Gå til innhold

Volvo XC70 Nybilshining


Christoffer

Recommended Posts

Christoffer

Volvo XC70

Denne jobben ble avtalt med tom-tom på forumet her for noen uker siden. Siden dette var en nybil regnet jeg med det ikke skulle være så mye arbeid.

Ved å se på panelene og hvor mye riper det var kom jeg og eier fram til at klargjørerene må ha begynt på bakluken og så fortsatt videre nedover passasjersiden og opp igjen på førersiden da de vasket. På skjermen bak på førersiden måtte jeg faktisk kjøre over med roterende med oransje Scholl + S17+ ellers ble hele bilen kjørt med Meguiars DA på oransje Scholl + S17+ før vi toppet det hele med Swisswax Shield

20.jpg

Var enda mørkt da jeg satte gjorde klar bøtter og skum samt avfettingen som ble brukt

00.jpg

Produkter som ble brukt:

Avfetting: CG Grimer Reaper

Såpe: CG Maxi Suds 2

Skum: Orange Prewash

Polish: Scholl S17+

Pad: Scholl Oransje

Voks: Swissvax Shield

Felg voks: Chemical Wheel Guard

Dekksider: Swissvax Pneu

Maskiner: Makita og Meguiars DA

Tok ikke bilder av vaskingen da det var ørlite kjølig ute så ville gjøre dette ferdig fortest mulig, men tom-tom tok noen så han får legge de ut hvis han har lyst :D

Noen førbilder av bakluken, her var det MYE hologrammer og kjørespor.

10.jpg

09.jpg

Noen bilder av bakskjermen. Denne bilen har aldri vært vasket og den så slik ut før jeg vasket den, men var vanskelig å få frem gjennom skitten. Dette er det eneste panelet det ble brukt roterende på.

07.jpg

04.jpg

03.jpg

06.jpg

05.jpg

Så et par ferdigbiler.

16.jpg

13.jpg

11.jpg

19.jpg

18.jpg

17.jpg

Endret av Christoffer
  • DCN Poeng 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ser meget bra ut etter behandlingen. Godt mulig det er lyset og godt mulig det skal være sånn, men jeg synes plastdekslene og bakfangeren ser veldig grå ut... skulle kanskje hatt på litt Polytrol der?

Godt jobbet, uansett! :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har gitt denne eieren en skikkelig start på nybilen. Får bare håpe han klarer å holde dette like bra.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Ser meget bra ut etter behandlingen. Godt mulig det er lyset og godt mulig det skal være sånn, men jeg synes plastdekslene og bakfangeren ser veldig grå ut... skulle kanskje hatt på litt Polytrol der?

Godt jobbet, uansett! :)

Takk takk, dekslene ser nok bare litt grå ut. Samt syntes det hadde blitt litt overkill med polytrol på en 6 dager gammel bil.

Flott at du har gitt denne eieren en skikkelig start på nybilen. Får bare håpe han klarer å holde dette like bra.

Er kjekt å gi et godt utgangspunkt og han virket interessert :D

Fin nybilklargjøring :thumbs: og ingen overraskelse at klargjørere fortsatt ikke gjør annet enn å redusere verdien på bilen <_<

Takk takk :D

Har sett riper i nye biler før, men her var det tydelig at de hadde brukt svamp. Kunne se "ruten" de hadde vasket rundt bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Ingen ting er som å få ny-bilen til å se nyere ut enn ny :D

Ble et pent resultat! Heldig med registreringsnummeret var han òg(hvis det ikke er redigert da :)).

Cred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Veldig pent resultat! :) Skikkelig løft på ny lakk :P Credsåklart ;)

Takker :D

Flott nybilklargjøring Christoffer :thumbup:

Flott start for den lykkelige nybileier nå :D

Takker, er lettere å holde det rent og pent når man har et godt utgangspunkt :D

Ingen ting er som å få ny-bilen til å se nyere ut enn ny :D

Ble et pent resultat! Heldig med registreringsnummeret var han òg(hvis det ikke er redigert da :)).

Cred!

Takk :D

Kan hende det er ørlite redigert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...