Trond_S

Går det ann å taue en VW med DSG-kasse?

Som emne sier, vet noen om det er mulig å taue en vw jetta med dsg girkasse om den står i nøytral? Vet man ikke kan taue en vanlig automat uten å ha drivhjulene av bakken, men gjelder dette også med en DSG girkasse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener at det ikke går ant og taue bil med dsg kasse.står no om det i instruksjonsboka di

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet man ikke kan taue en vanlig automat uten å ha drivhjulene av bakken

Dette er ikke helt sant, en Mercedes automatkasse tåler opptil 50km/h om den settes i fri.

Ang DSG vet jeg dessverre ikke..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener at det ikke går ant og taue bil med dsg kasse.står no om det i instruksjonsboka di

Joda, sto i instruksjonsboka når eg endelig klarte å oversette fra tysk til norsk :P ikke bare bare med importert bil :P Resultatet er hvertfall at bilen nå står ved verkstedet, så må morgendagen vise hva som er galt.. Frykter bunnpanne og eksosanlegg :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du truffet noe hardt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du truffet noe hardt?

Ja, er kjekt med gode veier i bygdenorge :P Akkurat hva som skjedde er eg faktisk ikkje sikker på, men traff noe som låg der det ikke burde ligge.. Så får bilen på bukk i morra håper eg og får sjekket ut nøyaktig hva som må byttes

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tauet du da? Har lurt på dette med tauing og automat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kipt med dårlige veier! Litt dårlig vei her og, men det gikk! :thumbup:

407201_2798353645291_1452005100_32972194_1666379031_n.jpg

Endret av TotenJeep
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste et eller annet sted noe om maks hastighet på 50km/t og så skal den stå i "N" og tenningen må være på. Er visst noe med oljekjøleren til automatkassen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sånn halvveis offtopic: Jeg har hørt at folk har fått førerkortet beslaglagt for å taue bil. Fordi hvis man skal taue bil så skal det være et fast stag, og ikke et tau/en stropp mellom bilene. Noen som kan bekrefte dette? Det gir jo faktisk litt mening.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sånn halvveis offtopic: Jeg har hørt at folk har fått førerkortet beslaglagt for å taue bil. Fordi hvis man skal taue bil så skal det være et fast stag, og ikke et tau/en stropp mellom bilene. Noen som kan bekrefte dette? Det gir jo faktisk litt mening.

Dette er bare tull, det er helt lovlig å taue en bil med slepetau - det skulle bare mangle. Hvis noen har fått trøbbel er det fordi bil ikke er i forskriftsmessig stand eller at man har brutt trafikkregler. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk 3 sekunder avstand ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke helt sikker, så da er det lurt å spørre :)

3 sekunder blir fort noen meter! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke helt sikker, så da er det lurt å spørre :)

3 sekunder blir fort noen meter! :)

Grei huskeregel er at alle biler på veien, skal være godkjent for veien.

Biler som ikke er godkjente for vei, skal på henger. Da er det mange regler å ta hensyn til, f.eks maks vogntogvekt, hengers totalvekt, hva man har lov å trekke med førerkortet sitt etc, men det er en annen historie.

Et typisk eksempel som gir bot er tauing av uregistrert bil KLIKK MEG. Det er ikke slepetauet som er problemet, men manglende skilter på bilen som trekkes :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Var ikke helt sikker, så da er det lurt å spørre

3 sekunder blir fort noen meter!

Lav hastighet ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er klart. Ingen som er ved sine fulle fem tauer vel biler i høyere hastigheter..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive