Gå til innhold

Erik`s bilpleiesamling


Erik S

Recommended Posts

Tok noen bilder av samlingen min for en stund tilbake, og glemte egentlig helt å lage tråd på det. I dag kom jeg på det igjen, og presenterer min samling så langt, sammen med masse bilder av den ;)

Produkter:

dsc0139qc.jpg

  • Sonax Extreme Felgrens
  • Prickbort
  • Turtle Wax Extreme Prewash

    dsc0358ah.jpg
    • Iron-X
    • Surfex HD

      dsc0136ss.jpg
      • Meguiars NXT Carwash
      • Valetpro Snowfoam Combo
      • Chemical Guys Glossworkz
      • Sonax Glansshampoo

        dsc0137fk.jpg
        • Meguiars Claybar
        • Meguiars Quick Detailer
        • Meguiars Ultimate compound
        • Meguiars NXT Tech Wax 2.0
        • Meguiars NXT Speed Detailer
        • Meguiars NXT Tech Wax Spray
        • Meguiars Scratch X 2.0
        • Meguiars All metal polish

          dsc0135ug.jpg
          • Collinite 885 Fleetwax paste
          • Biltema Rain off
          • Turtle Wax silikonstift
          • Owatrol Polytrol
          • Scholl No Gloss spray wax

            dsc0134mj.jpg
            • Swissvax Shield :wub:
            • Swissvax Cleaner fluid regular

              dsc0359v.jpg
              • Chemical guys Glossworkz Glaze

                dsc0138xx.jpg

                • Meguiars Natural shine protectant
                • Sonax glassrens

                dsc0133uj.jpg

                [*]Diverse Autoglym som egentlig ikke er i bruk lenger

                Utstyr:

                dsc0151tc.jpg

                [*]Diverse mikrofiber

                dsc0149df.jpg

                [*]Diverse pads

                dsc0080b.jpg

                [*]Bernhards mitt

                [*]2x Meguiars Wash mitt

                dsc0142ip.jpg

                [*]Biltema DA maskin :huh:

                [*]Kärcher Foam cannon

                [*]Lavtrykkskanne

                dsc0141hs.jpg

                [*]Kärcher høytrykksspyler

                [*]Effekt løvblåser (fin til å tørke det verste av bilen før man går på med tørkehåndkle :thumbup: )

                Da har jeg fått med det meste, selvom det stadig kommer nytt til denne samlingen :fun:

Endret av ErikStep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker den løvblåseren?

Er det verd pengene? Lurt på å skaffe meg en slik en selv, men har ikke råd til en "proff-blåser" per i dag, og "Effekt" er vel tilsvarende First Price? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker den løvblåseren?

Er det verd pengene? Lurt på å skaffe meg en slik en selv, men har ikke råd til en "proff-blåser" per i dag, og "Effekt" er vel tilsvarende First Price? :)

Jeg synes den funker helt greit. Den bråker en del, men ikke mer enn det en høytrykksspyler gjør. Den er ganske lang, og det kan til tider bli litt klønete å dra den rundt mens man tørker. Har ikke prøvd, men tror ikke det skulle være noe problem å skru av deler av det lange røret så lenge man kun holder seg til blåsefunksjonen og ikke skrur på oppsugingsfunksjonen.

Men den tar vekk vannet ganske greit på vokset bil, og tørkehåndkledet var nesten helt tørt etter at jeg gikk over med det etterpå. Effekt er et billigmerke ja. Denne kjøpte jeg på Europris for 100 kroner (nedsatt fra 400) for noen måneder siden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten økt med rydding i da tenkte jeg at jeg skulle dele min løsning når det kommer til oppbevaring av alle disse bilpleiesakene. Har ingen annen garasje enn en fellesgarasje, og en utvendig bod som er uisolert. Jeg er veldig nøye på å oppbevare alle de forskjellige bilpleiemidlene frostfritt, noe som da betyr at de må stå innendørs.

Plassmangel til oppbevaring av ting er et kjent problem. Vi har en innvendig bod, med romtemperatur, i tilknytning til yttergangen. Her har jeg funnet plass til å oppbevare det meste. Ved å benytte meg av IKEA sine skoskap til oppbevaring har jeg klart å presse mange ting inn på relativt liten plass.

dsc0431v.jpg

Alle bilpleiemidlene er fordelt i de tre hvite skuffene, samt i den lille hyllen i midten. Alle skuffene er selvsagt merket med logo og en lapp som sier noe om hvilken type produkter som er i hvilken skuff :P (vaskemidler i ene, tilbehør i andre og polering/LSP i tredje). På veggen til venstre henger en kurv til skitne mikrofiber og en til brukte pads. På øverste hyllen til høyre står poleringsmaskinen i bærevesken og kasser med pads og mikrofiber. Bak disse kassene står en eske med noe AutoGlym og Turtle som ikke blir brukt på bilen lenger, men på ting i huset som trenger en shinings ;)

Dette fungerer veldig greit siden det tar ganske lite plass og det blir et oversiktlig og greit system. I tillegg er det i tilknytning til ytterdøren, noe som betyr at det ikke er lange veien å gå når jeg vasker bil utenfor huset. :thumbup:

Endret av ErikStep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Har du bilder av skapene åpne? Jeg er spent på hvordan du har innredet dem :)

Er i grunn ikke innredet på noen spesiell måte, annet enn at produktene er satt oppi etter kategori. Slik ser det ut i alle fall ;)

dsc0439r.jpg

dsc0441ww.jpg

Er veldig god plass i det siste skapet her etter oppryddingen og bygging av hylle i midten i går. Måtte lage plass til hele settet med Chemical Guys optical polishes som kommer snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig :)

De bygger vel ikke så mye ut fra veggen heller, de skapene der... kanskje noe sånt hadde vært noe for boden min.

Bredde: 51 cm

Dybde: 18 cm

Høyde: 39 cm

Jeg er i alle fall veldig fornøyd. En 3 pakning med skap for 279,- er jo en grei pris og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det kommet litt nytt i samlingen min :D

Plukket for en stund siden med meg noen Turtle pads (knallhard blå, medium gul og myk svart) fra Bilxtra. Planen er å teste disse så snart det blir poleringsvær igjen. Hadde også noen uåpnede Sonax pads til Biltema DA`en som jeg fikk byttet inn i noen større Sonax pads til den nye maskinen.

På fredag fikk jeg pakke fra BlankBil med hele Chemical Guys optical polishes serien (v38, v36 og v34) :thumbup: Og i dag var jeg på mekonomen og kjøpte 3 liter Prickbort for 50,- flasken med BilXtra rabatt :fun:

dsc0458p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

I dag fikk jeg post fra All trade direct, som er selger på Ebay. ;)

3 stk. 200 ml flasker med Rain-X fikk slutte seg til resten av samlingen min i dag.

sdjrs8.jpg

Bestilte for ganske nøyaktig en uke siden, og betalte kun 218 kroner med frakt. Storfornøyd :thumbs:

Var også med noen kluter.. men disse var ikke stort mer enn vanlig tørkerull. Brukte de til å tørke opp noen dråper Rain-X som hadde dryppet ut av to av flaskene i løpet av frakten, og kastet de etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

I går kom det et nytt tørkehåndkle i posten: Microfiber Madness - Dry Me Crazy :thumbup:

Virket ekstremt tykt og fluffy, og kan ikke tenke meg noe annet enn at dette blir en favoritt. Gleder meg til å prøve :fun:

ri53wn.jpg

Hot tips: Vask det minst en gang før bruk, ellers etterlater det seg mye hvitt fluff på bilen din.

Vær også obs på at dette er to tørkehåndklær som er sydd sammen, så det trekker til seg syke mengder vann og trenger lang tid på å tørke. Mine brukte flere dager på å tørke da de hang på badet med varmekabler på 35 grader og konstant lufting via viftesystem... En runde på lav varme i tørketrommel vil hjelpe til med både tørking og fjerning av fluff, men ikke kjør det for lenge.

Ellers er det et diggolainen tørkehåndkle, gled deg! :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hot tips: Vask det minst en gang før bruk, ellers etterlater det seg mye hvitt fluff på bilen din.

Vær også obs på at dette er to tørkehåndklær som er sydd sammen, så det trekker til seg syke mengder vann og trenger lang tid på å tørke. Mine brukte flere dager på å tørke da de hang på badet med varmekabler på 35 grader og konstant lufting via viftesystem... En runde på lav varme i tørketrommel vil hjelpe til med både tørking og fjerning av fluff, men ikke kjør det for lenge.

Ellers er det et diggolainen tørkehåndkle, gled deg! :)

Takk for tipset! :thumbup: Hånkledet er i vaskemaskinen nå. og får seg en runde der ^_^

Blir tørking på stativ over varmekablene på badet, og like under takviften. Er dog ikke konstant vifte på, siden den slår seg av om natten pga. at det suser sånn til soverommet vegg i vegg. Får bare ta tiden til hjelp :P

Gleder meg til å se hvor mye vann dette kan dra unna ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk farge på det håndklet da, så er det lett å ta en kjapp inspeksjon på den før du tørker bilen.

Kunne du gitt en tilbakemelding på hvordan det tørkehåndklet er til "pat-drying"? Er på utkikk etter fluffy tørkehåndklær som er litt bedre en Miracle Dryer til slikt, da bilen min har så myk lakk at jeg ikke tørr å dra håndklet bortover lakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kjekk farge på det håndklet da, så er det lett å ta en kjapp inspeksjon på den før du tørker bilen.

Kunne du gitt en tilbakemelding på hvordan det tørkehåndklet er til "pat-drying"? Er på utkikk etter fluffy tørkehåndklær som er litt bedre en Miracle Dryer til slikt, da bilen min har så myk lakk at jeg ikke tørr å dra håndklet bortover lakken..

MF Madness Dry Me Crazy er genialt til pat-drying.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...