Gå til innhold

De forskjellige Swissvaxene


Meringdal

Recommended Posts

Meringdal

Kan noen komme med et godt svar på hva som er hovedforskjellene i de forskjellige voksene som Swissvax leverer?

Jeg tenker da på de som koster under 2.000,- og er 200mg.

Onyx - 679,-

Viking - 679,-

Samurai - 679,-

Nitro - 829,-

Mirage - 999,-

Shield - 1099,-

Concorso - 1699,-

Er på jakt etter en av disse, har tenkt mest på SV Shield siden jeg har sett flere gode resultater av disse.

På svissvax sine sider står det så å si det samme på de fleste voksene, bare at prisen er annen. Det finnes også en gavepakning til 19.999,- (!) for to krukker, men dette blir litt utenfor min liga.

Er det noen med god kunnskap i disse produktene som kanskje kan si noe?

Det var betydelig flere vokser i deres sortiment, men skrev ned disse..

De andre finner dere her:

http://www.swissvax..../voks-produkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Alle voksene er nok verdt hver krone.Forskjellen på voksene er f.eks carnauba innhold.Da blir de fort dyre, selv om det etter min mening må veldig høyt for å kunne se det.Noen mener det ikke er mulig å se mere glans.

Ikke se for mye på pris.Tenk på hvilken egenskap du er ute etter.Varighet,teflon,beading,sheeting osv :)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke full oversikt da, men kan jo fortelle at "Viking" er utviklet for lakktypen på Skandinaviske biler. "Samurai" er på samme måte tilpasset Japanske og muligens Koreanske lakktyper.

"Shield" er utviklet med tanke på lang holdbarhet gjennom vintermånedene.

Sikkert andre her som kan gi mer utfyllende svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Ødegård

Slik jeg har forstått det er voksene laget til forskjellige typer lakk og klima, sånn at en voks sitter lengre på feks. norsk vinter, mens en annen har kortere levetid men gir mye mere glans.

Hva som er hva på de voksene du har listet opp skal jeg ikke uttale meg om.

Ut i fra min begrensede kunnskap har jeg sålangt plukket ut shield selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at forskjellige vokser er laget for biler fra forskjellige land osv er mer en salgsgimmick da alle opererer med forskjellig lakk fra uke til uke uansett. Sv shield er en god allround voks som gir god ytelse og er enkel i bruk. Store forskjeller i utseende vil det aldri være uansett, men forarbeidet, altså poleringen er veldig viktig og det er den jobben som gir finishen, uansett hvilken beskyttelse du legger på til slutt.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Fin konklusjon av folket! Tusen takk! Plutselig ble de kreative navnene til nytte alikevel :)

Tenker det blir en boks med Shield på meg jeg da! Polerer å voksbehandler biler til andre også så dersom Shield har lang varighet er jo det et pluss :)

Tusen takk for nyttig info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...