Hans Marius 1 267 Skrevet 14 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 En kamerat av meg har spurt om jeg kan prøve å få rødfargen på bilen hans litt finere. Bilen er en Volvo 940 litt usikker på hva slags mod, men rødfargen er ganske falmet! Han ville helst ikke at jeg skulle maskinpolere den (noe jeg egentlig er glad for akkurat nå ) så tenkte på at jeg kunne bruke Megs DC 1 og 2 og legge på et lag med Meguiar's#21 til slutt. Tror dere de vil gjøre biffen? Så hvor mye ville dere ha tatt for denne jobben? Har antydet at det kan bli rundt 5-600 kr, slik at jeg heller kan gå ned på pris. Han jobber på et Opel verksted som lærling så han har kompetanse til å hjelpe meg en del med bilen min, så det gjør egentlig at jeg kan ta igjen en del i gjentjenester. Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Scandicshine.no 258 Skrevet 14 September, 2008 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Tror nok ikke du får fjernet noe av oksideringen for hånd. Siter www.scandicshine.no Alt i bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 14 September, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Tror nok ikke du får fjernet noe av oksideringen for hånd. Ok, men klarer Meguiar's#80 det da eller må jeg opp på Meguiar's#83? Eventuelt hva ville dere tatt for jobben da? Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øivind 32 Skrevet 14 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Har fått mange røde biler fine igjen med Step1-2-3! Men selvfølgelig, det blir mye bedre med roterende og proffmidler. Det er som du vet forskjell på lakk, og jeg har hørt om tilfeller der de måtte til med hardere stuff for å få det bra, så jeg foreslår at du tester først. Men uansett, for 5-600 kroner hadde jeg ikke giddet å ta på meg jobben. Hvis bilen kommer helt nyvasket og tørket sparer du jo masse tid, men "mannen i gata" gjør jo ikke akkurat de beste vaskejobbene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 14 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Hvorfor ville han ikke at den skulle maskinpoleres? Høres jo bare teit ut egentlig.. Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 14 September, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Hvorfor ville han ikke at den skulle maskinpoleres? Høres jo bare teit ut egentlig.. Han ville ikke det pga at han ikke vil bruke så mye penger på den siden han sparer til cosworth. Ville bare prøve å få den litt penere uten å bruke så mye på den. Han skulle foresten vaske den før den kom, men som sagt er det ikke den beste vasken som blir gjort. Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 14 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Man kan få farga tilbake ved håndpolering, det er fordi at det fylles i oljer og slikt.. Men så snart disse forsvinner, så blir den akkurat like ille igjen som den var. Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Scandicshine.no 258 Skrevet 14 September, 2008 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Prøv å håndpoler panseret, så avfett det. Back to start. Siter www.scandicshine.no Alt i bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 14 September, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Da får jeg nok høre med han om han er villig til at jeg maskinpolerer den eller ikke.... Men klarer Meguiar's#80 biffen da? Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øivind 32 Skrevet 14 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Prøv å håndpoler panseret, så avfett det. Back to start. Stemmer overhodet ikke overens med mine erfaringer. Da jeg jobbet med disse produktene hadde vi ofte med røde, oksiderte pansere til å demostrere på f.eks Autofil-messa. Disse panserne ble ubrukelige som demo-panser etter at de var kjørt DC1 eller Scratch-X på, uansett hvor mye vi prøvde å avfette. Prøvde til og med Liquid Buffer uten at det gjorde noe med fargen, den ødela kun glansen og "livet" i lakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 14 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Hva slags avfetting ble brukt da? Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 14 September, 2008 Admins Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 5-600 kr for å polere en bil med DC 1-2-3 serien for hånd? Vel jeg kunne muuuuuligens vurdert det for 600 kr men det hadde blitt med DA maskin, skulle jeg tatt det for hånd hadde jeg slengt på ett 1 tall foran i allefall, det er greit med jobb å ta det for hånd om det er oksidasjon det er snakk om, å rense en lakk som er ok glatt er en ting en lakk som er matt er noe annet.. Om det er en kompis av deg, og det ikke nødvendigvis er pengene du tjener på jobben som er viktig her, hadde jeg dratt igang DA maskinen og DC 1-2-3 serien (eventuelt Meguiar's 21) alternativt er roterende og Meguiar's 80 bare for å dra av det værste, du bruker nok mindre tid på det en 1-2-3 serien om du skal ta bilen nøye, samt at Meguiar's 80 og Meguiar's 21 vil se enda litt bedre ut en DC serien (selv om begge ser bra ut) 5-600 med roterende maskin og det er BILLIG kan du si Har samme erfaring med DC serien jeg også, den holder den, får ikke avfettet det vekk. Den bløter jo ikke opp lakken og legger den tilbake på bilen igjen riper og swirls etc er en annen sak.. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 14 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Dere har tydeligvis ikke prøvd alkalisk avfetting før.. Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Scandicshine.no 258 Skrevet 14 September, 2008 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Hva forklarer da at bilen begynner å bli falmet etter 2-3 mnd igjen? Siter www.scandicshine.no Alt i bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 14 September, 2008 Admins Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Har Dere prøvd Deep Crystal cleaner wax OG avfetting da Normalt sett regner jeg ikke med at kompisen hans benytter Alkalisk avfetting. At oksidasjonen kommer tilbake etter 2-3 månder kan jeg være med på til en viss grad, men det er senere en 1 vask og så er de3n der igjen... At den begynner å oksidere igjen etter en stund er for att lakken også oksiderer videre, alle lakker uten klarlakk vil gjøre det om de ikke blir tilført noe.. dete r jo også et poeng å llegge noe over dette igjen for å hindre at det blir borte etter x antal vasker.. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Scandicshine.no 258 Skrevet 14 September, 2008 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Det jeg ville frem til, at oksidasjonen blir ikke fjernet. Men ja, holder 2-3 mnd med vanlig vask osv. Skikkelig rubbing og polering vil heller ikke fjerne alt, da pigmentene kan være døde. Dette er verst på panser, tak og bagasjelokk. Siter www.scandicshine.no Alt i bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 14 September, 2008 Admins Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Da er vi enige.... Skal han ha en quickshine på bilen DA og DC serien... 5-600 kr Litt mer avansert Meguiar's 80 og Meguiar's 21 og roterende.... 1000,- Jobben for hånd fikser han alene, den er ikke noe hokuspokus.. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 14 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Må si meg enig med Ketil her. Testet på panseret til en gammel saab med SS lakk for en tid tilbake med dc1 og dc3 og etter voksen var vekk etter 3-4 uker var lakken like oksidert igjen. Dc1 tilfører bare "fettstoff" til lakken og fresher den opp midlertidig til fettstoffet er vekk og da er det tilbake til start igjen. Skal du fjerne død lakk må det rubbes vekk,helst med #83 som er et kjempe produkt som du kommer til og like. Bruk gjerne burgunder pad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 14 September, 2008 Admins Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Her er en bil jeg tok for evigheter siden, første året var en test m,ellom DC 1-2-3 fra Meguiars og Autoglym Rens, SRP og EGP (mener det var venstre side for Autoglym og høyre for Megs, som sagt evigheter + kg vis med løsemidler siden) brrRRouiiit Vel her er den før jobben, mener jeg benyttet Biltemas 2 hoder på denne her og cyclo pads.. gikk fra sykt oksidert til mer en bra nok med både Autoglym og Meguiars i mine øyne, denne bilen hadde ikke blitt polert på mange mange år før dette her. Før: Etter: (stripe sef etter tapen, husk den...) OK... året etter, fremskritt på poleringsfronten har skjedd, roterende maskin er på plass samme er Meguiars Meguiar's serie og Meguiars pads, bilen ble igjen ett test objekt, men vel så viktig, hvordan hadde forrige poleringsjobbklart seg, var det like dårlig som før jeg startet med Megs vs Autoglym? eller hadde den klart seg ok de 6 el 7 måndene den hadde stått ute? Slik¨så den da ut før jeg rørte den med noe som helst. den ble vasket og clayet og polert igjen med roterende om en megs kombo Så den hadde klart seg bra, som du ser på merket til venstre etter tapen sist gang (der ble det ikke gjort noe sist) og skille fra jeg benyttet Meguiar's serien på roterende har ikke lakken gått tilbake til å være fulstendig oksidert igjen, jo den var blitt værre, men ikke så ille som den var før hele test opplegget startet, og JA den ble mye, mye bedre med roterende og Meguiar's serien til Meguiars også når det ble gjort, så håndpolish kommer aldri i nærheten av noe maskinpolering, men det gjør definitivt en forskjell, og det henger på lakken etterpå, bare ikke saus in bilen med avfetting eller lignede, poenget med polering er jo også at du ikke trenger noe trailer avfetting etterpå, lakken er glatt og uten for mye bøss på seg og slipper derfor møkk lett uten noe form for kjemisk krigføring mot bilen. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 14 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2008 Grunnen til at jeg nevnte alkalisk avfetting her, er at jeg bruker den etter maskinpolering, for å fjerne oljene av poleringsproduktene på lakken. Slik at jeg får en perfekt overflate for voks eller lakkforsegling. Dem fester seg ikke så godt når det ligger en hinne igjen av poleringsproduktene som er brukt. Man bruker jo selvsagt ikke avfetting på en bil som har beskyttelse på seg. Jeg har lest at det kan være lurt å bruke en glaze før lakkforsegling, på biler som har vært oksiderte. Pga alle oljene de gir til lakken. Skal ta en blå oksidert Volvo 740 snart, blir å teste litt der. Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.