Gå til innhold

S&S: VW Passat '03 - full detail


Simen

Recommended Posts

  • 4 months later...
Simen

"Nytt emne"-knappen ville ikke la meg lage ny tråd, så jeg redigerte "Mine samlede S&S" isteden, inntil videre. Håper dere liker denne S&S'en folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Det tror jeg er første gang jeg har brukt så lang tid på å lese en S&S, noe som betyr bare en ting; Knall jobb og detaljert skrevet S&S!

Du gikk virkelig grundig til verks får å få alle detaljene perfekte! Helt strøkent, perfekt etc. :thumbs:

Cred og HOF er fortjent fra min side!

Endret av Anders_Aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt! Ikke rart "nytt emne" knappen vegret seg for å ta tak i denne :P Første gang jeg prøvde å åpne tråden kvelda pcn og restartet. Andre gangen kræsja bare browseren. Og dama er gretten fordi jeg har sittet å glodd på pcn så lenge. Drøyt! :shocking2:

Vanvittig detail i allefall. Du er nok en perfeksjonist ja! Jeg fatter ikke at du har tid til å lage en sånn S&S etter så mange timer med jobb. Det må jo ha tatt en del timer i seg selv. Creds har du fortjent mange av i allefall! :thumbup:

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Kjempe bra utført jobb her.Cred for ærligheten din med skade på felgen,de fleste vill vell ikke tatt dette med mens du fortalt og viste det fram med bilde og tekt.Viser jo at du er en detailer man trygt kan stole på med utmerked resultat..med andre ord,strøkent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torkild

Steike for et fantastisk stykke arbeid! Jeg er særlig imponert over alle rundene med felgvask.

Hva kan man si? Cred en selvfølge, og nominasjon for HOF er etter min mening på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Det tror jeg er første gang jeg har brukt så lang tid på å lese en S&S, noe som betyr bare en ting; Knall jobb og detaljert skrevet S&S!

Du gikk virkelig grundig til verks får å få alle detaljene perfekte! Helt strøkent, perfekt etc. :thumbs:

Cred og HOF er fortjent fra min side!

Hehe kan skjønne det, ble mye dette gitt.. Takk for det Anders, godt å høre at du likte denne S&S'en. :)

Sykt! Ikke rart "nytt emne" knappen vegret seg for å ta tak i denne :P Første gang jeg prøvde å åpne tråden kvelda pcn og restartet. Andre gangen kræsja bare browseren. Og dama er gretten fordi jeg har sittet å glodd på pcn så lenge. Drøyt! :shocking2:

Vanvittig detail i allefall. Du er nok en perfeksjonist ja! Jeg fatter ikke at du har tid til å lage en sånn S&S etter så mange timer med jobb. Det må jo ha tatt en del timer i seg selv. Creds har du fortjent mange av i allefall! :thumbup:

Hehe nei tror det ble for mye for den knappen gitt. :P Såpass ja, er vel ikke så rart når det er cirka 750 bilder på rundt 3-4 mb hver.. Men det gikk fint på min PC hvertfall, bruker bare litt ekstra tid på å laste ned alle bildene. :) Skal jeg gjøre bildene litt mindre for deg neste gang, Geir? :D

Nei jeg jobber 50% da, så har hatt litt tid til overs, men så er det cirka 3 uker siden jeg ble ferdig med bilen og begynte ikke å skrive S&S før tidligere denne uka, har vel gått med noen timer til det også ja, men synes det bare er kos jeg. :) Takker for cred!

Kjempe bra utført jobb her.Cred for ærligheten din med skade på felgen,de fleste vill vell ikke tatt dette med mens du fortalt og viste det fram med bilde og tekt.Viser jo at du er en detailer man trygt kan stole på med utmerked resultat..med andre ord,strøkent!!

Takk. Ja jeg tenker at det er viktig å si ifra om sånt. :)

Steike for et fantastisk stykke arbeid! Jeg er særlig imponert over alle rundene med felgvask.

Hva kan man si? Cred en selvfølge, og nominasjon for HOF er etter min mening på sin plass.

Tusen hjertelig. :)

Utrolig bra S&S, med mye tekst og bilder. Ble virkelig inspirert, browseren min kræsjet også 2 ganger ;)

Thank you. Hehe såpass ja, skal se om jeg kan resize bilder heretter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow -- flott! Og veldig bra bilder!

(Til de som sliter med browser-krasj mm.: prøv Google Chrome og se om det hjelper; har lest hele denne på en liten EeePC 1GB RAM og Fedora Linux uten problem. Firefox pleier å gå tom for RAM med så mange bilder.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Skulle onske jeg fikk lest denne, men nå har jeg prøvd refresh på pc'en sikkert 10 ganger, uten at den laster inn mere en ca 20-30 bilder, resten kommer bare opp med en rødt X eller ingenting.

EDIT: Da har jeg installert Google chrome, for å få lest denne S&S, å jeg må si meg mektig imponert over både jobb og writeup. Cred er selfølgelig levert, og en plass i HOF synes jeg du fortjener.

Endret av Tommy

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Simen! You're my man! KOOOONGE !

Jeg blir så glad når jeg leser slike tråd at folk rundt meg begynner å se rart på meg.

Fantastisk detailing!

Nå har jeg bare kommet til vask av felgene og kjapt sett gjennom bildene men dette ser jo er epic ut.

Det ordner seg for snille gutter vettu, husk det og lykke til i nye jobben.

BTW: Ser at du bruker originale flaska til P21S, kast den og kjør på med Kwazar Dual Action. Mye bedre å holde, samt bruker mindre produkt og du får bedre spredning av produktet. Man får jo Kwazar Mercury i diverse størrelser vettu. Jeg har også brukt den originale P21S flaska lenge men prøv Kwazar.

Ellers likte ikke helt denne klossen du legger under felgene, bytt ut til treverk eller noe. Better save than sorry.

Den pippa som knakk ser ut som biltema sin, been there done that :)

Jeg begynte å blir litt redd da du begynte å rubbe bakruta.. Det går jo, men tja. Om det er vits å bruke så mye tid på det? vet ikke helt vs resultatet man oppnår.

Kjenner ikke 3M glasspolish men CarPro CeriGlass Glass Polish er også fin, regner med at du vet at det skal brukes cerium (III) oxide til glasspolering og det er noe skittarbeid :)

Resten av denne skal jeg kose meg med i morgen!

Knall

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

HOF - HOF - HOF :D

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Utrolig bra utført jobb og ikke minst veldig bra dokumentert. :thumbs:

Det er en fryd å lese dine S&S.

Cred, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Helt vannvittig jobb på denne her Simen..

Denne kommer def inn på HOF for utsøkt jobb og suveren writeup her :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand

Knall fornøyd Simen! Eneste er jo at jeg ble nesten på gråten ang felgen :P men, nok en grunn til å bestille 9,5x19" felger bak det ;-)

Cred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første PC slo seg av, andre PC låste seg (med IE), force close på telefornen men da jeg prøvde Opera på andre PC gikk det greitt :P

Flott lesning og knall writeup :thumbup:

Resultatet ble også topp.

Grattis med HOF!

Synd med felgen da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Wow -- flott! Og veldig bra bilder!

(Til de som sliter med browser-krasj mm.: prøv Google Chrome og se om det hjelper; har lest hele denne på en liten EeePC 1GB RAM og Fedora Linux uten problem. Firefox pleier å gå tom for RAM med så mange bilder.)

Ja google chrome har jeg hørt mye bra om. Takk! :)

Skulle onske jeg fikk lest denne, men nå har jeg prøvd refresh på pc'en sikkert 10 ganger, uten at den laster inn mere en ca 20-30 bilder, resten kommer bare opp med en rødt X eller ingenting.

EDIT: Da har jeg installert Google chrome, for å få lest denne S&S, å jeg må si meg mektig imponert over både jobb og writeup. Cred er selfølgelig levert, og en plass i HOF synes jeg du fortjener.

Godt å høre at du fikk lest den tilslutt da hehe. :) Takker ydmykt for flotte ord, Tommy. Ser opp til arbeidet du gjør også, så dette er veldig hyggelig å høre.

Simen! You're my man! KOOOONGE !

Jeg blir så glad når jeg leser slike tråd at folk rundt meg begynner å se rart på meg.

Fantastisk detailing!

Nå har jeg bare kommet til vask av felgene og kjapt sett gjennom bildene men dette ser jo er epic ut.

Det ordner seg for snille gutter vettu, husk det og lykke til i nye jobben.

BTW: Ser at du bruker originale flaska til P21S, kast den og kjør på med Kwazar Dual Action. Mye bedre å holde, samt bruker mindre produkt og du får bedre spredning av produktet. Man får jo Kwazar Mercury i diverse størrelser vettu. Jeg har også brukt den originale P21S flaska lenge men prøv Kwazar.

Ellers likte ikke helt denne klossen du legger under felgene, bytt ut til treverk eller noe. Better save than sorry.

Den pippa som knakk ser ut som biltema sin, been there done that :)

Jeg begynte å blir litt redd da du begynte å rubbe bakruta.. Det går jo, men tja. Om det er vits å bruke så mye tid på det? vet ikke helt vs resultatet man oppnår.

Kjenner ikke 3M glasspolish men CarPro CeriGlass Glass Polish er også fin, regner med at du vet at det skal brukes cerium (III) oxide til glasspolering og det er noe skittarbeid :)

Resten av denne skal jeg kose meg med i morgen!

Knall

Hahaha godt å høre at jeg fikk deg til å smile og være glad. :D

Vet jeg brukte den originale flaska på denne, men gjør ikke det nå lenger. Har bytta til en slik CG flaske som jeg bruker til det meste annet, sorry ass men den er favoritten her. ;) Skal ikke bruke den murklossen noe mer heller nei. Vært veldig forsiktig med å legge dekket forsiktig ned på det, men skal gi meg med den da det er bedre å være trygg som du sier. ;) Biltema sin pipe ja, haha. Angående glasspolering så går det fint det, brukte ikke så mye tid på det nei. Har gjort det på min egen frontrute sammen med fosse240 og vi fikk bort nesten alle riper (!) utenom en kraftig ripe etter viskeren i hjørnet. Ruta til Stig ble også mye bedre. :) Kos deg med denne imorgen du!

HOF - HOF - HOF :D

Hehe takk takk. :D

Utrolig bra utført jobb og ikke minst veldig bra dokumentert. :thumbs:

Det er en fryd å lese dine S&S.

Cred, selvfølgelig.

Takker og bukker, cotte! :)

Helt vannvittig jobb på denne her Simen..

Denne kommer def inn på HOF for utsøkt jobb og suveren writeup her :)

Takk for det Truls!

Ahh tusen takk for det. Det var faktisk et mål for meg, så det gjorde veldig godt i detailerhjertet mitt. :)

Knall fornøyd Simen! Eneste er jo at jeg ble nesten på gråten ang felgen :P men, nok en grunn til å bestille 9,5x19" felger bak det ;-)

Cred

Godt å høre! Men ja uff, ble så lei meg når jeg så hva jeg hadde gjort. Beklager så mye! :( Men.. Bak, sier du? Var ikke bakfelgen dette skjedde med, så om du har fått noen stygge hakk på en av bakfelgene så er det noe annet som ikke jeg har gjort. Men husk at du har fått noen tusenlappers avslag tilsammen på de to jobbene jeg har gjort på bilen din da. 9,5x19" høres bra ut. Disse Monaco-felgene er jo fine, men de var full av dype riper, så ville enten kjøpt nye eller prøvd å fått korrigert ripene med maskin. Vet ikke om det lar seg gjøre, men kanskje. Takk for cred, Stig! Husk å komme innom for å få din nye voks-krukke en dag også da. Og bare si ifra om du trenger hjelp med vask e.l. en dag. :)

Første PC slo seg av, andre PC låste seg (med IE), force close på telefornen men da jeg prøvde Opera på andre PC gikk det greitt :P

Flott lesning og knall writeup :thumbup:

Resultatet ble også topp.

Grattis med HOF!

Synd med felgen da.....

Hehehe skaper PC-trøbbel for folk jeg gitt. :D Tusen takk for det!

Takk det smakte godt. :)

Veldig synd ja, lenge siden jeg har vært så sint på meg selv, skal aldri skje igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Google chrome ruller ja for slike tråd.

Jobb pcen nekter fortsatt å åpne tråden. Jeg gir den ikke flere muligheter :thumbdown:

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

IE her og det funker snus :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Ang denne:

IMG_3541.jpg

Kjenner jo ikke til grunnarbeidet her men de plassene som denne er genereltsett meget utsatt for steinsprut.

Er du litt uheldig meg HT og treffer en slik skade så forsvinner lakken fort her... Lurt å se litt over de utsatte steder før man kjører i gang med HT spyling. Sier ikke at det er din feil her men liksom teoretisksett..

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...