Gå til innhold

Tips til bruk av Photbucket i forbindelse med S&S


Tyggern

Recommended Posts

Tyggern

Jeg limer denne inn fra et annet innlegg.

Har sett at noen sitter og limer inn et og et bilde fra fotobucket når de skriver innlegg eller lager S&S.

Det finnes en enkel måte å lage linker for alle bildene på en gang.

når du åpner et album så trykker du vis alle bildene på en side.

Deretter går du helt nederst på siden og finner knappen på linjen som heter "select all/unselect all" etter det tryker du på knappen til høyre for den på samme linje. Da kommer det opp en "rullgardin" der velger du "generate" link codes.

Da kommer det opp et eget bilde med alle "link codes" i også trykker du bare på IMG "full size" som vanlig.

Da har du alle bildene som du kan lime inn på en gang.

Jeg gjør alltid det, sitter aldri å limer inn et og et bilde.

Også sletter jeg flytter eventuelt noen få bilder i etterkant når jeg bruker "forhåndsvisning" av innlegget.

Er det flere som har tips, så fyr løs :)

  • DCN Poeng 6

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor nyttig det er for alle men jeg skriver alle innlegg med flere bilder i notepad først, siden forumet her er skrekkelig vanskelig å manøvrere når det er bilder i tråden, så limer jeg inn all teksten med %7Boption%7D linkene og ser hvordan det ser ut for å gjøre eventuelle endringer i notepad, og lime inn på nytt.

Funker bra for meg :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Kjempe tips dette. Så det også i den andre tråden som du tipset om dette.

Prøvde å bruke denne teknikken igåsr og det fungerte det, men bildene la seg i feil rekkefølge. Noe sted man kan velge det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Kjempe tips dette. Så det også i den andre tråden som du tipset om dette.

Prøvde å bruke denne teknikken igåsr og det fungerte det, men bildene la seg i feil rekkefølge. Noe sted man kan velge det?

bildene blir liggende i den rekkefølgen de er lastet opp, passer altid på dette når jeg laster opp.

Men har heller ikke lett etter noen måte å flytte de på inne i samme album på photobucket

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

bildene blir liggende i den rekkefølgen de er lastet opp, passer altid på dette når jeg laster opp.

Men har heller ikke lett etter noen måte å flytte de på inne i samme album på photobucket

Bildene mine har altid lastet seg opp i samme rekkefølge. Merker alle og laster opp. Da vil de nyeste bildene legge seg først.

Skal opdatere her hvis jeg finner på noen lur måte.

Du laster vel opp mange pilder av gangen du også regner jeg med? Hvordan får du lastet opp i en annen rekkefølge?

Jeg vet ikke hvor nyttig det er for alle men jeg skriver alle innlegg med flere bilder i notepad først, siden forumet her er skrekkelig vanskelig å manøvrere når det er bilder i tråden, så limer jeg inn all teksten med %7Boption%7D linkene og ser hvordan det ser ut for å gjøre eventuelle endringer i notepad, og lime inn på nytt.

Funker bra for meg :)

Selv har jeg også brukt notepad når jeg har laget S&S. Har også lagret de (det tar jo ikke noe plass), så da har jeg på en måte min egen backup.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Nå har jeg trykket litt rundt i photobøtta og fant en knapp som heter "organize" hvor du kan stable om på bilde rekkefølgen og dermed få link koder i riktig rekkefølge.

Her er et skjermbilde av hvordan det ser ut. Knappen ligger midt på linje 2 fra toppen. og bilde er det du får opp etter at du har trykket.

photbtte.jpg

photbtte-1.jpg

Jepp jeg også bruker "bulk" uploader

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Flyttet til fotografering her på DCN og satt som sticky..

very nice Tyggern

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trykket litt rundt i photobøtta og fant en knapp som heter "organize" hvor du kan stable om på bilde rekkefølgen og dermed få link koder i riktig rekkefølge. Her er et skjermbilde av hvordan det ser ut. Knappen ligger midt på linje 2 fra toppen. og bilde er det du får opp etter at du har trykket.

Jepp jeg også bruker "bulk" uploader

Ser du og bruker Opera, jeg får ikke denne funksjonen til å virke med Opera, er det noen innstillinger som må endres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Ser du og bruker Opera, jeg får ikke denne funksjonen til å virke med Opera, er det noen innstillinger som må endres?

Har ikke endret noen spessiele instillinger jeg i hvertfall.

Det er litt merkelig, jeg får opp samme "layout" på alle nettleserne jeg har prøvd nå. IE8 Google chrome og Opera

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var jeg oppe på Photobouquet også ;)

Jeg har ikke gått pro. Win 7. Firefox

Men lurer på et par ting:

Når jeg lastet opp bilder til Detailers server og la de inn den veien kunne man bla seg gjennom bildene med piltaster og next og back ble vist på bildet. Via PB er denne funksjonen borte og man må se ett og ett bilde?

Når jeg legger inn bilder sammen med tekst vises det først som en link (den IMG linken) Hvis jeg forhåndsviser eller lagrer og så går inn for å redigere mere, vises det som bilde, selve linken er nå utilgjengelig?

Nå blir bildene også vist i full str både i editor og i selve innlegget. Jeg ser man kan dra bildet i hjørnene og sånn sett gjøre de mindre i editor for lettere redigering, men de forblir full str i innlegget. Via Detailers server ble bildene automatisk resizet i innlegget og deretter vist i fullstr når man klikket/åpnet det. Det var litt kjekt syns jeg.

Er det kun full str eller thumbnail eller faktisk å resize som er valgene ved bruk av PB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Reidar

Hvordan fungerer dette med å kopiere inn alle bildelinkene fra nye photobucket?

Jeg har ikke klart å finne ut av det enda så da må en lime inn ett og ett bilde.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)
Tyggern

På nye photobucket.

først må en velge album.

Deretter trykkes knappen for "organize" oppe til venstre i bildet for "albumet" on/off

da kan en merke alle bildene, eventuelt de en ønsker ved å holde på Ctrl knappen.

Når bildene er merket kommer det opp en sort linje på bunn i skjermen som det kommer opp 5 valg i

"delete" - "move" - "tag" - "Create a story" - "Link"

trykker en på Link da så kommer det opp en boks med forskjellige linker i, velg den det står IMG Codes i.

Da får du alle linkene som kan limes rett inn i forum.

kan lage med skjerm bilder siden om det er ønskelig.

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Ønsker å komme med et tips, da jeg ser flere her inne har open tilgang på alle bildene sine inne på Photobucket. Men dette kan dere fikse enkelt slik at ikke alle kan fritt se gjennom dine bilder. :)

Først klikk på edit settings, så kommer pop up vinduet edit library settings opp. Klikk så på edit, se neste bilde.Skjermbilde2014-11-02kl161851_zps9bd6886

Klikk på private og update. Nå kan ikke alle gå inn å se i dine bilder

Skjermbilde2014-11-02kl191630_zpsc8455bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På nye photobucket.

først må en velge album.

Deretter trykkes knappen for "organize" oppe til venstre i bildet for "albumet" on/off

da kan en merke alle bildene, eventuelt de en ønsker ved å holde på Ctrl knappen.

Når bildene er merket kommer det opp en sort linje på bunn i skjermen som det kommer opp 5 valg i

"delete" - "move" - "tag" - "Create a story" - "Link"

trykker en på Link da så kommer det opp en boks med forskjellige linker i, velg den det står IMG Codes i.

Da får du alle linkene som kan limes rett inn i forum.

kan lage med skjerm bilder siden om det er ønskelig.

Dette sliter jeg med. Gjør akkurat son forklaringen - og alt går helt topp ift å få link ING codes, men når jeg limer over i DCN, så kommer KUN første bildet med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...