Gå til innhold
Høydal

Lekkasje mellom vannkanon/høytrykkspyler

Recommended Posts

Høydal    7
Høydal

Har en nilfisk c 125.3 høytrykkspyler som jeg kjøpte skumkanon til i vinter/våres. Men når jeg bruker den så lekker/spruter det vann i kobling mellom pistol/skumkanonkoblingen. Har bare brukt den et par ganger, men er kjedelig å bli våt hver gang. Noen som har peil på hva feilen kan være? Bilde under er av skumkanonen

SAM_0283.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Høydal    7
Høydal

Bare å sure på gjengeteip? Litt vanskelig å få prøvde nå, men hvis temperaturen går riktig veien en dag så kanskje en får det til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Ja, bare surr på én runde eller to, så skal den være tett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
challenger    203
challenger

Bruker dere gjengetape utapå o-ringen i bildet, da? Min skumkanon med Foma-kobling har samme syndromet, pluss at o-ringen blei slitt ut i høst og den størrelsen o-ring jeg fikk til å passe best, tetter enda dårligere enn den som var montert ved kjøp...

Holder gjengetapen der, eller finner den på å bli "igjen" inni ht-lansen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

Bruker dere gjengetape utapå o-ringen i bildet, da? Min skumkanon med Foma-kobling har samme syndromet, pluss at o-ringen blei slitt ut i høst og den størrelsen o-ring jeg fikk til å passe best, tetter enda dårligere enn den som var montert ved kjøp...

Holder gjengetapen der, eller finner den på å bli "igjen" inni ht-lansen?

Du kan nok ikke bruke gjengetape der. Løsninga er nok å finne en O-ring som passer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
challenger    203
challenger

takk for svarene :) Jeg kjøpte en liten koffert med o-ringer fra Clas, men ingen av disse var spesielt egnet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnus    2
Magnus

takk for svarene :) Jeg kjøpte en liten koffert med o-ringer fra Clas, men ingen av disse var spesielt egnet....

Nei, jeg har gått i samme sporet før deg, og TESS på Alnabru er svaret. De har div str.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig