Gå til innhold

LLH`s Honda CTR


LLH

Recommended Posts

Bytta primeraen til noe litt vassere...

Solgt ny I Tromsø i 2004, gått 50.000km, 3 eiere.

-K20A2, 2.0l i-vtec

-200hk ved 7800rpm

-196 nm ved 5600rpm

-vekt er 1200kg pluss fører.

-6trinns girkasse

-Elektrisk servo og ingen AC

-17*7,5" felger produsert av Enkei

-Orginal dekk er Bridgestone potenza RE040

-0-100 går unna på 6,4 sekunder

-Ellers lite utstyr.. Elektriske vinduer, Xenon, Cd-spiller med 6 høytalere og tåke lys er vel hele lista:P

Er skiftet noen deler på den

-2,5" Super sprint eksos

-K-N typhoon Luftfilter kit

-Progress Rear Sway Bar & Tie Bar Combo

-Pirrelli P-zero dekk.

Artig bil og kjøre. sitter godt på veien. Bråker litt mye etter min smak, så skal prøve og få ned støynivået på den noe.. Greit når man bare kjører, men begynner man og gi på skremmer den den det meste AV veien pga av lyd.. .. det hørest i alle fall ikke værre ut- alt over 90km/t er plagsomt.. Er vel kansje like greit.. hehe. Vtec inslag ved 6000rpm, og da SKRIKER den.. og da går det fort oppover i fart.. Ellers et langkjørings forbruk på 0,69 og blandet kjøring på 0,89. Det er det som står i vognkortet og er likt som på primeraen..

3 små små bulker du må lete etter for og finne (alle andre enn vi her inne må i allefall det :P ) Og noen småriper etter snømåking i tromsø ser det ut til.. Ellers lite beading og se når jeg brukte høytrykken på søndag. Ellers ser det bra ut. Ingen riper og sår innvendig og alcantaraen er frisk og fin..

Ett bilde nå, Om det blir virkelig finvær i helga skal jeg ta runde. Men begynner og bli litt kaldt i været for polering.. (8-10 grader midt på dagen..)

HondaCTR.jpg

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • LLH

    29

  • Kenneth Nilsen

    3

  • Dennis

    2

  • truhaa

    2

Mest aktive i dette emnet

Ja. Kommer ikke til og gjøre noen voldsomme inngrep på den. Den ser bra ut og går godt nok som et gjør. Men stereo må selvsagt inn.. hehe

Gikk en sort matt en i elverum før. er tråd om den på bilforumet. Men den ble lakket om igjen av praktiske årsaker.. hehe

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

artig sak det der.

CTR er det Civic typeR?

Har fått bra respons de bilene der når de har testet de..

Er det potta som bråker? eller generelt støy?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CTR=Civic type R ja.

Potta ja, eller mangelen på sådanne.. Sitter 2,5" super sprint fra manifoil og bakover som ender i en supersprint back box.. såå ikke helt bra i lengden med tanke på EU kontroll osv.. Har fått med orginal eksosen da så må bare få til noe sveising.. Og når det i tillegg er en 3 dørs bil uten så voldsomt mye lyddemping så blir det leven..

ikke at lyd på data kan gi noen fasit men..

Den komer helt sikkert uansett til og bråke uansett hvordan jeg gjør det, men jeg er helt sikker på at det finnes roligre løsninger enn det som sitter dr nå..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Grom bil det der :)

Noe annet en den nye jalla Civic Type-R som blir produsert i England, som ble kraftig slaktet av Top Gear satt opp mot bilen du har ;)

Den nye typen Civic som er bygd i england er jo en kraftig nedgradering på alt fra understell til motor sammenlignet med de eldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) artig ja, stor gokart på veien..

ALLE EP3 og FN2 civic type R er produsert i england, Litt usikker på EK type R. Selv de japanske er skrudd sammen i england, for så og bli sendt til japan og modifisert for og passe det japanske markedet der. (dvs stivere stabstag, mere hester, LSD, kortere dreving på girkassa og recaro seter som koster 1200£ per stk :o om man skal kjøpe de løst..)

Den nye Type R (FN2 karroseriet) er nok mere en "komfort" bil en denne her ja. Liker ikke det karroseriet i det hele tatt jeg.. De har beveget seg veldig langt fra hva en civic er for meg størellses messig og utseende messig i alle fall.. FD2 karroseriet syntes jeg ser bedre ut. (japansk utgave, 4 dørs sedan)

Motoren har vel samme basis i begge 2, hvor mye som er forandret vet jeg ikke, men det er forskjell på når peak power, peak nm og vtec innslag kommer. Det er lavere på den nye, 5400rpm mot 6000rpm. Det vil jeg tro er en fin ting. Men det er litt sånn at enten kjører du hardt eller så gjør du det ikke.. For og havne i vtec etter oppgiring MÅ man dra den til sperra, gjør du ikke det havner du under vtec innslags punktet og der er det en liten dip i HK og NM kurven. Dyno tester på biler som er tunet med Hondata K-pro montert har vel vist en økning helt opp i 70nm rett før Vtec innslag...

bilen

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_Type_R

motorer

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_K_engine#K20A

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Viste ikke den var produsert i England den å hehe.. Den japanske nye utgaven er utentvil mye finere, den andre ser mer ut som et romskip :lol:

Top Gear liker iallefall bilen din godt ;) , men ikke den nye, derfor jeg trudde den du har var produsert i Japan og den nye i England hehe..

Har også hørt flere som klager på den nye Type-R at dem ikke klarer den påståtte 0-100 tiden på den. og den virker ihvertfall på videoen til Top Gear mye daffere enn den du har, selv med 1hk mer :lol:

Det værste er jo nedgraderingen av understellet da.

Synes nesten alle bilprodusenter kommer ut med dårligere ting nå enn de gjorde før hehe.. sikker pga det miljø hysteriet som pågår nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen
takk :)

hehe, skal prøve. Men er nok noen med lengre fartstid en meg som ikke er en helt enkel match og slå..

Dro ikke du 2. plass på det du stilte i på EMMA da? ;) Var vel mer enn du forventet det også?

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa :) andre plass på NM og tredje på EM i experinced. (nybegynner klasse, som man blir "kasta" ut av etter og ha vunnet medalje på nm eller em.)

Men nå er jeg i advanced, Og det er i den klassa de fleste som har drevet på en stund konkurerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er jevlig dårlig på og ta bilder underveis, gidder jeg ikke lage noe tråd i show and shine forumet, så da blir dette her en slags worklog og bilde tråd tenker jeg..

Tok en en liten rufs i går. brukte vel en 5 timer ca. brukte følgnde:

Felger og hjulhus:

Prickbort, chemical guys premium blue , Ez detail brush, mat and carpet scrub brush.

Utvendig/lakk: Pricbort, meguiars NXT såpe, swisswax "mitt", meguiars clay sett,meguiars scrath x, Duragloss 601 og 111 toppet med Dp max wax, optimum tire shine, og Meguiars nxt all metal polish.

Det er nok lenge siden den har blitt polert/vaska godt ja.. Vet ikke helt, men det var en del asfalt/bremse støv som faktisk hadde rustet på lakken.. Om det har noe med at den har gått i trømsø som ligger ved havet og gjøre vet jeg ikke.. gikk bort med prickbort og clay i alle fall. Og De ripene som forrigje eier faktisk i ett tilfelle hadde satt et klistremerke over :blink: Fikk jeg bort/dekket til 50% av tenker jeg. Syntes i alle fall mye dårligre nå. Ellers ingen overaskelesr.. hjulhusa bak er trukket med ett slags teppe stoff og er svarte så lenge de blir spylt. Forann er det heller ikke mye innerskjerm og skryte av. Styre staget sitter høyt helt inn mot torpedo veggen, så der er det et hull på 20*30 cm ca som er åpent rett inn i motor rommet..

Men Duragloss 111+DPmax wax får frem metallicen i lakken det er sikkert og twist :D

Nå blir det mat også innvendig vask..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Siden jeg er jevlig dårlig på og ta bilder underveis, gidder jeg ikke lage noe tråd i show and shine forumet, så da blir dette her en slags worklog og bilde tråd tenker jeg..

Tok en en liten rufs i går. brukte vel en 5 timer ca. brukte følgnde:

Felger og hjulhus:

Prickbort, chemical guys premium blue , Ez detail brush, mat and carpet scrub brush.

Utvendig/lakk: Pricbort, meguiars NXT såpe, swisswax "mitt", meguiars clay sett,meguiars scrath x, Duragloss 601 og 111 toppet med Dp max wax, optimum tire shine, og Meguiars nxt all metal polish.

Det er nok lenge siden den har blitt polert/vaska godt ja.. Vet ikke helt, men det var en del asfalt/bremse støv som faktisk hadde rustet på lakken.. Om det har noe med at den har gått i trømsø som ligger ved havet og gjøre vet jeg ikke.. gikk bort med prickbort og clay i alle fall. Og De ripene som forrigje eier faktisk i ett tilfelle hadde satt et klistremerke over :blink: Fikk jeg bort/dekket til 50% av tenker jeg. Syntes i alle fall mye dårligre nå. Ellers ingen overaskelesr.. hjulhusa bak er trukket med ett slags teppe stoff og er svarte så lenge de blir spylt. Forann er det heller ikke mye innerskjerm og skryte av. Styre staget sitter høyt helt inn mot torpedo veggen, så der er det et hull på 20*30 cm ca som er åpent rett inn i motor rommet..

Men Duragloss 111+DPmax wax får frem metallicen i lakken det er sikkert og twist :D

Nå blir det mat også innvendig vask..

Ja det er sikkert og twist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...