Gå til innhold

Scholl S40 vs S30+


Krisse

Recommended Posts

Har sett litt rundt på forumet ang. Scholl S40 og S30+ men jeg får ikke bestemt meg... . Har S17+ nå og tenker det kan være greit å ha litt mildere polish i bakhånd mtp. holos og glans. Problemet er at jeg sliter med å velge mellom S30+ og S40. Jeg skal for det meste ta VW og Volvo-lakk, men har et par riskokere på lista. Kan S30+ på Sort Scholl lage holos? Merker at S30+ frister mest da den er mye brukt, med godt hell her inne, men er redd for at den kan lage holos, og da kommer S40 inn i bildet. Maskin som skal brukes er Krauss DA 500W, og jeg har Hvit Hex-logic pad, og planlegger å kjøpe Scholl ull og Sort :)

Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tror ikke du skal bekymre deg for holos med DA og fin pad.. Ville valgt s30 og orange scholl pad til slutt siden du skal holde på med hard lakk også.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg for holos med DA og fin pad.. Ville valgt s30 og orange scholl pad til slutt siden du skal holde på med hard lakk også.

Orange Scholl pad er bedre enn Scholl ull ? Kan noen si når man bruker S40 egentlig?? Takk for svar forresten :) Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Orange Scholl pad er bedre enn Scholl ull ? Kan noen si når man bruker S40 egentlig?? Takk for svar forresten :)

Ull lager sinnsykt med hologrammer uansett:) Du trenger S40 når du er lei av fargen på S30 :) Neida.jo finere produkt jo blankere.Men S30 er jammen godt nok, og S40 kan bli litt lite på knallhard lakk kanskje.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes S30 er bedre enn S40 på det aller meste av lakk. S30 er ikke like "glatt" å jobbe med men den har en del mer cut selv om den avslutter like fint. Super til DA bruk.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes S30 er bedre enn S40 på det aller meste av lakk. S30 er ikke like "glatt" å jobbe med men den har en del mer cut selv om den avslutter like fint. Super til DA bruk.

Da blir det nok 1 kg S30+ da :) Noen innspill på hastighet og press mtp å avslutte penest ? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med DA har ikke teknikk så mye å si sånn sett, men avslutt helst med lavt press og ikke med maskinen på full guffe.

medium press og 4-5 på flex DA ihvertfall :)

Må vel egentlig bare prøve meg frem :) Hvordan er egentlig hvit Hex-logic pad som jeg har mtp. cut, erfaringer ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleire har fått problemer å bruke S30/40 med sort pad. Skal vell kun brukes med orange pad. S30+ og S40 har samme glossrate (6/6) men S30+ har 2/6 på cut, der S40 har 1/6. Med DA tror eg ikkje du får noko cut ut av S40 uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel egentlig bare prøve meg frem :) Hvordan er egentlig hvit Hex-logic pad som jeg har mtp. cut, erfaringer ? :)

Hvit er medium fin, det er en polishing pad. Hvordan den er mot lakken kommer helt an på lakktype.

På Mini som har medium-myk lakk, fjerner S17+ og hvit CG 99% av alle defekter og etterlater veldig lite holos.

På hardere lakktyper ville jeg heller brukt gul for mer cut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleire har fått problemer å bruke S30/40 med sort pad. Skal vell kun brukes med orange pad. S30+ og S40 har samme glossrate (6/6) men S30+ har 2/6 på cut, der S40 har 1/6. Med DA tror eg ikkje du får noko cut ut av S40 uansett.

Jeg har hørt at 3M Ultrafina SE har ca. samme cutt som S40 - og isåfall må jeg si meg sterkt uenig at den ikke gir noe cutt. På min bil (sort Galant) tok UFSE veldig mye med fine pads og Biltema DA (!). Alt av swirls forsvant og RDS kraftig dempet (se evt. S&S i sig). Selvom bilen min har myk lakk så sier jo dette litt om at S40 kan være greit å ha i bakhånd når man møter en tilsvarende bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker begge deler, synes S40 gir hakket bedre glans egentlig. Cut er det også med S40 selv om man kjører DA, kjørte nettopp S40 og orange scholl med Biggfoot maskina, funket det. Måtte ta litt lange pauser, for limet i scholl pad tåler ikke varmen som blir fra DA maskinene desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Første jeg vil si er at du ALDRI skal bruke sort scholl pute på S30 og S40.

S30 og S40 er garantert holofrie produkter om de brukes rett, sammen med Krauss er dette supercombo!! :)

Nå har jo en ny S30 kommet, som gjør at den ligner noe mer på s40 i bruk, litt fetere en den gammle, kan jobbe på større områder og kjøre lengre med maskinen.

For perfekt finish skal disse brukes sammen med Orange Scholl pad, men for de som liker litt mer soft pads så er Grønn Uber en super combo, noe som jeg selv liker å kjøre da jeg liker litt "soft" pads.

Men gjør det enkelt, kjøp S30 1kg, så kjøper du en 250ml av S40 :thumbup:

Endret av Tom Christian/Scandicshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Henger med på Tom her.

S30 med Orange scholl eller med grønn über er veldig gode alternativt blå über som er enda litt finere, kan passe godt med S40

bruker begge deler, jeg liker og bruke mykere pads på biler som har mye "kurver" som f.eks Porsche og orange der det er mere flate flater som på volvo. Disse vil også fungere utmerket med roterende om du skal ha deg det senere.

og kjøpe 1 Kg S30+ og 250Ml S40.. kommer garantert til å bruke mer S30 en S40

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at 3M Ultrafina SE har ca. samme cutt som S40 - og isåfall må jeg si meg sterkt uenig at den ikke gir noe cutt. På min bil (sort Galant) tok UFSE veldig mye med fine pads og Biltema DA (!). Alt av swirls forsvant og RDS kraftig dempet (se evt. S&S i sig). Selvom bilen min har myk lakk så sier jo dette litt om at S40 kan være greit å ha i bakhånd når man møter en tilsvarende bil.

Hadde eg hatt valget med å gå over ein heil bil med enten S30+ eller S40 så hadde eg valgt S30+, men det betyr ikkje at det er det rette svaret for alle. Begge får fram bra glans. Er med tanke på tid og at den har meir cut som hjelper godt når ein støter på litt hardere lakk. Skal ta ein svart Opel til våren, og der tror eg det holder med S40. Stort sett bare vannmerker og lette vaskestriper på den. Ivertfall det som var synlig når eg kikka over den i forbifarten.

Ser fram til nye versjonen av S30. Har eit utmerket testobjekt som står og venter. :thumbup:

Endret av Bigbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...