå idet heletatt gir et bedre resultat når det kommer til beskyttelse og dybde, glød og shine på lakken.

Blei litt rotete dette kanskje, men håper dere kan svare så godt som mulig :)

Og får i sammeslengen ønske alle på forumet et godt nytt år! :)

Endret av BChris

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Wolf's Chemicals Body Wrap er en LSP på linje med Swissvax Shield, bare at det er en nano-lakkforsegling.

Den er laget for å binde seg til lakken på en annen måte enn voks gjør, og skal være superhydrofobisk for at fremmede substanser ikke skal feste seg til lakken eller forseglingen. Derfor har det ingenting for seg å toppe denne med voks. Wolf's har et QD-produkt som er laget for å brukes sammen med Body Wrap etter vask og for å booste beskyttelsen, og dette er vel det eneste som har noe for seg hvis du legger Body Wrap på bilen.

Når det gjelder Vertua Bond/glaze før CF og Shield, så har det blitt diskutert i det vide og brede om glaze har noe for seg eller ikke, og meningene er i høyeste grad delte. VB sies å gi bedre heft for voks, men jeg har ikke funnet noe konkret som håndfast beviser at det gir lenger varighet for voksen, så her får du nesten prøve deg frem og se hva du synes. Når det gjelder glans, dybde og generell blingeffekt, så gir en glaze dette, men som med alt annet er det forarbeidet som gir deg 90-95% av blingen, og resten er ønsketenking og placeboeffekt :)

Om du nå skulle finne på å legge både VB, glaze, CF og Shield, så få hvertfall rekkefølgen riktig: CF først, siden det er en lakkrens/hologramfjerner, deretter VB eller glaze (ser ærlig talt ikke poenget med begge to) og så Shield til slutt.

Går du for Body Wrap, blir rekkefølgen slik: polering -> Body Wrap.

Hvis du vil prøve EZ Creme Glaze uten å kjøpe en hel flaske, så har jeg en flaske med ca 90% igjen i jeg ikke bruker, så du kan få en slurk av den om du vil. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Ez-glaze og vertuabond er begge gode glazer og kan brukes før både forsegling og voks, men skal ikke brukes etter forsegling. Og om du ønsker kan du fint legge sild på bodywrap, men ingenting imellom. Generell regel: først glaze så forsegling og om ønskelig avslutte med voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Ville sett på alt dette som litt bortkastet. Jeg hadde lagt enten Bodywrap eller (CF +) Shield. Glaze kunne du lagt foran en av dem, men jeg kan ikke si jeg har helt trua på det lenger.

Ez-glaze og vertuabond er begge gode glazer og kan brukes får både forsegling og voks, men skal ikke brukes etter forsegling. Og om du ønsker kan du fint legge sild på bodywrap, men ingenting imellom. Generell regel: først glaze så forsegling og om ønskelig avslutte med voks.

En fersk sild hadde nok sklidd lett av da, så ser ikke helt poenget. :P

Om dysleksi er tilfellet beklager jeg de inntrufne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du legge bodywrap så legg kun denne. Den har bedre egenskaper enn all voks jeg har vært borti. Tillgmed når det gjelder beading. Å legge voks over vil bare ødelege.

Bruk ikke glaze eller noe før BW da denne er avhengig av helt ren lakk uten oljer osv.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd bedre holdbarhet med EZ eller VB, så det ser jeg på som bortkastet tid og penger, men prøv selv og gjør deg opp en mening. Her hadde jeg lagt Bodywrap eller Shield, finito ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dysleksi er tilfellet beklager jeg de inntrufne.

jørgen er ikke helt i lodd.... han klarte tross alt å snakke en cquartz til døde....

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Damn you HTC autocorrect....

Daniel: kos deg med din nyinkjøpte fartsbot du. Maken til fyr, ta seg sammen no daniel før eg forteller hva som skjedde resten av den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Skal du legge bodywrap så legg kun denne. Den har bedre egenskaper enn all voks jeg har vært borti. Tillgmed når det gjelder beading.

Jasså, slår den Collinite-voksene også? :o:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med bodywrap (og tilsvarende) og voks ser liksom ut til å kunne bli en sånn cd vs vinyl aktig diskusjon. :)

"Men kosen, kjærligheten og tilstedeværelsen, omsorgen lagt ned, blir aldri det samma med dissa nymotens greiene" hører jeg voksfolket si :P

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Alt til sitt bruk, mener nå jeg...

Jeg ser for meg å kjøpe en flaske Body Wrap eller tilsvarende nanokjemiprodukt og legge det på "kundebiler" jeg vet ikke kommer til å få vesentlig pleie, og hvertfall ikke regelmessig, og heller legge voks og kose meg med det på egen bil og biler jeg vet blir/vil bli tatt vare på.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! :) Mye god info her, noe visste eg, noe var nytt :)

Dersom Bodywrap henger best uten noe under, og noe over vil "ødelegge" for den, så tror eg eg prøver det uten noe annet.

Får da heller selge Shielden om den ikkje blir brukt, er jo mange som vil ha den så får nok solgt den og eg vil når det er MYE igjen. Kun lagt på 1 bil :P Ellers kan eg jo ha den å bruke på "kundebiler" når den tid kommer at eg blir flink nok til det :)

Kan jo spørre i samme slengen, CF på roterende? Ka tenker folk om det? Lavt rpm uten noe press tenker eg. På finishing pad.

Så da trur eg at min bil vil få følgende lakk behandling til våren:

Full lakk korrigering så godt det lar seg gjøre med Gtechniq sin P1, P2 og Gteching pads, deretter 2 lag bodywrap :) Tror P1 og P2 er fin å bruke om Bodywrapen ikkje liker oljer ogslikt, da P1 og P2 er vannbasert og forsvinner etter lett av spyling, kanskje en skånsom vask. Da skal den jo være 100% fri for alt som kan hindre heft :)

S&S vil følge denne jobben, vent i spenning ;)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CFP kan brukes med maskin, vet ikke hvordan det blir med CF, hvis du søker litt har dette blitt diskutert alt for mange ganger + at det sikkert står litt info på swissvax sine sider :)

Boksen med Shield kan du bytte bort her :Phttp://www.detailersclub.no/forum/topic/11589-masse-produkter-byttes-mot-en-boks-med-shield/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boksen med Shield kan du bytte bort her :Phttp://www.detailers...oks-med-shield/

Har vurdert det, men va ingenting eg egentlig ville ha i den dungen med produkter, men frister jo :P

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...