Gå til innhold

Kristoffer's produkter


Krisse

Recommended Posts

Legger ut litt bilder av det jeg har klart å skrape sammen av bilpleieprodukter siste året. Mangler avfetting og litt flere utgaver av Scholl polish, ellers tror jeg at jeg har det meste ;)

Min første ordentlige maskin, en Krauss 500W DA ;) Bare prøvd den på baksiden av en pc, fikk den igår.... ;)

IMAG0134.jpg

Vertua Bond 408, veldig glad i denne må jeg si. Lakken blir utrolig blank og glatt etter behandling. Knallprodukt! Og Sonax Clay, ikke prøvd enda, men funker sikkert fjell ^_^

IMAG0133.jpg

Min første maskin. Har egentlig aldri likt denne noe særlig, er utrolig upraktisk med 2-hoder og den tar generelt sett MYE plass. Men polerer helt ok, ikke mer eller mindre..... Tror det blir litt støv på denne etterhvert, nå som Kraussen er i hus :thumbs:

IMAG0130.jpg

Litt tape fra Mekonomen, Rain-X, Sonax felgbørste og hansker. Tapen er fin, sitter løst og uten limrester, Rain-X er knall i dusjen og på sidevinduer/bakvindu. Felgbørsten er den eneste jeg har prøvd og den fikser biffen. Hanskene blir brukt til felger og hjulbuer.

IMAG0126.jpg

Prickbort imponerer med hver gang, et knallprodukt! Burde kjøpe noe ny avfetting, synes Turtle sin ikke er helt kanon.... vet ikke, men er et eller annet jeg ikke liker med den...

IMAG0123.jpg

Har bare kjøpt Meguiars Ultimate Compound og Scholl S17+. Har vel brukt 3 flasker med Ultimate Compound, og synes den er helt ok. Men etter å ha kjøpt 1L S17+, så er Meguiarsen satt mer og mer på hylla. UC er så utrolig tyntflytende at det fort blir gris, og jeg synes lukten er småkvalm.... Scholl 4 ever =)

IMAG0122.jpg

CG Hex-Logic til Kraussen, Sonax pads til Biltema, og Turtle pads til påføring av div.

IMAG0121.jpg

Utrolig deilig med ordentlig felgrens! Rim7 lukter bedre enn Sonax Xtreme felgrens. Den lukter helt pyton.... Synes begge to er veldig gode, spraye på og spyle av = ren felg :) Holder en liten knapp på Rim7 ;)

IMAG0120.jpg

CG Miracle dryer, Eurow Shag Weave Microfiber Towel, og litt div. kluter som er kjøpt på supermarked i Frankrike. Blir brukt til buffing av Rain-X osv.

IMAG0119.jpg

Litt vaskeutstyr. Chenile vaskehanske, Bernhards mitt, og Swissvax Waschpudel. Chenilen røk etter første vask, så den måtte jeg sy. Fikk da Swissvax Waschpudel som en liten trøst fra Scandicshine. Service ! Bernhards mitt, er den jeg synes har best kvalitet. Chenilen har dog best glid. Pudelen vet jeg ikke helt hva jeg synes om, den tar hvertfall MYE vann!

IMAG0118.jpg

Meguiars NXT-såpe, blanding av Meguiars NXT og Maxi-Suds 2, og en flaske Maxi-Suds 2. Liker vel CG sin litt bedre, men NXT er helt ok mtp glid og vaskeeffekt.

IMAG0114.jpg

Scholl bøtte med Gritguard og seallokk. Og en liten skyllebøtte ;)

IMAG0107.jpg

Alle produktene samlet opp på rommet :thumbs:

IMAG0137.jpg

Glemte å ta med voksene mine, får vel legge til de også så de ikke føler seg utenfor... ;) 476 er min favorittvoks, utrolig beading, sheeting og ikke minst HOLDBARHET :) 915 synes jeg var værre å ha med å gjøre enn 476, pussig nok, skulle man se på hva andre har erfart :)

Siste.jpg

Takk for titten :thumbup:

Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan TW sin felgbørste er, så kan ikke svare deg på det ;) Etter at jeg sydde Chenilen så har den hold ca 10 vask på bilen og like mange ganger i vaskemaskinen. Forsterket div. sømmer osv :) Ja, synes jeg begynner å komme meg opp fra ''mannen i gata''-nivå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ta det rolig når du vasker og forsiktig på kanter og gliper der det kan settes fast tråder, så har du en mitt i årevis :) Ja, du har mye bedre produkter enn mannen i gata nå :) Misunner deg å ha valgt så gode og billige vokser med en gang.Har lagt 2 lag med 476 til nå.Knapt synlig i boksen :) Jeg synes de fleste vokser er veldig lett å legge.På 476 vokser jeg rolig 1/4 bil omtrent før jeg buffer av.915 har jeg ikke prøvd enda.Nesten alle sv vokser tar jeg halve bilen før det buffes av.Sakte bakover, så jeg ikke buffer av for tidlig.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det rolig når du vasker og forsiktig på kanter og gliper der det kan settes fast tråder, så har du en mitt i årevis :) Ja, du har mye bedre produkter enn mannen i gata nå :) Misunner deg å ha valgt så gode og billige vokser med en gang.Har lagt 2 lag med 476 til nå.Knapt synlig i boksen :) Jeg synes de fleste vokser er veldig lett å legge.På 476 vokser jeg rolig 1/4 bil omtrent før jeg buffer av.915 har jeg ikke prøvd enda.Nesten alle sv vokser tar jeg halve bilen før det buffes av.Sakte bakover, så jeg ikke buffer av for tidlig.

Jeg liker å la voksene ligge på i 1-2 T jeg :) Synes det er logisk at det sitter bittelitt bedre med såpass tid enn 10 min... Og så herde i hvertfall 24 T i varm garasje :) Ikke noe problem å buffe heller ;) Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det har jeg aldri hørt noen andre gjør :) Sier ikke at det er helt feil, men om det står 10 minutter på en voks så er det sikkert fordi den bør haze så lenge.Å herde lenge etter buffing er bare bra :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt noen andre gjør :) Sier ikke at det er helt feil, men om det står 10 minutter på en voks så er det sikkert fordi den bør haze så lenge.Å herde lenge etter buffing er bare bra :)

Er bare noe jeg har fått for meg... hard to change old habits :) Kunne vært interessant å teste en gang egentlig.... la voksen haze 10 min på halve panseret, og 2 T på andre siden. Hmm, det må jeg jo nesten teste en dag !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ja, det må du teste :) Jeg tipper den delen du buffer av etter 2 timer vil holde kortere.Ren tipping, men tror en drar med seg mer voks som skulle lagt igjen når den hazer så lenge.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin samling du har fått deg :)

Ser du har festet teip over lokket på scholl polishen. Har du også klart og knekke tuten/mista den i bakken?

Har nemlig skjedd for meg to ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin samling du har fått deg :)

Ser du har festet teip over lokket på scholl polishen. Har du også klart og knekke tuten/mista den i bakken?

Har nemlig skjedd for meg to ganger :)

Haha, nei har faktisk ikke det.... Er der bare så den ikke plutselig står åpen. Er egentlig en dobbelforsikring :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Kom to små pakker idag fra Shinearama :thumbup:

Veldig fornøyd med service, leveringstid og pakkingen. Eneste som var ødelagt var pumpedysen på Swissvax Pneu Glossy-flasken.... lekker som en sil etter første gangs bruk....

Pakke1.jpg

Pakke2.jpg

Pakke3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette! Har bestilt noe av det samme selv

Hvor lang tid tok det før pakken ble levert? Fikk beskjed om at min pakke var på vei nå i ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte forrige tirsdag rett før stengetid, og pakken var på Gardermoen fredag, hvis jeg ikke husker feil :) De var her igår, men da var jeg på jobb :) Skulle egentlig komme idag kl 1800, så de kom en dag tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...