Mcgyver

Forskjell på voks

25 innlegg i emnet

Har Shield i dag, og er jo fornøyd med denne. Men trangen til noe annet ligger der og... Vil jeg få noe forskjell hvis jeg f.eks prøver Mirage? Vil Concorso gi merkbart bedre dybde/glans?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok Odd-M har rett.. Det er vanskelig å SE forskjellen, men jeg tror nok at holdbarheten spiller noen rolle etter hvilken voks du velger. Klar du kan velge andre forskjellige vokser, men jeg tror nok at om du er fornøyd med Shield, så er dette en knallgod voks du kan bruke med god samvittighet! Den er gjerrig i bruk, og holder lenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre dybde og glans ligger nok heller i det siste steget med maskin. Du bør heller forske i hvem glanspollish eller glaze som gir deg det du vil på din farge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er selvfølgelig veldig viktig å ha et godt grunnarbeid, det er mer eller mindre essensielt for å oppnå et strålende resultat. Du vil helt klart se forskjell på forskjellige vokser, ikke nødvendigvis så mye akkurat når det er nylagt - men Swissvax har målt forskjell i glans på de forskjellige voksene på lab (samt varighet under like slitasjeforhold) og det er faktisk sånn at voksen legger seg som en slags "hinne" utenpå lakken. Carnauba er en av verdens beste glansforsterkere og det er stor forskjell både på kvaliteten på Carnaubaen som benytttes hos de forskjellige produsenter og på oppskriftene. Men som sagt, når det er nylagt, så er kanskje forskjellen minst - men forskjellen kommer jo også fram i varighet, sheeting/beading etc.

Men, Shield er en meget god voks som du uansett har mye glede av :)

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du forskjell på f.eks Shiels og Concorso Dag? Eller er dette bare noe som kan måles?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sammenlignet på en og samme bil så det er litt vanskelig for meg å si konkret Petter, men jeg har lagt Shield og Concorso på samme bil i forskjellige runder og for meg framstår Shield blank og fin, men ikke med samme dybde/varme som Concorso. Men, skal man ha et grunnlag for å svare deg konkret så bør det jo på en og samme bil samtidig - delt på langs eller noe. Alle må selvfølgelig være klar over at vi snakker små differanser, det er gode vokser begge to.

Egentlig så er det strengt tatt ikke så farlig hva jeg mener da jeg selger dette, men vi har etter hvert en god del kunder som bruker denne komboen på vinter/sommer (shield/conc) og er godt fornøyd med det. Om noen spør meg om Shield er for "dårlig" å ha som eneste voks så er mitt entydige og helt klare svar: NEI.

Edit: tillegg i tekst

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Shield er kjempebra, og jeg føler den gir bra glans hver gang jeg bruker den.Får ikke den samme følelsen når jeg legger f.eks concorso.Blir mye synsing, men jeg kommer uansett andre sine meninger, til å tro at enkelte vokser gir bedre glans/dybde enn andre.Den eneste jeg har blitt overbevist om bra dybde og glans selv når den nylig er buffa, er crystal rock.Spurte han jeg jobbet sammen med den dagen, og han mente det samme :)

055.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der så meget bra ut hmsilset!! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Mystery så ble en sort bil ihvertfall som et sort hull - det ble en dybde etterpå som jeg ikke har sett maken til, hverken med Shield eller Concorso. Jeg synes selv at Shield blir blankere, mens Concorso "skimrer" mer med våthet. Men det kan også være 200% placebo siden jeg da vet hva som ligger hvor på hvilken bil.

Jeg tror ikke jeg ville vært i stand til å skille mellom Shield og Concorso på ukjente biler (av typen "gjett hvilken bil som har Shield og hvilken som har Concorso"). Har sett biler med ezyme som så "verre" ut enn en med Natty Blå, men det var relativt stor forskjell i grunn-preppen også da, så Petter gjør et viktig poeng her. LSP er LSP - Last Step Product - og det er forarbeidet som avgjør sluttresultatet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe må det jo være som utgjør forskjellen på de forskjellige voksene til Swissvax! Jeg tror ikke at disse kan markedsføres som forskjellige produkt med såpass stor prisforskjell uten at det er noe som skiller dem...

Men hva det er, det vet jeg ikke.. Jeg har kun testet Shield og kan derfor ikke uttale meg så veldig mye, men jeg vet Shield er en utrolig god voks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ante meg jo dette.. Har jo som sagt brukt Shield i en god stund, og er fornøyd med denne. Bilene blir jo kanon blanke osv, så er ikke derfor jeg vurderer å prøve noe nytt i tilegg. Concorso er jo fristende, men er det verdt å bruke 1500,- på...

Tenkeboksen litt til, skal jo ikke vokse før til våren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du blir ikke misfornøyd tror jeg - shield + concorso er kongekombo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min forrige bil, mørke blå BMW, hadde jeg Concorso og Crystal Rock. Jeg opplevde Crystal Rock som helt utrolig mtp dybde og glans. Concorso er også veldig bra, men Crystal Rock ble jeg ganske målbundet av. Jeg hadde ikke bilen lenge nok etter at Crystal Rock ble lagt til at jeg kan uttale meg om levetiden på de to voksene mot hverandre. Med SwissVax og litt interesse for blank bil kan man i det minste trøste seg med at man uansett er milevis foran de andre i nabolaget (om det ikke er flere med SwissVax der da...). :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo et drøyt stykke prismessig fra Concorso (1700,-) til Crystal Rock (7600,-), så at det er såpass stor forskjell på dem burde egentlig være forventet. Om det er verdt å bruke 7600 på en voks er et helt annet spørsmål...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min forrige bil, mørke blå BMW, hadde jeg Concorso og Crystal Rock. Jeg opplevde Crystal Rock som helt utrolig mtp dybde og glans. Concorso er også veldig bra, men Crystal Rock ble jeg ganske målbundet av. Jeg hadde ikke bilen lenge nok etter at Crystal Rock ble lagt til at jeg kan uttale meg om levetiden på de to voksene mot hverandre. Med SwissVax og litt interesse for blank bil kan man i det minste trøste seg med at man uansett er milevis foran de andre i nabolaget (om det ikke er flere med SwissVax der da...). :)

Så man kan ikke ha nabolagets blankeste bil med produkter hva en hvilken som helst produsent altså?

4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så man kan ikke ha nabolagets blankeste bil med produkter hva en hvilken som helst produsent altså?

oooohhh...detta blir bra, beina på bordet, popcornet poppet, 3D briller på (sånn for sikkerhets skyld), kjør debatt og cat-fight! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oooohhh...detta blir bra, beina på bordet, popcornet poppet, 3D briller på (sånn for sikkerhets skyld), kjør debatt og cat-fight! :P

Ikke ta helt av, jeg fant bare en pakke rosiner og et yoghurtbeger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe. :fun: Men Geir (Mighty) har jo absolutt et godt poeng da. Selvom Swissvax har mye bra, er jeg enig i at det ikke er veien, sannheten og livet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida. Jeg er ikke interessert i noen fight her :P Sier heller ikke noe negativt om noens produkter. Blir bare litt oppgitt når det hintes til at man man trenger produkter fra en spesifikk produsent for å få "det beste" resultatet. Fakta er jo at man kan oppnå det samme resultatet nesten uansett hvilken produsent man velger å bruke, så lenge man vet hva man gjør selvfølgelig :) Ellers handler det kun om personlige preferanser da alle har sine fordeler og ulemper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive