Ole Gunnar

TEST: Scholl Concepts S2 Orange

Test: Scholl Concepts S2 Orange

S2Orange004-1.jpg

Jeg mottok denne iposten rett før helgen.

Jeg hadde egentlig ikke planlagt noen polering, men det kriblet i fingrene etter å prøve, så da kom jeg på at det er noen RDS på taket at A4'en som jeg aldri har fjernet. De fulgte med på kjøpet fra forrige eier og har ikke plaget meg nevneverdig så har bare latt de være. (Umulig å se på bilde, de er smale men så dype at de kjennes med neglen.)

S2Orange002.jpg

Testpanel: 2003 Audi A4 1.8 Tq Lyssølv met. LY7W. Tak. Orginal hard Audilakk.

Prep: Bilen stod nyvasket i garasje. Hadde SV Endurance fra September mnd. som LSP.

Maskin: Flex PE 14-2 150

Bakplate: 3M Medium bakplate

Pads: Scholl lilla og blå medium pads.

S2Orange2001.jpg

Polish: Ristet den godt, stolte ikke på at Posten/Bring hadde ristet den godt nok for meg ;-)

Behagelig duft og litt lys ferskenaktig farge.

Prosessen: Startet med 5 erter på lilla pad.

Tok felt for felt på ca 40*40 cm.

Spredde på 600 rpm, opp til 1200 rpm et par pass med lett press, videre opp til 1800rpm med bra press 4-5 pass

og så 2-3 pass uten press på 1800 og rett av.

Jeg prøvde den også på blå Scholl pad ved å kjøre knallhardt på en dyp ripe og det ble så varmt at jeg var litt usikker på

om jeg gikk for hardt tilverks en liten stund men det gikk bra. Ingen tvil om at denne polishen har potensiale i seg til de krevende jobbene.

S2Orange006-1.jpg

S2Orange2004.jpg

Oppsummering:

Denne polishen kutter litt mer enn S03 Gold men den er på ingen måte skummel å jobbe med når men vet hva men gjør. Den var skikkelig smooth å kjøre på begge padsen uten skriking eller at maskinen ville ta over kontrollen. Den støver ikke så lenge man rengjør padden med børste jevnlig, men når jeg kjørte litt for lenge kom det litt støv. Det som overasket meg var hvor fint den avsluttet. Jeg var på nippet til å gi meg å si at dette er LSP-klart etter wipedown, men avsluttet for sikkerhets skyld med en runde Scholl S30+ på Scholl/Rupes Bigfoot med Stor orange pad.

Deretter 2 lag med SV Endurance.

Jeg hadde ikke anledning til å prøve den på sort lakk i denne omgang, men det kommer nok og så blir det spennende å se hvordan den oppfører seg sammen med de nye bølgete padsene fra Scholl som er ventet før jul.

11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test dette her :) Må nok handle meg en appelsin ja :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bra test dette :) Følte du at det var nødvendig med S30 til slutt? Med andre ord, ble det forskjell etter S30 :) ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bra test dette :) Følte du at det var nødvendig med S30 til slutt? Med andre ord, ble det forskjell etter S30 :) ?

Takk for det.

Det er nok det vil jeg si. Vanskelig å se så godt på et sølvfarget tak, men føler at jeg hentet ut det siste med S30+ på DA.

Det er flere ting som avgjør dette, hardhet på lakk, farge og pad og ikke minst teknikk.

Blir spennende å se hvor fint man kan avslutte med de nye padsene som kommer, spesielt på mørk lakk og mykere lakk.

Endret av Ole Gunnar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finfint dette Ole G :) Gleder meg til min kommer, dette har vært etterlengtet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut, må nok handles :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test! Står på ønskelista nå ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke så lett å se ting her, men du beskriver alt veldig bra.Dette blir knallbra produkt å bruke på harde lakker med masse rds :)Bra test!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nesten kjøpe en flaske av denne også. Som vanlig blir jeg da sikkert sittende igjen med flere liter S3G som ikke blir brukt mer :mellow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke si at dette er en erstatter for S3 gold! Vi bruker begge..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega har en sølv V70 som her i vinter ble påkjørt av en papir-retur dunk i full fart.

Kjørte S2o på gul Scholl og Flex DA og fjernet med enkelthet alle ripene, selv med lite press.

Ingen tvil om at denne er grovere enn s3g ihvertfall. Avsluttet veldig fint, men jeg dro likevel noen runder med hvit CG MTP og S30+.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega har en sølv V70 som her i vinter ble påkjørt av en papir-retur dunk i full fart.

Kjørte S2o på gul Scholl og Flex DA og fjernet med enkelthet alle ripene, selv med lite press.

Ingen tvil om at denne er grovere enn s3g ihvertfall. Avsluttet veldig fint, men jeg dro likevel noen runder med hvit CG MTP og S30+.

:) Jeg føler at s2 ikke tok stort bedre enn s3gold.Men godt mulig jeg merker stor forskjell om jeg en gang får holde på med en bil med bare litt rds ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må nok moderere meg selv i ettertid jeg og, syns s2o har kortere kjøretid enn s3gold og korrigeringsevnen er omtrent lik.

S2o har for meg funket best der jeg bare har kjørt på max turtall med en gang og deretter drar den rett av uten juvellering. Da rekker den ikke støve for mye heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes S2 Orange er en flopp..

Den mangler cuttingegenskaper som i utgangspunktet skulle være mye bedre enn S3 Gold.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har S2O og må si att den cutter ikke så bra som eg håpte. På hard lakk tar 3M sin grønne en god del bedre,begge kjørt på Scholl sin lilla pad. Eneste minuset med 3M er att den støver en del mer,men suplerer litt med gul eller blå 3M for litt lengre kjøretid og mindre støving.

Har ikke fått kjøpt S3G enda,så ser frem til å prøve den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grønn 3m syns jeg jevnt over har mer cut enn s3gold, men s3gold er jevnt over en veldig anvendelig polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ikke synsinga mi helt feil for en gangs skyld :) Ikke lett å hamle opp med S3gold.Det er det beste produktet jeg har prøvd siden jeg ramla innom denne siden for 3 år siden..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive