Gå til innhold

Fjerne SUPERLIM av dashboard


Meringdal

Recommended Posts

Meringdal

Heisann!

For 2 mnd siden kjøpte jeg meg en Audi A4 B8 og var strålendes fornøyd. På vei hjem fra Bergen ser jeg at det klistermerket med "bakovervendt barnepute etc.." henger litt på skeiva.. Jeg tar da å river det av, å det viser seg at det var veldig løst. Jeg oppdager da raskt at dette har vært revet av tidligere, og det har da blitt limt på igjen med SUPERLIM (ER DET MULIG?!!)

Jeg har nå limrester igjen på dashboard som ser ufattelig stygt ut. Jeg har ikke gjort noe med det, ettersom jeg ikke vet hva som skal til. Kan godt legge ut bilde om det hjelper men da må jeg ut i bilen i kulda... :)

Er det noen som har noe triks til å fjerne dette uten at det ødelegge mer? Alternativet er å lime over et tilsvarende merke... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sitrusrens blir noe i svakeste laget, men kan hende det går. Jeg kom til å tenke på at malingsfjerner gjør kål på det meste ubehagelige, men det er jo en overhengende stor fare for at du går lens for dasjbord også...

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Tror sitrusrens blir noe i svakeste laget, men kan hende det går. Jeg kom til å tenke på at malingsfjerner gjør kål på det meste ubehagelige, men det er jo en overhengende stor fare for at du går lens for dasjbord også...

Er usikker på om sitrusrensen tar det, men det kan jo være et forsøk. Denne er vel ikke så sterk til å ta knekken på dashen.. Malingsfjerneren derimot er jeg noe skeptisk til.. Det kan være at fargen(?) på dashen forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juniormathisen

Mener en smart person brukte aceton og varmt vann/såpevann til å løse superlim da jeg som liten mente å lime hånda til bordet hjemme var en kjempe god ide der og da. hehe. men husker det funket helt utrolig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Mange gode alternativer! Spørs hvilke av de som redder dashboardet mitt. Jeg skal i første omgang prøve sitrus-spray, deretter Ca-bonder. Det med aceton må jo nesten prøves. Tror jeg har et par skvetter igjen etter min kjemiker-periode :) Vi får se!

Tusen takk for tilbakemeldinger folks.. Utrolig godt forum. Føler jeg kan spør uten at folk slenger med leppa å sier jeg må søke og div. først...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debonder skal ta dette, men test det på et lite synlig sted først! Det er mulig at dette fjerner/matter fargen hvor det brukes. Samme gjelder strengt tatt for både citrusrens og aceton også. Om det ikke skulle la seg fjerne, eller at det blir for matt til å reddes etterpå, kan du jo alltids få tak i et nytt klistremerke og dekke over flekken med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Debonder skal ta dette, men test det på et lite synlig sted først! Det er mulig at dette fjerner/matter fargen hvor det brukes. Samme gjelder strengt tatt for både citrusrens og aceton også. Om det ikke skulle la seg fjerne, eller at det blir for matt til å reddes etterpå, kan du jo alltids få tak i et nytt klistremerke og dekke over flekken med :)

...alternativt matte ned resten og si det skal være sånn :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...