Gå til innhold

Wipedown??


garrett_T4

Recommended Posts

Karburatorskydd og batterivann fra biltema???

Hva bruker dere?

Jeg prøvde å blande Karburatorskydd og batterivann 50/50, flaska ble varm jo:/

Er dette bare tull eller hva tror dere?

Jeg er redd for å bruke dette på en bil hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Menzerna top inspection. Synes den funker knall... :)

Liker ikke følelsen av isopropanol wipedown. Mulig jeg er noe hysterisk, men føler meg noe tryggere med Top inspection.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sku tro det ja... men kan være nødvendig med en børste for å få ut restene fra porer. men då er det og litt lurt å sette listene inn med plastfornyer etterpå.. men det viste du nok fra før

Endret av Lexgtturbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har brukt Kondensfjerner og batterivann så langt.. Funker fjell det, har både Menz Top Inspection og Megs #34 Final Inspection stående, men har tilgode å prøve de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kansje det ja, schnabelstoff er godt til helga shu;)

Å tror det må testes på en bil som ikke er min, f.eks en av de som kommer inn på jobb, en hvit passat kansje???;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karburatorskydd og batterivann fra biltema???

Hva bruker dere?

Jeg prøvde å blande Karburatorskydd og batterivann 50/50, flaska ble varm jo:/

Er dette bare tull eller hva tror dere?

Jeg er redd for å bruke dette på en bil hvertfall...

Prøvde å blande disse i går og det var null tegn på varmeutvikling.....blanda bare 10ml+10ml i med. beger men det burde vel ikke ha så mye å si..?

Synes dog at blandinga var litt "fet" og vil nok ha i litt mer vann (60-40) før den prøves på lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg blanda 5dl+5dl jeg;) hehe, kansje prøve med mindre mengde jeg også da. eller kansje det er forskjell mellom karburatorskudden til biltema, og ren isopropanol, ikke vet jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hans Marius

Prøvde kondensfjerneren og batterivannet fra biltema som wipedown i dag, og må si det funka fett :) Polish rester som var igjen i riper og steinsprut bulker rant av så lett som bare det... Var heller ingen tegn til at blandinga ble varm så kommer til å bruke denne mer, siden det er så lett og billig :)

Endret av gomega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre;) Jeg kjøpte ren kondensfjerner på en stasjon her om dagen jeg, blanda det med batterivann 50/50 og det funka fett:)

Da må en vel kansje prøve å finne igjen den schnabelstoff-blandinga der da å se om det blir bruk for den:);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre;) Jeg kjøpte ren kondensfjerner på en stasjon her om dagen jeg, blanda det med batterivann 50/50 og det funka fett:)

Da må en vel kansje prøve å finne igjen den schnabelstoff-blandinga der da å se om det blir bruk for den:);)

Vil ikke dette ødelegge poleringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke dette ødelegge poleringa?

Ikke ødelegge, men rengjøre på samme måte som Menzerna Top Inspection. En blanding for å fjerne alle oljer etter polishen, slik at du har helt "ren" lakk å jobbe med. Da sitter/hefter lakkforseglingen/voksen seg mye bedre og varer lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...