Gå til innhold

Kjentfolk i Dagbladet Motor på nett


Hirobofly

Recommended Posts

He he, det gjør nok ikke så mye på denne bilen. Kikket litt på den på Mobile Jessheim her for en stund siden, og makan til rævva lakkutseende skal man lete et godt stykke lenge etter. Det er jo egentlig litt dumt, siden denne (hvis det er samma bilen) er "demovogna til opel norge.

Men fet og rå, jepp.

insigniaen min blir litt kjip i forhold ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Artig dette Andreas, klikka på artikkelen og tenkte, hmmmm, han så da kjent ut .. he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Hehe takk for det folkens. JA jeg lener meg inntil bilen og har ikke no problem med det. Bilen var akkurat blitt vasket med svamp og pusseskinn så jeg tok det ikke så tungt.

Utrolig morsom bil å kjøre i hvertfall. Draget er skikkelig godt og det varer langt forbi grensa hvor lappen ryker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Nei egentlig er det 335 000 for en Opel og 765 000 i avgifter til staten :shocking2:

Tilsammen fortsatt 1,1 mill for en Opel :thumbup:

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at dette sikkert er en morsom greie å kjøre, men jeg kan ikke noe for det, Opel er et av få merker som jeg absolutt ikke liker

Klarer ikke sette finger på hva det er, men Opel klinger usedvanlig dårlig i mine ører

Nå var jo ikke dette en merke-diskusjon da, måtte bare få det ut....

Smaken er som baken, bra vi er forskjellig. I min bilverden er det stort sett kun BMW og Audi, og spesielt sistnevnte merke, som gir meg noe. Men så er jeg Audi-fantast da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ingen tilhenger av opel (burde kansje ha vert det ettersom min far har hatt over 50 opler) men det er faktisk en opel jeg kunne tenkt meg, nemlig en slik

opel_kadett_c_mattig_3.jpg

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Opel er ikke hva det var gitt, de har fått opp dampen de mht bilene sine. At de kommer med en "strekke seg etter" bil syntes jeg bare er bra, det bygger varemerke.. RS serien til Audi er jo deres strekke seg etter sak, M serien til BMW det samme for BMW, R serien til Volvo er Volvo sitt, WRX Sti for Subaru, Evo for Mitsubishi, GT-R er Nissan. Det er viktig for en bilprodusent å ha noe slikt, og det har jeg savnet fra Opel siden Lotus Omega flisa det som var på Autobahn i Tyskland av Mercer, BMW og Audier til så stor fortvilelse at de ikke fikk lov å markedsføre toppfarten lengere der..

Sikkert ikke en bil hvermansen kjøper i Norge dette her, derfor er den def noe jeg selv kunne tenkt meg av bil.. Moro å være utenom normalen mht bil, så slipper en å se de 22 ganger om dagen, bli kjørt hjem i de natt til søndag eller høre de har vært brukt i ran..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jepp, Porsche 911 GT3 RS f.eks :D

-n

Og du har sjekka prisen på en eller? Tror du trenger ett par mill til.

Det som er sykt er at 1,1 mill ikke er så veldig mye for en bil i Norge. Flere av bilene jeg har polert og fått prøvekjørt har kostet opp mot det uten at de er så veldig spesielle for det. Når en ok Volvo X90 koster fort 900 000, så skjønner man at det er en del biler ute der til den prisen.

Denne skal ikke konkurrere med RS4/RS6 heller. Prismessig så ligger den under S4.

Opel er ikke hva det var gitt, de har fått opp dampen de mht bilene sine. At de kommer med en "strekke seg etter" bil syntes jeg bare er bra, det bygger varemerke.. RS serien til Audi er jo deres strekke seg etter sak, M serien til BMW det samme for BMW, R serien til Volvo er Volvo sitt, WRX Sti for Subaru, Evo for Mitsubishi, GT-R er Nissan. Det er viktig for en bilprodusent å ha noe slikt, og det har jeg savnet fra Opel siden Lotus Omega flisa det som var på Autobahn i Tyskland av Mercer, BMW og Audier til så stor fortvilelse at de ikke fikk lov å markedsføre toppfarten lengere der..

Sikkert ikke en bil hvermansen kjøper i Norge dette her, derfor er den def noe jeg selv kunne tenkt meg av bil.. Moro å være utenom normalen mht bil, så slipper en å se de 22 ganger om dagen, bli kjørt hjem i de natt til søndag eller høre de har vært brukt i ran..

Veldig godt skrevet! Det er denne holdningen jeg har til det også. Når man lager en slik bil så lager man den ikke for å selge masse, man lager det for å vise teknologi og skape ett ønske. Noen ønsker seg en Insignia OPC, RS4 osv, men ender opp med en vanlig 2.0tdi A4 eller Insignia i stedet pga av at de ikke har råd. Samme er det med meg. Jeg skulle gjerne hatt 2.0L turbo versjonen av Astra Coupe, men for 4 år sia så hadde ikke jeg råd til det, så da ble det en 1,8 som ble stylet opp istede.

Det ikke så mange vil innrømme/ lese er at Opel er på god vei tilbake og at når de først lager en bil så gjør de det nå ordentlig. Omtrent samtlige OPC modeller har satt rekord i sin klasse på flere av banene i Europa. Sjekk denne testen av Corsa feks gjort av Top Gear http://www.topgear.com/uk/vauxhall/corsa-vxr/road-test/n%C3%BCrburgring-driven

Var vel en grunn til at "firmabilen" til Tveitagjengen var Audi S2, S4 osv ja, Truls :)

Jeg er først og frems bilentusiast, men har nå valgt å kjøre Opel fordi jeg liker klubben og mange av bilene er fine. Hadde jeg kunne velge fritt hadde jeg lett kunne kjøpe andre merker og jeg har mange drømmebiler. Bildesign må uansett vokse på en som med all annen design.

Nå er det også en gang slik at for å skrive en sånn artikell så trenger man en Opel entusiast og da er jeg Opel entusiast som tester en entusiast bil fra Opel. Og man skal heller ikke ta for god fisk at det man sier til journalisten er slik det blir fremstilt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...