Gry 625 Skrevet 6 Desember, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Desember, 2011 Jeg har mye småkjøring, tar bare ti minutter å kjøre til jobb, og har også tilgang til motorvarmeruttak på jobb, så jeg savner dette allerede i den nye bilen. Vurderer å kun sette i motorvarmer, siden kupevarmer tar litt plass (?). Men så vet jeg også at jeg fikk levert den forrige bilen min (yarisen) med kun motorvarmer og det tok meg ca to vintermåneder å bestille kupevarmer også... Men hvor stor plass tar den? Hvor blir den montert? Har noen bilde? Antar kanskje det kommer an på modell på varmeren også? Kan man ta ut enheten om sommeren? På yarisen ble den aldri montert fast fordi det ikke var noe sted å skru den, festet med borrelås.. Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 6 Desember, 2011 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 6 Desember, 2011 Defa tar ikke store plassen, monteres rundt hanskerommet ett sted Jeg synes absolutt det var verdt det å ta med kupevarmer Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Autobua 21 Skrevet 6 Desember, 2011 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 6 Desember, 2011 På nyere BMW er det som regel bunnpannevarmer som varmer opp oljen i stedet for blokkvarmer som varmer kjølevesken. Du vil derfor oppleve at det tar ennå lenger tid å få varme i kupeen i og med at varmeelementet ikke har varmet opp kjølevesken. Ville valgt både kupevarmer og motorvarmer med en gang så slipper du to omganger med montering. Kupevarmeren kan skrues fast under hanskerommet slik at den (nesten) ikke vises og den kan demonteres på sommeren. De nye modellene med kupevarmere fra Defa er rimelig tynne slik at de nesten ikke tar opp plass. Siter [url="http://www.autobua.no"]Autobua[/url][url="http://www.stjarnagloss.no/"]Stjärnagloss.no[/url][url="http://www.wolfschemicals.no/"]Wolfschemicals.no[/url] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry 625 Skrevet 6 Desember, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 Desember, 2011 Har sett noe reklame for de nye defaene og de virker bittelitt mer strømlinjeformet enn den jeg fikk i 2002... Skal for sikkerhets skyld spørre på verkstedet åssen de monterer den, i tilfelle jeg kan få lov å mene noe om plassering Det er helt klart verdt pengene med kupevarmer, komforten med god varme er nå en ting, men å slippe å skrape vinduene er gull! Og nå som du remiandre sier at bilen min muligens får bunnpannevarmer istedet for blokkvarmer så er det jo ingen tvil! Nå er det på tide å legge på plass de nye gummimattene i bilen min også, første snøfallet her nå Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 6 Desember, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Desember, 2011 (endret) Jeg har faktisk jobbet på Defa i 5år, men sluttet for noen år tilbake.. Sluttet når smartstart kom ca. Jeg lagde de gamle viftene som var litt store, de nye blir laget i kina. De nye er mye kraftigere enn de gamle og tar mye mindre plass. De ser jo også mye bedre ut.. Jeg ville absolutt ha kjøpt smartstartpakke(varmer-vifte.battlader-fjkntrol) Behøver ikke lader, men greit å ha ved mye småkjøring. Er jo greit med bare motorvarmer, men som nevnt tar det litt tid å varme kupe. Er jo litt Ålreit med full pakke om du skal selge bilen også Det er egentlig ikke noe sted vifta MÅ stå, noen har de under setet f.eks så bare å finne ut en plass som er passe. Om du kjenner noen som har litt peil, eller har litt peil sjøl, kan du jo montere deg hjemme? Lykke til:) P.s tror det er 1450w og 1800w på de nye, du trenger ikke den største itypen i bilen din, litt penger å spare der.. Om du lurer på noe så bare send meg en pm, så skal jeg svare så godt jeg kan:) P.S2 Vifta har "plug inn" støpsel som du kan løsne når som helst. Endret 6 Desember, 2011 av cocos Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo 112 Skrevet 6 Desember, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 Desember, 2011 Den fjernkontrollen går jo ikke gjennom en vegg engang så hadde heller spart de penga. Du burde ta med kupevarmer pga. kun oljevarmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zomiboy 6 Skrevet 7 Desember, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2011 Den fjernkontrollen går jo ikke gjennom en vegg engang så hadde heller spart de penga. Du burde ta med kupevarmer pga. kun oljevarmer. Da burde du bytte batterier/ordne antenneledningen bedre eller flytte ut av den bunkersen du bor i, for min fungerer utmerket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 7 Desember, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2011 X2.. den skal virke bedrr enn det. koster ikke såå mye. Er greit med full pakke synes jeg men kan kjøpe hver for seg.. Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kobsar 42 Skrevet 7 Desember, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2011 Er superfornøyd med fjernkontrollen jeg, virker bra/bedre enn det jeg trenger den til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo 112 Skrevet 7 Desember, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2011 Da burde du bytte batterier/ordne antenneledningen bedre eller flytte ut av den bunkersen du bor i, for min fungerer utmerket Heldigvis ikke min, men kamerat som fikk på Montert på møller i forige uke. Har uten fjernkontroll jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- 29 Skrevet 7 Desember, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2011 Som det sies her så lønner deg seg å ta med en kupevifte! Kupèvifta mi (Defa) er av den strømlinjeformede typen og sitter montert under hanskerommet. Lar seg enkelt fjerne når du skulle finne det for godt, da den sitter på ei fastskrudd skinne. Jeg har den enkleste Defa-pakken med bunnpannevarmer og kupèvifte da jeg ville gjøre minst mulig inngrep i bilen. Sammen med en timer i støpselet fungerer det knirkefritt... Mener jeg gav rett over 4 tusen inkl. montering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry 625 Skrevet 7 Desember, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2011 4000? Kremt... Ganske sikker på at det ikke var tilbudet jeg fikk på bmw-verkstedet, de skal bytte en setevarmermodul på garanti så jeg tenkte det var greit å fikse motorvarmer der i samme slengen. Kanskje ta en liten ringerunde først Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 7 Desember, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2011 (endret) Ta en ringerunde først du. Du kjenner vel noen som er litt kyndige og kan hjelpe deg med det? Jeg betalte cirka 2000,- for kupévarmer, motorvarmer og alt av tilbehør til gamlebilen, inkludert arbeid. Det verste var egentlig bare å få kobla til motorvarmeren på en forsvarlig måte, og frostvæsken måtte tømmes ut tror jeg. Må derfor kjøpe ny væske og fylle på tilslutt. Resten (kabelstrekking osv.) klarer du lett sjæl. Husk klips! Endret 7 Desember, 2011 av Simen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 7 Desember, 2011 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2011 4000? Kremt... Ganske sikker på at det ikke var tilbudet jeg fikk på bmw-verkstedet, de skal bytte en setevarmermodul på garanti så jeg tenkte det var greit å fikse motorvarmer der i samme slengen. Kanskje ta en liten ringerunde først Men hva hadde du fått pris på fra BMW og hva var ink i den pakka? Søsteren skulle absolutt montere Defa på A3'n sin hos Møller, hadde det ikke vært for at jeg hadde fulgt med så hadde det blitt dyrt for ho.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben 6 Skrevet 7 Desember, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2011 Når vi først er inne på dette teamet. Hvor lenge kan motor/kupe-varmer stå å gå? Er det noe problem å slenge inn kontakten når man kommer hjem fra jobb å la den står der til man kjører dagen etterpå? Tenker da på levetid på komponentene.... mye bedre med nesten 20 grader inni der om morgenen enn de 5-10 den klarer på noen få timer. Ps! jeg betaler ikke strømmen i det uttaket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M 25 Skrevet 7 Desember, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2011 En ting som er verdt å tenke på er kapasitet. Motorvarmer og minste kupèvarmer på 1350-1400W trekker totalt ca 2 kW. Som kjent får man ca 2,1 kW ut av en vanlig 10A kurs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry 625 Skrevet 7 Desember, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2011 (endret) 6500 for motorvarmer og kupevarmer, ikke noe sånn fancy dilldall med fjernkontroll. Jeg skal høre litt rundt, klarer meg jo en stund til uten varmer før jeg blir sinnsyk. edit: Og forresten så har jeg hatt kupevarmer på Yarisen i alle år, og stort sett klart meg helt brillefint med å la den stå på i en time før jeg skal avgårde. Merket at når det nærmet seg -15 så trengte den halvannen til to time for å få opp lunken mer, både for motoren sin del og selvfølgelig kupeen. Kjøpte et digitalt tidsur med en helt utrolig praktisk on/off/auto-funksjon. Komme hjem fra jobb, koble i ledningen, sette uret i off (la inn turnus-tidene så den klokka gikk jo av og på relativt stadig..). Sette uret i auto ved sengetid, varm bil på når jeg skulle på jobb Eventuelt stikke ut armen og sette den i on hvis jeg fant ut at jeg skulle ut en tur snart i et annet ærend. Har aldri sett noen si at du for all del ikke må la den stå på døgnet rundt, folk flest er vel litt mer opptatt av hvor kort den kan stå for å få god nok effekt. Fordi strøm koster penger. Ser mange på jobb er påkoblet fra de kommer til de drar, for der spiller det jo ingen rolle om den står på i to timer eller 9. Endret 7 Desember, 2011 av Gry Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.