Gå til innhold

Tips til LSP til V70II


cane

Recommended Posts

Ifm. at jeg skal prøve ut en ny LSP på bilen min, skulle jeg gjerne hatt et tips fra dere som har erfaring med flere forskjellige middel og lakktyper.

Bilen er en barentsblå V70II (2008) som tidligere fått Meguiars Step 1-3. Grunnen til at jeg vil prøve noe nytt er at jeg ønsker lenger holdbarhet og bedre beskyttelse mot salt og møkk. Hvis LSP-en i tillegg gir en dypere og bløtere glans er det helt klart en bonus. Budsjettet kan vi sette til under 500-lappen. Kanskje mer om det er nødvendig.

Så, hvilken type vil dere anbefale og hvorfor? På forhånd takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

476 burde være et godt alternativ.

Hvis du vil fortsette med Meguiars kan du prøve #16. Den kan du kjøpe på din lokale bilxtra.

Det kommer helt an på den lokale Bilxtraen... Jeg har enda tilgode å finne #16 hos noen av Bilxtra-sjappene her i Bergen, og vi har fire stykker.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips! Jeg landet til slutt på Collinite 915 - som i dag ble mottatt fra Bilnerden.no.

Husker jeg det, kommer det etter hvert et bilde eller to på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du prøve Victoria Concours, den er også drøy og gir en bra glans.

Collinite 915 holder nesten like lenge som 476 men gir mer glans.

Hvordan vet du at den gir mere glans? Testa de opp mot hverandre, 50/50, etter høyglanspolering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at den gir mere glans? Testa de opp mot hverandre, 50/50, etter høyglanspolering?

Godt poeng, jeg har ikke personlig erfaring (ennå, begge står i boden), men det er da Collonites eget utsagn.

476S er en smule drøyere, mens 915 gir noe mer glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...