Gå til innhold

Vaskevoks (wash and wax/gloss) til jul


Gry

Recommended Posts

Jeg var litt usikker på hvilken del av forumet denne hørte hjemme i, kunne like gjerne vært under produkter?

Jeg skal altså kjøpe julegaver. Til folk som ikke egentlig er så opptatt av bil. Dvs de vasker bil og synes det er greit at den er rein, for da blir ikke jakka skitten når man må stryke seg langs bilen i et trangt parkeringshus.

I gamle dager brukte jeg TW sin blå bilshampoo, denne både renset og beskyttet i en og ga for meg, på den tiden, et bra resultat. Men den vil jeg jo ikke bli sett med gjemt nedi en brun papirpose engang.

Hva har dere erfaring med? Jeg ser altså etter noe som gjør bilen rein og helst også gir litt glans/voks/vedlikeholder det som måtte finnes av voks (f.eks hvis jeg allerede har vært på ferde) for en som verken har foam gun eller cannon.

Jeg har ingen erfaring med noen av disse, søkte litt kjapt og plukket en liste:

Bilthamber Auto Wash - denne står på lista utelukkende pga anti-korrosive egenskaper

Chemical Guys Glossworkz Gloss Enhancing Shampoo

Chemical Guys Citrus Wash+Gloss

Chemical Guys Extreme Body Wash 'n' Wax

Meguiars Ultimate Wash and Wax

Optimum No Rinse Wash and Shine (er dette den "vanlige" ONR? Den står på min egen ønskeliste)

Scholl Shampol 4 in 1

Innspill, vær så snill :)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har erfaring fra av listen din er: Scholl Shampool, CG Citrus wash & gloss, CG Glossworkz og ONR.

For å gjøre det litt kort er jeg mest fornøyd med glossworkz, syntes den gir best glid, skum og resultat. Men for all del alle tre er gode såper. ONR har jeg ikke prøvd som ren shampo eller til vask, kun brukt den til clay lube. Men jeg vet mange er fornøyd med den som rinsless wash som den er laget for.

Men jeg vil anbefale deg å ta en titt på Nanolex sin shampo, etter det jeg har lest her på forumet er veldig mange fornøyd med egenskapene den har.

Av de du nevner og som jeg har prøvd setter jeg en knapp på CG Glossworkz. Men det finnes et hav av gode såper der ute, som sikkert ikke gjør valget enklere :P

Edit:

Skrivefeil :)

Endret av Mats
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Chemical Guys Glossworkz Gloss Enhancing Shampoo

Chemical Guys Citrus Wash+Gloss

Det er mine favoritter :) Syntes de begge gir god glid og lukter godt ;)

Og CWG er sykt drøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skuuuuummel plan om å kjøpe to forskjellige gallon/dunk og bare gi bort liters-flasker som prøvesmaker... hvis desemberlønna innfrir :fun:

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citrus wash&gloss og bilt hamber auto-wash er begge gode såper som jeg bruker mye selv, men kanskje litt for konsentrerte for folk flest da det er snakk om få ml og må måles opp skikkelig. Dog har de jo såpe LENGE hvis de greier å blande riktig. En halvliters flaske med cw&g holder f.eks til 50 vask hvis man bruker det dobbelte av anbefalt blandingsforhold. 50 vask tilsvarer flere år for mannen i gata.

Er også veldig glad i flere av meguiar's såper, men disse bør da kjøpes fra f.eks england pga prisnivået på disse i norge.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også veldig glad i flere av meguiar's såper, men disse bør da kjøpes fra f.eks england pga prisnivået på disse i norge.

Er den ok den Ultimate eller er det andre jeg heller bør prøve?

Typen skal nok bestille fler deler til bilen fra UK og da kan det jo fort ramle oppi litt MG i handlekurven hvis det er tilgjengelig..

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Hvis du skal ha en såpe som vasker og beskytter så burde du velge Nanolex shampoen. Går du inn på shopen til Nanolex og feks kjøper en liter så får du en bra pris siden du er vip. Den er drøy i bruk og passer folk som ikke gidder å legge så mye tid i vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Meguiars Ultimate Wash and Wax på en saab uten noen beskyttelse, den ble enormt mye bedre. Beadet helt ok. Før lå vannet helt flatt..

Brukte dog rett på "svampen" metoden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...