Gå til innhold

Hjelp,råd. BMW 3 serie 316i 318i.320i 2005-2008


audimannen

Recommended Posts

Hei. Noen med erfaring tips til type BMW 3 serie her? Min eldste sønn har spart lenge nå .og er på jakt. Er noen bedre ,dårligere av disse 3? Oljebrennere er ikke aktuelt. Jeg har lite peiling på dette merke. Hvilke årsmod er ok , type motor? Noen man bør unngå? Det er max 200 tusen som er grensen! Her er et eksempel på en vi fant http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32202722. Det er få tester av 320 i på nett. Så dem som har noen råd her gleder mye rundt Jul. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp og kjøp :) Jeg hadde en 316i E46 med full M-tech pakke ut-/innvendig, men regner med det er karosseritypen etter dere ser på. Jeg har bare gode erfaringer og opplevde ingen feil med min.

Hadde jeg vært dere ville jeg kjøpt 320. Min 316 var egentlig mer enn nok til vanlig bruk, men når jeg skulle selge den igjen så skjønte jeg at folk er veldig skeptiske til BMW med små motorer. Hadde problemer med å få solgt min til tross for at den var UTROLIG pen (etter min mening) og godt vedlikeholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler 3-serie som ungdomsbil på det sterkeste :-) Har hatt 2 stk 3-serier og 1 stk 5-serie i min tid.

hadde først en 320d E46 som jeg var meget fornøyd med, og hadde aldri noe problemer med.

IMG_3667copy.jpg

en bil som etter jeg solgte den ble seende sånn ut: (bare for å vise at E46 har potensiale ;) )

313173_10150290935556213_561816212_8342544_123909854_n.jpg

Men når man har så høyt budsjett som dere så er vel min nåværende bil nermere :-)

Det er en 2006 modell E91 320d med alt av utstyr(uten alt dette utstyret kommer den seg i ditt prisleie)

Er kjempe fornøyd med den så langt(har hatt den siden mars 2011) ingen problemer og god å kjøre.

IMG_7429.jpg

IMG_7428.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge. Det høres bra ut. Gir bud på 200 på 320i da. Selger sier bil er tipp topp. På finn. Bryne. Rogaland. Er også en 318 i 2006 mod km 6000 kun. Men 320 drar mer og sikker lettere å selge engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge. Det høres bra ut. Gir bud på 200 på 320i da. Selger sier bil er tipp topp. På finn. Bryne. Rogaland. Er også en 318 i 2006 mod km 6000 kun. Men 320 drar mer og sikker lettere å selge engang

Ikke kjøp mindre enn 320 om man har råd, mener jeg. men man bør se an forsikingsprisen også selvfølgelig, 320 er jo dyrere å forsikre enn 318.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes gutten har god smak jeg! :P

Anbefaler en 320i om en har råd til det, heller en 320 med litt mindre utstyr enn en 318 med mye utstyr. Jeg hadde en E91 318d som burde vært lettsolgt begrunn av utsende og utstyr, men akk nei. Alle var på utkikk etter 320 :P

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kaller deg Audimannen, og guttungen ser etter BMW så har du gjort noe galt ett sted :D

Hehe;) Dattera sitt nick blir vel " Lexus Jenta" må ha litt Luxus;) Lever jo bare 1 gang.. På denne planeten.

Han aller minste på 13 liker kun Porche. :thumbup:

Vi søkte behandlig, hjelp , men det var en helt normal diagnose fikk vi vite

:rofl1:

Selvfølgelig kan ting bli noe vel materialistisk i Bilønsker. Jeg sa jo det andre fedre sier til ungene sine" Kjøp deg da en God gammel Golf"

Men da ble svaret, Da sparer jeg heller 2 år slik jeg kan kjøpe den bilen jeg liker og har lyst på,og tar bussen frem til da.

Det er sikkert gener/arv betinget. Dermed kan ingen lastes for andres lyster ;)

Endret av audimannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå hatt E46 320D med automat. Har ikke vært særlig fornøyd med den siden jeg har hatt store problemer med girkassa. Hadde konverter problemet. Bilen min har iallefall aldri fungert 100%. Byttet masse slitedeler. Syntes E46 har det fineste karroseriet med alt av deler holder bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en BMW E92 320ci (170hk) 2008 å både jeg og kona er meget fornøyd med denne. Kan trygt anbefale både deg og guttongen til å handle BMW ;)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...