Gå til innhold

Ozon generator, hvor?


Daniel R

Recommended Posts

HermanStein
3 timer siden, Vennesla-BilSpa skrev:

kjøpte denne.  veldig fornøyd:  http://www.aliexpress.com/item/5-0G-portable-air-purifier/32339646232.html

beste var jo at jeg fikk med en ekstra ozonplate til å å skifte ut etter 6000 timers bruk:thumbup:

spørs vel om jeg lever da men:P

 

Er det mulig å koble til slange på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Slange kan være greit å ha, er ikke bilen 100 tørr kan ozon generatoren stå på utsiden av bilen, og slange inn i ei glippe på vindu + teip, slik eg har forstått det, kan fuktighet kan skade ozongeneratoren, men om det er tilfelle aner eg ikke hehe

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Vennesla-BilSpa skrev:

kjøpte denne.  veldig fornøyd:  http://www.aliexpress.com/item/5-0G-portable-air-purifier/32339646232.html

beste var jo at jeg fikk med en ekstra ozonplate til å å skifte ut etter 6000 timers bruk:thumbup:

spørs vel om jeg lever da men:P

 

 

Da har jeg bestilte denne jeg også, tok det lang tid fra du bestilte til den ble levert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg går og lurer på en 10mg/t-enhet, men ser for meg at det kan bli overkill dølux for bruk i bil... på den annen side slipper man kanskje unna med en halvtimes ozonering. Uansett, overkill er en god ting i mange tilfeller. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnarmikal
3 timer siden, Christer skrev:

Jeg går og lurer på en 10mg/t-enhet, men ser for meg at det kan bli overkill dølux for bruk i bil... på den annen side slipper man kanskje unna med en halvtimes ozonering. Uansett, overkill er en god ting i mange tilfeller. :)

10g/t mener du vel? 

 

3.5g har fjernet alt effektivt hos meg på 2-4t.

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8
8 timer siden, Christer skrev:

Jeg går og lurer på en 10mg/t-enhet, men ser for meg at det kan bli overkill dølux for bruk i bil... på den annen side slipper man kanskje unna med en halvtimes ozonering. Uansett, overkill er en god ting i mange tilfeller. :)

Som regel så kan man justere styrken på ozongeneratoren, da kan man kjøre med 50% etc Overkill er det sikkert, men du får jo utvidet brukerområdet om det er en av baktankene, jo mer man ozonerer jo mer tid tar det å lufte ut ozonen også, så man må finne en balanse der også.

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
22.1.2016 at 12.10, Gunnarmikal skrev:

10g/t mener du vel? 

 

3.5g har fjernet alt effektivt hos meg på 2-4t.

Selvsagt, 10g/t. Ikke våken så tidlig på morgenen...

22.1.2016 at 17.20, Audi S8 skrev:

Som regel så kan man justere styrken på ozongeneratoren, da kan man kjøre med 50% etc Overkill er det sikkert, men du får jo utvidet brukerområdet om det er en av baktankene, jo mer man ozonerer jo mer tid tar det å lufte ut ozonen også, så man må finne en balanse der også.

Ja, jo, men uansett om man ozonbomber bilen i en halvtime med 10g/t kontra 3,5g/t i 2-4 timer, så må det jo luftes skikkelig åkke som. Jeg ser uansett for meg at man kan spare noen timer på en overkillbehandling.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Sjokkozonering er tingen, det er helt sikkert, om du kjøper den til 10g/t så har jo du mulighet til å bruke i hus også, der blir den eg har ikke kraftig nokk. Man kan spare mye tid, ser for meg at eg kommer til å kjøpe en som er kraftiger akkurat fordi eg vil ha ned tidsbruken.

Men først må no eg få en kunde så eg får testa den eg har.

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det står i tråden, men hva er det en ozon generator egentlig gjør? Er det noe man burde ha?

[x] 1995 Toyota Carina

[x] 1999 Golf MK4 Variant

[x]  1996 Mitsubishi Galant 

[]    2008 Golf MK5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8
4 timer siden, KennethB skrev:

Kan hende det står i tråden, men hva er det en ozon generator egentlig gjør? Er det noe man burde ha?

Det kommer litt an på hva du styrer med, er det kun detailing av egen bil, så er det nok ikke noe du må ha nei, men skal du ta på deg innvendig rens, der røyklukt etc skal fjernes, da bør man ha.

Her er en liten forklaring som eg har brukt på min hjemmeside,

Ozongenerator

En ozongeneratorer produserer ozon og lages for å gi en effektiv og sikker behandling av lukt og mikroorganismer uten bruk av kjemikalier. Ozon må produseres på stedet da ozon brytes rask ned. For å skåne ozongeneratoren skal den bare brukes i tørre miljø. Har et rom, tepper e.l. blitt vasket må det tørkes godt før ozonering. 

Hvordan virker en ozongenerator?

Ozongeneratorene opererer på velkjente forskningsprinsipper: Luft blir ført inn i et elektronisk utladningsfelt som blir produsert ved høy spenning. Resultatet av utladningene er en aktiv oksygenblanding som inneholder alle tre formene for oksygen; O, Oog O3. Ozon (O3) er svært aktivt og reagerer med organiske luftmolekyler og dreper bakterier ved å ta livet av den proteinlignende strukturen til mikroorganismene. Osmogenene (luktproduserende molekyler) blir oksydert til vann og andre ufarlige gasser.

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnarmikal

Teste å fjerne råten fiskelukt då, som har ligget 1 uke i en pose i en bil....  Håper det går, men det blir garantert mer en 4t denne gang... :P

  • DCN Poeng 1

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Teste å fjerne råten fiskelukt då, som har ligget 1 uke i en pose i en bil....  Håper det går, men det blir garantert mer en 4t denne gang... [emoji14]

Ah fyyyyy!!!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Gunnarmikal skrev:

Teste å fjerne råten fiskelukt då, som har ligget 1 uke i en pose i en bil....  Håper det går, men det blir garantert mer en 4t denne gang... :P

Er det timer på generatoren din? Eller skur du den bare på og av når du syntes den har gått lenge nok?

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnarmikal
22 minutter siden, smurf skrev:

Er det timer på generatoren din? Eller skur du den bare på og av når du syntes den har gått lenge nok?

Timer på den, så jeg stiller inn tid å starter den, så skruer den seg av etter tida, pluss noe "cooldown"

 

=)

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sms i går fra DHL om at pakken kommer på torsdag, hvis dette er riktig blir jeg imponert. 1 uke fra Zhongshan i Kina til Namsos, vel det gjenstår å se....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnarmikal
36 minutter siden, Rotiform skrev:

Fikk sms i går fra DHL om at pakken kommer på torsdag, hvis dette er riktig blir jeg imponert. 1 uke fra Zhongshan i Kina til Namsos, vel det gjenstår å se....:)

Min ble sendt fredag kveld, kommpå døra i garasjen mandag kveld. Samme plass

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christer skrev:

Tror jeg må fleske til snart, jeg også, før dere handlegale kjøper alle generatorene i Kina...

Kinesisk Nyttår (Vårfestivalen) starter i disse dager og varer til langt ut i februar, ikke regn med å få pakker sendt fra kina i denne perioden. Men er du rask å bestiller fra  Better air -- Better life, så står det både 27 og 28 som siste leveringsdag før høytiden:)

 

 

Endret av Rotiform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...