Gå til innhold

Fikse delskinn-seter


stian91

Recommended Posts

Heisann ! har kjøpt meg ny bil med ganske slitte stoffseter, så har derfor vært på jakt etter nye seter, helst skinn. så kom jeg over noen delskinnseter, men de ser litt slitt ut ! så mitt spørsmål er om det er mulig å få di fin igjen ? Her er link med bilder :

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31011671

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinn kan farges opp igjen, så dette bør gå bra å få fint. Skinnrens gjør mykje for setene, og vurder deretter om du trenger farge. Ser forresten ut som det er eit hull på framsetet på bilde 4, øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så rimelig slitt ut disse. Ta en sjekk på bimmers.no, å se om du kan finne et sett med helskinn stiler, som du sikkert kan få til 3-4000.- (det blir ikke mere en du må gi for disse, hvis du tar med kostnaden for rensesett og farge til skinn)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på Swissvax sitt, så koster leather care kit 639.- og leather healer (skinnfarge sort) 419.- Så trenger du noen småting utenom (lighterbensin healerpad....) Så du havner fort på 1500.-

Kan være det finnes andre leverandører som kan levere dette billigere, men jeg har brukt dette, å vet det fungerer.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei tusen takk ! skal se hva jeg finner ut av. kan eventuelt prute ned di setene. fant noen strøkne, men de kosta 7000, og så mye er jeg ikke villig til å bruke, siden jeg faktisk ikke har råd til det.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å farge noen delskinn seter i en Audi A5 2008 modell.

Jeg har sett over alt om det er mulig å få klippet en liten skinnprøve, men jeg finner ingen plass. Noen som har tips om hvor jeg bør se? Eller hvor jeg kan finne fargekode? Jeg har fargekartet til swissvax, men er ikke lysten på å basere ut fra dette. Er nødt til å bli så og si 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp sitteputen bak, der pleier det å være litt overskudds skinn. Men sjekk at det er skinn, og ikke skai (som ofte brukes på "delskinn" interiør)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøvde meg på putene bak, men jeg måtte ta opp hele puten. Putene er ikke seperate. Gikk ikke å vippe opp i forkant. Tok av plasten på isofix, og prøvde å vippe opp. Men fikk kun opp i midten, og ikke helt ut i sidene, hvor det sannsynligvis hadde vært litt overskuddsskinn. Jeg tok ikke sjangs på å vippe den helt opp ut på sidene. Var redd jeg ikke skulle få presset den ned igjen. Snakket med forhandleren idag, men de hadde kun noen interne fargekoder. WUF var det på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...