Gå til innhold

BSA sin SAAB 9-3SS, 2.0t | Oppgradering til xenon prosjektor


bsa

Recommended Posts

Tenkte jeg kunne dele mine pludringer med min SAAB 9-3SS Arc 2.0t, 2003, 279 Stålgrå her :)


Først ut er et lite håndtakproblem jeg hadde.
Dette gummiaktige belegget flasser av og ser jo ikke lækkert ut. Førersiden vist her er verst.
_BSA7974.jpg

Det finnes et skinnsett fra Hirsch, men det er vel en 3500 for det noe jeg synes er litt i overkant. Men for de som har "Meget" i sløyd og i søm så er jo slikt en smal sak. (...ok da, det gikk endel kvelder ;) )
_BSA7976.jpg

Litt lim senere og ta-da:) Dette er da passasjersiden.
Brukte noe "snørrlim", noe kontaktlim på tube fra Biltema samt, av alle ting, en boks med lim som egentlig er til foto/papir, men det satt som fy det :) Snørrlim da det klumpet seg litt. Var ikke helt ideelt sånn sett.
_BSA7995.jpg

Ble greit fornøyd med dette. Stingene er ikke fuuult så lange (og fine) som jeg hadde ønsket, men det var de lengste mors gamle museumsgjenstand av en symaskin kunne gi meg.
_BSA7998.jpg

Ferdigbilder montert.
_BSA8006.jpg

_BSA8007.jpg


50 kr for en meter med skai pluss litt tråd å lim så var jeg vel oppe i et par hundringser tenker jeg.
Så får vi nå se litt hvordan dette holder før jeg evnt tar andre håndtak i bilen og :)


For SAAB eiere som vil prøve seg selv ligger det linker til maler og litt instrukser om hvordan å bruke de (på engelsk) her :)

Endret av bsa
  • DCN Poeng 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Det der var jo reineste street customs eller hva de heter:) Veldig bra!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkeråbukker folkens :)

Ikke dårlig det der, cred for huslige ferdigheter normalt tilegnet det "svake" kjønn avgitt. :thumbup:

Det er jo så håpløst å finne seg et skikkelig kvinnfolk nå om dan, de kan jo ikke noe lenger! ;)

Min vet knapt nok opp ned på en symaskin, så da må man jo bare trå til selv da. :)

Det der var jo reineste street customs eller hva de heter:) Veldig bra!

...hadde blitt sykt dårlig timelønn i "BSA Customs" veit jeg ;)

Hvor fikk du kjøpt skai? :D

Ja glemte å nevne det. Takk. Lette litt etter det. Tanken var vel egentlig å skaffe skinn først, men sånt er jo ikke så lett å handle på nett, så da jeg fant litt skai nedi svingen her, så tenkte jeg jeg kan jo teste dette først og så får vi se hvordan det blir :)

Edit: Ser de har to typer, ganske sikker på at jeg valgte den tynne, det var den hun anbefalte. Antar at den tykke blir litt stiv (?)

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt ferskt dette, men liksom endelig fått kasta meg over billedarkivet først nå ;)

Siden jeg ikke klarte å få noen gode 50/50 bilder av bilen og lakken når jeg holdt på, så er dette liksom de eneste bildene jeg har av noe som viser særlig forskjell på før og etter ;)

Her har jeg sitti med Gtechniq P1 og håndpad i drøye 5 min eller noe. Synes egentlig det fjernet det meste av sjenerende riper, noen dype ble stående igjen, men sånn er det jo.

_BSA7964.jpg

Gnukka for hånd på resten også, blei helt gåen i armen, så tok finishen med roterende, fin pad og P2. Ikke fordi jeg var så veldig overbevist om at det var så veldig mye å hente på det, men måtte jo teste. Dessuten lukter den jo så godt ;)

Avslutningsvis fikk den et lag med Blacklight:)

_BSA7966.jpg

Grei forskjell synes jeg og det ble jo en mye dypere farge, nesten som en helt annen tresort plutselig.

Da gjenstår en list pr dør. Uheldigvis er de seff "sveiset" fast til dørpanelet, så det blir vel VM i maskering tenker jeg. Og ikke roterende nei ;)

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shænk u :)

Det er trimmen rundt girspak ja, nederste hull er tenningen, SAAB er jo litt snåle sånn. :) Har hatt bilen siden august, men fortsatt går armen automatisk opp til rattet med nøkkelen titt og ofte :blush: Om det faktisk er et syltynt lag med ekte finér eller hva det er over plastikken er jeg neimenn ikke sikker på, men klarlakk var det litt av der i allefall :)

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fikla litt med småkosmetiske ting på pærefronten siden jeg fikk bilen. Fått på sølvpærer og nå var turen kommet til å LED'ifisere bilen.Veit ikke hvor mye andre får ut av dette, men synes nå det var litt morro å se hvor mye forskjell det var på de ulike pærene.

Det er jo en jungel der ute av pærer, billige og dyre, og pent lite info uansett om hvilke K verdier de har. Og står det så er det jo pokker ikke sikkert det stemmer allikevel.

Så langt er denne en favoritt. Den er montert på høyre siden på alle bildene. Virker ikke for kald i lyset, oppleves ganske "nøytral" og betraktelig hvitere enn glødelampene som stod i.

Til venstre under er denne.

_BSA7989.jpg

Til venstre under er denne. Denne er da 43 mm som jeg skvisa inn, så derfor gir den litt mere lys.

De andre er 37mm

_BSA7988.jpg

Og her er venstresiden den originale glødepæra.

_BSA7991.jpg

Eneste ulempen er at jeg får litt "strobe-effekt" når bilen er i "standby modus". Men det plager meg ikke nevneverdig. Så lenge SID holder kjeft så er det vel greit ;)

(På alle bilder er hvitbalansen justert til 5000k. Tint 0.)

Hvis noen har noen favoritter de vil dele eller gode steder å kjøpe slikt mottas det med takk :)

Endret av bsa
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler info om LED-pærer :)

På min Golf 3 jeg solgte for 2mnd siden, hadde jeg full LED-pakke fra Autolights.no. Brukte da LED-pærer (W5W tror jeg) til skiltlys bak, og dette var strobe hele tiden, og ujevn lysstyrke og masse blinking til og fra. Ikke fornøyd.

Tenkte nå på min BMW E39 at jeg skulle bytte ut til slike , da det ser mye bedre ut.

Vil også bytte til hvitere lys i parklys (ikke Angel Eyes foreløpig), tåkelys (H8) og nærlys (H7). Har tittet mye på dette i det siste, men blir ikke særlig klok...

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på sånne varianter jeg å, og hadde ikke hatt noe prob med 375 spenn, hvis jeg bare visste hvordan lyset ble seendes ut... Det er jo det som er så vanskelig.

Jeg har ikke hatt noe stress med feilmeldinger så langt. Disse blinkingene kommer visst av noen "kontroll-spenninger" (tror jeg noen kalte det) som var for svake til at glødelamper reagerte på de men som LED pærer da gjorde...vissnok...

Du får holde oss orientert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok til at jeg setter i slike skiltlys som er komplette :) Akkurat nå driver jeg å sliter med og finne ut hvordan pærer jeg kan skifte ut de orginale parklyspærene med... Har lagt ut spørsmålet på bimmers.no så håper jeg får noe fornuftig ut der :)

Har også et US-blinksystem liggende, men savner en guide til hvordan jeg skal få montert det - vet sånn halvveis, men vil være sikker før jeg begynner å fikse. Xenon har jeg lyst på og, hvertfall i fjernlys :)

Skal lage showcase etterhvert og der vil jeg legge ut bilder, så får du fortsette og oppdatere her=)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du må få ut noen bilder av hele vogna! Jeg som er stor saab -fan trenger noen lyspunkter i en ellers trist jverdag. selv om det faktisk er visse lyspunkter i forhandlingene med saab!

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...