Gå til innhold

Hvilke vindusviskere?


bsa

Recommended Posts

Simen

Hehe nei fritid skulle jeg gjerne hatt mer av. ;)

Tok buss/fly mest fordi det er billigere og sparer på km-standen. :P

Men nå blir vel dette litt vel OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Christer

    16

  • bsa

    16

  • Simen

    12

  • rogersolmyr

    7

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Simen

Synes det er ålright å holde bilen ren og blank jeg, for meg er det noe av det detailing handler om. Og om du synes vask 1-2 ganger i uka er mye, er det isåfall flere som har fritidsproblemer her inne. Bare misunnelig du Are... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan godt være, kunne tenkt meg den garasjen / vaskeplassen du har :P

Her har jeg ikke nok armslag til å ha høytrykken i 90 grader vinkel mot bilen på begge sider....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ålright å holde bilen ren og blank jeg, for meg er det noe av det detailing handler om. Og om du synes vask 1-2 ganger i uka er mye, er det isåfall flere som har fritidsproblemer her inne. Bare misunnelig du Are... :D

Ja, etter bildene du legger ut å dømme så er det jo sommer og grønt gress enda der du bor. Det er vel det JEG er mest misunnelig på. Det er værre med oss i Norge som har kjørt rundt i saltsørpe i lang tid allerede. Det som spruter opp på ruta heromkring er definitivt ikke vann, og ikke beader det heller :P Bruker du ikke rikelig med spylervæske så kjører du rett og slett i blinde.

Om man vasker bilen en eller 8 ganger i mnd spiller egentlig liten rolle, for bilen er så møkkete som den kan bli etter første kjøretur uansett :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra de som solgte Bosch som jeg linket til innledningsvis. De var kun til RHD, så da kan jo det være lurt å spørre om hvis man roter seg borti andre Britiske forhandlere og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine Trico Neoform viskere på Thorshov bilrekvisita til Toyota Verso'n vår og sammen med Gtechniq G3 fungerer dette veldig bra. Hadde på dette tidlig i sommer og holder stand ennå. Kjørt drøye 10 000 med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg handler som regel alt av Rain-X utstyr på ebay, billig og enkelt :)

Jeg fant en selger på ebay som sender til Norge, men det blir jo fort oppunder 300 kroner pr visker siden de opererer med svindlerpriser på frakten. That said, de hadde også 3- og 6-pakninger med bare litt dyrere frakt ($40 vs $30 for én enkelt), så da kan det være levelig - men likevel.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt flaks så får du jo fortollingsgebyr og mva i tillegg..

Da blir det fort veldig dyrt, går jo eventuelt an å høre med Swissvax om de kan ta det inn og hva det vil koste da de selger rain-x allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en selger på ebay som sender til Norge, men det blir jo fort oppunder 300 kroner pr visker siden de opererer med svindlerpriser på frakten. That said, de hadde også 3- og 6-pakninger med bare litt dyrere frakt ($40 vs $30 for én enkelt), så da kan det være levelig - men likevel.

Finner RX Latitude i flere forskjellige størrelser for 7-8 dållars + 11-14 dållars i frakt til Norge jeg, men mulig det er høyere fraktpriser til deg :P hehe

http://www.ebay.com/...5&_stpos=&gbr=1

Med litt flaks så får du jo fortollingsgebyr og mva i tillegg..

Da blir det fort veldig dyrt, går jo eventuelt an å høre med Swissvax om de kan ta det inn og hva det vil koste da de selger rain-x allerede.

Hører til sjeldenheten at jeg får momsgebyr og dritt og lort, får pakker til stadighet fra junajten bløff, og i 90% av tilfellene hvor jeg ikke sier ifra om at pakken på merkes som gave, så er pakken merket som det uansett :)

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Finner RX Latitude i flere forskjellige størrelser for 7-8 dållars + 11-14 dållars i frakt til Norge jeg, men mulig det er høyere fraktpriser til deg :P hehe

http://www.ebay.com/...5&_stpos=&gbr=1

Har Latitude-viskerne den avvisningseffekten som Rain-X Repel-viskerne har? Isåfall er det jo ikke noe å lure på, men ut fra produktbeskrivelsene på rain-x.com ser det ut til at det kun er Repel som legger igjen Rain-X-produkt på ruten...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Latitude-viskerne den avvisningseffekten som Rain-X Repel-viskerne har? Isåfall er det jo ikke noe å lure på, men ut fra produktbeskrivelsene på rain-x.com ser det ut til at det kun er Repel som legger igjen Rain-X-produkt på ruten...

Skal vistnok ha det ifølge diverse tester ja, tror faktisk det er slik at alle Rain-X sine produkter inneholder forseglinga, tilogmed innsektsfjerneren og spylervæska..

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg leser sidene så er det Repel som er siste nytt på stammen og som inneholder godsakene. Står jo ikke noe om dette på Latitude sin side. det virker da bare som en vanlig flatblade.

Men har noen testet disse Repel viskerne her, funker de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Rain X sine sider:

Rain-X® Repel® Wiper Blades

THE ONLY WIPER BLADE TO APPLY RAIN-X® WATER-BEADING TECHNOLOGY

Ok, gikk bare ut ifra at testene jeg så på youtube stemte, men mulig de har Rain-X på ruta fra før..

Leste noen linjer på diverse sider foreslått av google med test av Latitude, var visst noen møkkaviskere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lærte jeg noe nytt i dag: Ang Bosch sine viskere, AR modellene som er til denne "kroken-festet", har ifølge Wiperblades.co.uk spoileren på midten (selv om alle bildene viser den på den ene siden) og kan dermed brukes av både LHD og RHD :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Da lærte jeg noe nytt i dag: Ang Bosch sine viskere, AR modellene som er til denne "kroken-festet", har ifølge Wiperblades.co.uk spoileren på midten (selv om alle bildene viser den på den ene siden) og kan dermed brukes av både LHD og RHD :)

Sikker på at vinklingen på spoileren er riktig sånn at du ikke får et sinnsykt løft på viskeren når du kjører? :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister Two

Jeg har prøvd Champion, Biltema, Denso og Bosch.

Denso og Champion er de jeg har vært mest fornøyd med og har vart lengst. Bosch, så tror jeg at jeg må ha fått ett dårlig par, for de var like elendige som de jeg bytta dem ut med. Biltema visket bra, men de festene de har gjorde at viskeren falt av hver gang jeg løftet den under bilvask, så de kastet jeg lenge før de var slitte av ren irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at vinklingen på spoileren er riktig sånn at du ikke får et sinnsykt løft på viskeren når du kjører? :)

Så vidt jeg kan skjønne så må jo denne utgaven med "spoilerryggen" på midten gi litt mindre press enn den med ryggen ut på siden...men det funker sikkert(!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...