Gå til innhold

Minitest: 1Z Eistau De-Icer


Christer

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Dette er ikke så mye en test som mine erfaringer med produktet, men skitt la gå...

Jeg kjøpte to flasker á 500ml 1Z Eistau De-Icer fra bilnerden.no for en drøy måned siden, men siden vinteren lot vente på seg ble flaskene liggende i hver sin bil.

Siden vinteren plutselig kom for etpar dager siden og skapte kaos og fjas her i Bergen var det på tide å se hva produktet var godt for.

Produktet:

Einszett%20Deicer.jpg

Kommer i 500ml flaske med solid trigger som IKKE føles kald (bonus!) selv i 5 blå en tidlig morgen.

Fremgangsmåten er enkel - vri den røde tuten til "Spray" og spray på ruten. Vent ca 30 sekunder og nyt en isfri rute. Ingen berøring er nødvendig.

Produktet gjør det reklamen lover; det tiner og fjerner rim og frost fra ruten på særdeles kort tid. Jeg begynte med frontruten og tok en runde rundt bilen, og da jeg hadde kommet rundt var frontruten 100% isfri.

Produktet lukter sterkt av alkohol, så selv om jeg nok tror det hadde gjort nytten på innsiden av ruten også, så er det ikke noe å anbefale. Sjansen for løsemiddelskade er til stede selv utendørs.

Eistau vil faktisk også smelte snø og større mengder is, men vil nødvendigvis trenge lenger virketid og gjerne ekstra stor dose produkt og dermed ikke være særlig drøyt, men det kan være et alternativ dersom man står med nedfrosset bil og ikke har isskrape. Dette ble prøvd i går da jeg hadde en isbre på frontruten og nettopp ingen skrape. Varmeapparat på full varme og rikelig med produkt på isen, og 5 minutter senere var det tint nok til at isklumpene kunne plukkes bort for hånd.

Karakter: 6/6.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du anslå forbruket på denne?

Mange frontruter kan du ta?

Har du noe sammenlikningsgrunnlag?

Jeg kjøpte Sonax sin isskrape på flaske og må si at den har ikke imponert meg spesielt mye, men kanskje jeg har vært for kjip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dårlig stemning med ruteforsegleren min med De-Icer iallefall. Ivesterte i full DEFA pakke og la ruteforsegling igjen :thumbup:

Ble egentli ikke noe spesielt fan av De-icer ved tanke på egenskaper heller. (Turtle Wax sin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvordan vil du anslå forbruket på denne?

Mange frontruter kan du ta?

Har du noe sammenlikningsgrunnlag?

Jeg kjøpte Sonax sin isskrape på flaske og må si at den har ikke imponert meg spesielt mye, men kanskje jeg har vært for kjip?

Nå har jeg tatt frontruten på konebilen to ganger, en gang med isbre, og jeg har vel brukt kanskje 1/10 av flasken. Det er ikke mye som skal til, og hvis man sprayer med ca 50cm avstand får man fin dusj og god spredning, så da trenger man vel 2-4 sprut på en siderute (avhengig av størrelse), og 8-10 på frontruten. Hvis det blåser må man nødvendigvis nærmere, og da går det mer produkt, men jeg ser for meg at en halvlitersflaske vil vare en måned eller to.

Nå skal det sies at jeg ikke har vært så gjerrig på produktet og nok har gitt på litt ekstra...

Jeg har ikke prøvd slike produkter før, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag, men så langt knuser det isskrape 100-0.

Til 59 kroner er det ikke noe å si på prisen heller (lavere pris for VIP-medlemmer hos bilnerden.no).

Hmmm. interesting...

Hvordan er denne på div ruteforseglinger mon tro? Tenker på om den kan løse opp belegg ala Nanolotus-Gtechnic G1,G3 ?

Det er ikke noen ruteforsegling på frontruten på konebilen, siden hun ikke likte den grå filmen de skitne viskerne hennes la igjen på den forrige konebilen... uansett ser ruten så jævlig ut at den må byttes, så jeg har heller ikke sett poenget med å kaste vekk forseglingen :)

Jeg har Nanolex Glass Ultra på min egen bil, så med en gang jeg får spadd ut bilen fra snøfonnen den står under og fikset viskerstaget, så vil nok Eistau få kjørt seg på den bilen også, og da får vi se hva som skjer med forseglingen der. I'll keep you posted: :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin test Christer. Cred! :)

Ble dårlig stemning med ruteforsegleren min med De-Icer iallefall. Ivesterte i full DEFA pakke og la ruteforsegling igjen :thumbup:

Ble egentli ikke noe spesielt fan av De-icer ved tanke på egenskaper heller. (Turtle Wax sin)

Husk at det er forskjell på DeIcer og Ice Remover da, er jo sistnevnte som har fått mye skryt. Jeg har ikke fått testa min ennå men.

Kanskje jeg kjøper denne isteden, om den er snill mot Glassforseglingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på om den er snill, mot ruteforsegling. Syntes du skal teste den på din egen bil :P

Er det noen andre som har prøv denne?

Prøvde biltema sin i fjord, den er vertfall rævva! Fryser igjen før det får tint.. Hadde ikke ruteforsegling da.

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin test Christer. Cred! :)

Husk at det er forskjell på DeIcer og Ice Remover da, er jo sistnevnte som har fått mye skryt. Jeg har ikke fått testa min ennå men.

Kanskje jeg kjøper denne isteden, om den er snill mot Glassforseglingen.

Har prøvd begge, men holder meg nok unna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan disse produktene er mot LSP? ser for meg at det kan havne litt produkt på lakken under påføring

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Noen som vet hvordan disse produktene er mot LSP? ser for meg at det kan havne litt produkt på lakken under påføring

Jeg skal ikke si det sikkert, men når tw tar knekken på 2 lag rain-x som er lagt for 2 uker siden, så tar den vel det meste av voks også.Lukter ren alkohol, så er som å spraye på wipedown(f.eks isopropanol) og la den ligge.Skal teste i helga om jeg husker det.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si det sikkert, men når tw tar knekken på 2 lag rain-x som er lagt for 2 uker siden, så tar den vel det meste av voks også.Lukter ren alkohol, så er som å spraye på wipedown(f.eks isopropanol) og la den ligge.Skal teste i helga om jeg husker det.

Hadde en mistanke om det ja.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...