Gå til innhold

67 Mustang cab


Busch

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Busch

    39

  • challenger

    5

  • Karmann63

    5

  • bsa

    4

Mest aktive i dette emnet

God Jul alle sammen.

Litt oppdatering om bilen, ved hjelp av VIN så har jeg funnet ut følgende om bilen:

7: 1967 modell

F: Dearborn, Michigan fabrikk

03: Convertible

C: 289 2v motor

177151: Ordrenummer. Alle Mustangene begynte på 100001, så dette er ordrenummer 77151 til denne fabrikken. Bilen var planlagt bygd 16 mars 1967.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Forhandlere
Bernhard
  • 3 weeks later...

Da har bilen ankommet Rotterdam og vil bli lastet over til en annen båt, så ny ankomst er Oslo er 8. februar. :thumbs: :thumbs:

Så nå må jeg sette igang å rydde plass i garasjen. :shocking2:

Et helt annet spørsmål.

Hvor lønner det seg å vise bilen? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn gjør så unngå for enhver pris å vise den i Drammen. Jeg vil ikke nevne navn på et offentlig forum men der jobber det en drittsekk av dimensjoner, hvis eneste formål her i livet er å lage vanskeligheter for bileiere. Han foretok førstegangsregistreringen av min Mustang i fjor og lagde ei laaaang liste over ting jeg måtte rette på. Mesteparten av den lista var bare piss og da han var inne hos stasjonssjefen som visstnok utsteder den offisielle "mangellappen"(Det heter ikke det på biler som ikke er registrert), så halverte stasjonssjefen lista og luka ut de mest useriøse punktene.

Jeg bestillte ny time for førstegangsregistrering, denne gangen på Notodden. Der ble jeg tatt imot med åpne armer og ble møtt med "Dæven, det var en flott Mustang!" når jeg kjørte inn i hallen.

Han kasta et blikk på den halverte lista fra Drammen og sa at dette er jo bare tull, det er en gammel bil. Eneste han var enig i var krav til dokumentasjon av skivebremsene bak. Dette hadde jeg i mellomtiden skaffet via Amcar da det dreide seg om Lincoln bremser. Etter en liten halvtime som bestod av 5 minutter besiktigelse av bilen og 20 minutter papirskriving for å få den inn i systemet, var bilen registrert og klar. "Tipper du får en fin sommer i den doningen der" sa'n da jeg dro. Jeg svarte "Ja takket være deg så kommer det til å bli det" :D

Kortversjon: Unngå Drammen, sats på Notodden

Endret av Karmann63

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet å finne en trafikkstasjon som var nærmere, eks er det noen som har erfaring med å vise veteranbil på Jessheim.

Endret av Busch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Jeg viste på Kongsvinger (heller enn Jessheim tre minutters kjøring unna meg) i 2006 og har hørt om andre med gode erfaringer derfra. Nå har jeg senere også hørt om flere som har kommet godt ut av det på Jessheim så dette tror jeg er tilfeldig ettersom hvilke kontrollører du blir oppsatt med. Du får jo dessverre ikke bestilt time hos en spesiell kontrollør. Sånn ellers når det kommer til Trafikkstasjoner og godkjenninger, så er min bestemte oppfatning at det er folk med ombygde/uoriginale biler som roper høyest og bærer seg og sutrer. Da blir det lett for at en spesiell trafikkstasjon får ett "dårlig rykte" i bilkretser. Møter du opp med en original eller tilnærmet originalbil vil jeg hevde at du blir tatt godt i mot de fleste steder. Mustangen din ser definitivt ut til å tilhøre sistnevnte kategori!

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste på Kongsvinger (heller enn Jessheim tre minutters kjøring unna meg) i 2006 og har hørt om andre med gode erfaringer derfra. Nå har jeg senere også hørt om flere som har kommet godt ut av det på Jessheim så dette tror jeg er tilfeldig ettersom hvilke kontrollører du blir oppsatt med. Du får jo dessverre ikke bestilt time hos en spesiell kontrollør. Sånn ellers når det kommer til Trafikkstasjoner og godkjenninger, så er min bestemte oppfatning at det er folk med ombygde/uoriginale biler som roper høyest og bærer seg og sutrer. Da blir det lett for at en spesiell trafikkstasjon får ett "dårlig rykte" i bilkretser. Møter du opp med en original eller tilnærmet originalbil vil jeg hevde at du blir tatt godt i mot de fleste steder. Mustangen din ser definitivt ut til å tilhøre sistnevnte kategori!

Jeg viste på Kongsvinger (heller enn Jessheim tre minutters kjøring unna meg) i 2006 og har hørt om andre med gode erfaringer derfra. Nå har jeg senere også hørt om flere som har kommet godt ut av det på Jessheim så dette tror jeg er tilfeldig ettersom hvilke kontrollører du blir oppsatt med. Du får jo dessverre ikke bestilt time hos en spesiell kontrollør. Sånn ellers når det kommer til Trafikkstasjoner og godkjenninger, så er min bestemte oppfatning at det er folk med ombygde/uoriginale biler som roper høyest og bærer seg og sutrer. Da blir det lett for at en spesiell trafikkstasjon får ett "dårlig rykte" i bilkretser. Møter du opp med en original eller tilnærmet originalbil vil jeg hevde at du blir tatt godt i mot de fleste steder. Mustangen din ser definitivt ut til å tilhøre sistnevnte kategori!

Da prøver jeg Jessheim.

Ja bilen er og skal forbli orginal :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom telefonen jeg har ventet på.

Det var fraktselskapet som ringte for å si at bilen har ankommet Oslo og er klar for utlevering i morgen ettermiddag. Så da er det bare å betale moms å ta med seg kvitteringen ned for å hente bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...