Gå til innhold

GTechniq Poleringsmiddel


iMAGINE

Recommended Posts

Er det noen her som har prøvd dette?

Har sett litt på det og lurte litt på om noen kan anbefale det eller fortelle om litt erfaring.

Hvordan er f.eks. dette i forhold til 3M sin serie? Og tror dere det passer for en nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne passer PERFEKT til nybegynnere :) Lett å bruke, er vannbasert så er lett å fjerne både fra padder og lakk. Bruker denne sjøl på Flex roterende og er helt fantastisk :) Er nybegynner sjøl, aldri brukt roterende før, men med dette middelet, P1, er det en lek :) Korrigerer veldig bra og gir fin finish :) Anbefaler også Gtechniq sitt quick swap system :) sammen med padder :) Om du ser på youtube, viser dem her hvor vanskelig det er å brenne gjennom lakk med ullpad og P1 på roterende, tar LANG tid på hjørner, noe som fort skjer med andre middler har eg hørt. Snakk med gutta hos bilnerden.no så får du svar på det du lurer på :)

10/10 hos meg iallefall :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Det var Hans Marius som fikk i oppdrag å teste poleringsmidlene med mer, så test kommer nok utpå nyåret :)

P1 og P2 er svært gode poleringsmiddel. Den største ulempen er nok kanskje at man sliter med å jobbe med de hardeste lakkene og DA maskin. Der må man ofte frem med roterende maskin og ull. Dette høres for mange skummelt ut, men det fungerer utmerket og som Chris sier så er det faktisk mindre risiko for å brenne seg gjennom lakken enn ved bruk med vanlig cutting pad.

Fordelen er at det er et svært enkelt system som fungerer. I tillegg er det vannbasert, noe som gjør at wipedown kan gjøres med en rask håndvask før voksing. I det hele tatt et svært effektivt og brukervennlig system.

Selv bruker jeg kun GTechniq P1 og P2 med pSystem til alt og er strålende fornøyd. Skal dog ikke påstå at jeg er helt objektiv i saken :P

På detailingworld.co.uk finner du nok litt flere objektive erfaringer. Vet også at Mighty har brukt en del GTechniq, mulig han vil dele sine erfaringer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sies det litt om P1 og P2. Og her er litt fra DW.

Jeg har selv hele kit'et og bilen min ble blank og fin den :)

Jeg brukte selv ullpad og P1 på min, var den komboen som beit fra seg litt. Ikke noe skummelt det. Dette var første gang jeg tok i en poleringsmaskin (og jeg har en roterende fra Einhell, så det er jo ikke verdens beste ;) ) Tok litt knoting før jeg fant frem til kjøretid og hvor stort område osv, men når det satt var det egentlig en lek.

P1 sies og gi et veldig bra sluttresultat, og mange sier at denne og ulike pads i mange tilfeller gjør jobben. Men siden jeg hadde P2 gikk jeg en runde med den på fin pad og. Veldig fin og lett å bruke, og lukter godt ;)

Ullpaden og fin-paden er veldig lette å bruke. Den medium'en sleit jeg litt med, litt mer vrien å få full kontroll på. Det lille jeg har testa av en hvit HEX så syntes jeg den var betraktelig mer stabil, men dette kan være både manglende øving fra min side og en billig maskin.

Og sikkert ikke dumt og ha litt flere enn en pad av hver, etterhvert så trenger paddene en rens, og en hvil kanskje og (?) noe jeg ikke var noe flink med og da støvet det litt etterhvert, særlig ullpadden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet P1, på medium Gtech pad på roterende flex, på ei svart BMW dør(hardlakk) som eg hadde liggende som hadde div. rds og swirls. Denne komboen tok det aller meste, litt RDS ligger igjen, men dette er veldiglite. Anbefaler P1 og medium pad til 1 stegs på bmw lakk iallefall :) Støver litt når den tørker på padden, men det er ikkje noke stress :) Lett å tørke vekk alt av støv og rester av P1 med ein litt fuktig klut :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Deler en erfaring her, jeg...

Hadde en sort '71 Chevelle innom i helga... Denne hadde vært hos noe jalla-firma, og var FULL av holos over det hele...

P2, hvit finishpad og flex roterende tok dette lekende lett! :)

Gleder meg til å prøve P1 og orange pad på volvo'n, samt litt ull på bakfanger av plast hvor det er ripete avtrykk etter en liten dytt av en annen bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tenketenke :wacko: Hvordan er Gtech sammenlignet med CG V-serien?? Begge er vannbaserte, lettere rengjøring? Har Flex DA og ikkeno polish eller pads ennå. Ikke tenkt å drive med annet enn til eget bruk tror jeg :P og er på jakt etter det enkle som er godt nok <_< Pris er jo også et tema.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...