Gå til innhold

NanoLotus® Betong & Fugeforsegling


esmo

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med dette produktet? Har nylig lagt fliser i garasjen og håper det finnes gode produkter som hindrer olje og smuss i å trekke ned i fugene. Ser det finnes en del produkter til dette formålet, men håper noen kan komme med egne erfaringer og anbefalinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg skal teste denne når flisene i gangen er ferdig så kan gi deg en tilbakemelding da, men du skulle sikkert hatt det igår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe finisher i flisebutikken, denne pensler du i fugene minst 2 strøk og du har en fin forsegling. Dette er samme stoffet som også blir brukt til skifer o.l.

Pensle kun fuger for å unngå at det blir ekstremt glatt. Har du grove fuger (5mm+), kan du godt bruke betong/murimpregnering først til å mette fugene, da bruker du ikke så mye finisher. Husk å mette fugene, da forhindrer det at fugene trekker til seg noe annet.

Begge er blanke og setter ingen farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal teste denne når flisene i gangen er ferdig så kan gi deg en tilbakemelding da, men du skulle sikkert hatt det igår :)

Nei det går helt fint. Snoker bare litt rundt før jeg bestemmer meg for hva jeg går for. Men Nanolotus har vel generelt gode produkter.

Du kan kjøpe finisher i flisebutikken, denne pensler du i fugene minst 2 strøk og du har en fin forsegling. Dette er samme stoffet som også blir brukt til skifer o.l.

Pensle kun fuger for å unngå at det blir ekstremt glatt. Har du grove fuger (5mm+), kan du godt bruke betong/murimpregnering først til å mette fugene, da bruker du ikke så mye finisher. Husk å mette fugene, da forhindrer det at fugene trekker til seg noe annet.

Begge er blanke og setter ingen farge.

Altså: Mette fugene med Nanolutus fugeforsegling først og deretter Finisher som ett siste steg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanolotus fugeforsegling har jeg ikke vært borti, jeg mente helt vanlig murimpregnering som du får hos byggevare eller malerbutikker.

Fuger som er mettet trekker ikke til seg mer, og dermed vil søl ikke trekke ned. Finisher fungerer mer som lakk, den legger en hard beskyttende hinne.

Det er så mange produkter å velge i, det blir for min del det som er best tilgjengelig og selvsagt til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanolotus fugeforsegling har jeg ikke vært borti, jeg mente helt vanlig murimpregnering som du får hos byggevare eller malerbutikker.

Fuger som er mettet trekker ikke til seg mer, og dermed vil søl ikke trekke ned. Finisher fungerer mer som lakk, den legger en hard beskyttende hinne.

Det er så mange produkter å velge i, det blir for min del det som er best tilgjengelig og selvsagt til en fornuftig pris.

Den er go. Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...