Gå til innhold

Foamgun??


AndreasDaaland

Recommended Posts

AndreasDaaland

Er det vits å invistere i foamgun greiene? er det bare som en avfetting? Og får man en litt billig HT som enn lett kan bruke foam greiene på? send gjerne en link hvor jeg får kjøpt tinga :) Har sjekka bilnerden og scandicshine.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foam cannon kan brukes på de aller fleste ht spylere, både store og små. Selv bruker jeg ikke foam cannon lenger da jeg synes jeg får bedre og enklere resultater ved å bare legge på prewash uten skum.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasDaaland

Foam cannon kan brukes på de aller fleste ht spylere, både store og små. Selv bruker jeg ikke foam cannon lenger da jeg synes jeg får bedre og enklere resultater ved å bare legge på prewash uten skum.

Okei, blander du bare en "såpe" i vannet da? Jeg pleier å blande CG citrus wash såpa i vann, og bruker en micro hanske. det må vel være bra nok det? og når jeg skal polere, bruker jeg bare clay etter avfetting osv. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke clay, so bruker du den etter vask. (minimum 15 grader og clayen bør ligge i varmt vann)

Eg bruker ein blanding av såpe og avfetting ved bruk av foam cannon. (+ vann)

Eg putter i ein desh med forskjellige ting og tang som eg har.

No om vinteren legger eg berre avfetting på, spyler av og vasker bilen.

Om sommaren kan det hende at eg har på avfetting før eg legger på blandingen med det rare i ifra foam cannonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, blander du bare en "såpe" i vannet da? Jeg pleier å blande CG citrus wash såpa i vann, og bruker en micro hanske. det må vel være bra nok det? og når jeg skal polere, bruker jeg bare clay etter avfetting osv. ?

Ja, det kan du gjøre. Men best resultat oppnås ved å bruke et egnet forvask produkt som f.eks surfex HD som et min favoritt. Den tar mer skitt enn vanlig bilsåpe.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker Meg NXT+litt autofoam+ litt Surfex HD i blandingen til min foam gun. Først tar eg prickbort over tørr bil under vindu, så surfex (blandet etter ka eg skal, vask 1:20-30) lar dette ligge litt så er det foamen over dette :) Er jo mange måter å gjøre dette på, ikkje alle som bruker avfetting først og ikkje alle som har avfetting i foamgunnen. Bruker for det meste foam gun fordi det er gøy + at på veldig møkkete bil ser man skikkelig at dritten renner av, det er digg det :)

Finnes vel også "Foamgun" til vanlige hageslanger? mener å ha lest det en plass.

  • DCN Poeng 1

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får til hageslangen også men er ikke helt samme skumkvaliteten der som med høytrykk. :)

Jeg liker å skumlegge fordi det ser koselig ut, i tillegg til at det gir virkestoffene litt ekstra tid å virke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå renner ikke verken Prickbort eller Surfex HD forferdelig fort av bilen i utgangspunktet... men ja, skum er gøy :)

ja... skum er gøy, men jeg synes det har sin rensende effekt, det er kjekt å se driten renne av bilen. I tillegg, etter prewash skummer jeg alltid bilen igjen før bøttevasken

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjemikaliene i skummet som har den rensende effekten. Skum i seg selv er bare luftbobler. Skum kan gi noe lengre "hengetid" men ellers har kjemikaliene samme renseeffekt i en vannfilm som i skum. Ofte bedre da man oppnår mer riktige blandingsforhold.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Har brukt skumkanon på jobben nå i 3 år og jeg kan virkelig anbefale dette på det sterkeste. Det er ikke unormalt at jeg har vasket en 10-15 biler pr. dag jeg jobber, å jeg skal si deg at skumkanon gjør nytten sin.

Foma høytrykksvasker og Foma som leverer Bilshampo også.

Endret av Meringdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt skumkanon på jobben nå i 3 år og jeg kan virkelig anbefale dette på det sterkeste. Det er ikke unormalt at jeg har vasket en 10-15 biler pr. dag jeg jobber, å jeg skal si deg at skumkanon gjør nytten sin.

Foma høytrykksvasker og Foma som leverer Bilshampo også.

Du anbefaler altså skumkanon istedet for "vanlig" avfetting og høyttrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

For å si det slik.. Har som regel dårlig tid på jobb-bilene, men om bilene har vært brukt mer enn 2-3 dager så ser man raskt om bilen trenger avfetting. Jeg sprayer da inn den først, støvsuger og skifter spylervæse osv., så spyler jeg. Legger så såpe raskt over som får virke litt, for så å spyle av den også.

Men tror nok ikke du bør "velge" noen av de. Kjør på med både avfetting og såpevask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått over til kun Surfex HD på trykk-kanne (+ Prickbort en gang iblant), og det synes jeg funker bedre. Synes jeg får mye bedre resultat under forvask nå, enn før når jeg bare brukte skumkanon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Syntes det er veldig ok med foam canon her mht vask... greit å justere såpestyrke under foaming med skruen.

Avfetting ala Prickbort + foam er gullkombo på biler som skal poleres..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...